Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vi fortsätter blanda och ge

Nu har det vräkt ner ytterligare ca 2 dec snö här. Jag får visst skotta lite mera...

Sammantaget måste det börja närma sig någon meter i vad som kommit, för vi skottade balkongen när det nådde upp til halva räcket. Nu når det lika högt igen.
    Jag är så GLAD att vi inte har ett platt tak!!!

• passionsblomman

MrsB, jo det är just det där nedslängandet jag är glad att vi slipper. Jag kom precis in efter dagens skottning som bla innefattade balkongen med 60 cm djup snö som måste skäras i block för att få upp. Den ytan räckte för mig eftersom infart, gångar och baksidans vedbacke måste hållas undan också.
    Men man slipper tänka på gym...

• passionsblomman

September, tjockt med Idomin eller Repair! Bara fortsätt smörj! Även om det inte tar bort det röda på direkten så lindrar det i varje fall.
    Helosan är en favorit här också, men på söndersnuten hud tycker jag själv den svider så där gäller de andra varianterna. Repair är ny i vårt husapotek. Jag tog den ist för Idomin nu senast och den hjälper bra på min sons nariga hud. Han har sedan småbarnsåren ovanan att slicka sig runt munnen så han vintertid blir helt illröd och sönderfnasad.

Vickan, jag är rätt säker på att våtservetter för vuxna blir för starkt på babyrumpor.
    För övrigt tycker jag det bästa är vatten om man inte är iväg hemifrån. Jag höll min son över handfatetoch vaskade av honom för att sedan lägga honom på skötbordet för fortsatt bytprocedur.

• passionsblomman

Porchez, mitt favvomellanmål är tveklöst Smoothies. Jag gör dem alltid med frysta hallon, banan och naturell youghúrt, men man tar ju vad frukt/bär man vill såklart. Blåbär är ju galet nyttigt också.

• passionsblomman

Usch Vickan! Mina går i perioder och nu när jag varit arbetslös ett bra tag är händerna tack och lov riktigt fina och kliar inte. Jag har förstört dem med alla blöta jobb. Städning, hemtjänst och sådant. Och som florist är an blöt eller åtminstone fuktig om händerna HELA dagarna. Och full av jordiga självsprickor och infekterade sticksår fårån giftbesprutade taggar, skärsår från vassa gräs och knivar. Oh mina händer är värsta frökenfingrarna just nu om man jämför!

Här har sambon fått ta allt blött i så stor utsträckning det nånsin går, både blöjor, disk och allt vad det nu är. kortisonsalvan vill man ju inte ta en enda gång mer än man måste.

• passionsblomman

*svischar förbi*

Nå´n som känner för att säga något smart?

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3664305.html

Själv MÅSTE jag städa idag, det har verkligen inte varit en prioritet, mest skottning och vedande på sistone...
    Läsa ikapp får jag också göra sedan.

Idag är det STRÅLANDE sol, så när jag städpausar måste jag nog ta en promenad.

• passionsblomman

Fjosok!?! Nu trodde jag jag blivit helt förvirrad och skrivit i fel tråd... Hej hej!

Nejmen vad gör jag, jag ska ju städa....

• passionsblomman

Nenne, jag tycker du skrev bra. *väntar på flera inlägg*

Usch, jag städar med frenesi märker jag -i rena upprördheten.
    Idag har sambon förresten hämtat ut alla spray- och sprut-attiraljer. "Lycka till!" sa den trevliga farma-vad-het-nu-då. Kostar? Gratis vid det här laget. Jag har slagit i kostnadstaket för länge sedan efter alla inseminationer och tillhörande preparat.

Imorgon är det spraystart. *puff puff*

• passionsblomman

Rapport från balkongen: Det rinner för fullt från taket-det omisskännliga ljudet av vår. Fåglarna tjuter i syrenerna och äppelträden. De verkar veta att nå´t är på G. Solen värmer så jag måste nog sätta en stol där på min balkong-nu när all snö är bortskottad.

Vad jag gjorde på balkongen nu när jag skulle städa?
    -Vädrade mina mattor såklart.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge