Vi fortsätter blanda och ge
Har tillbringat ca 2 timmar i storsnack med sonens båda fröknar. Sedan avrapporterat till far i huset som såklart undrar vad som händer. *hes*
Kan ju sammanfattas med att min son fick nog och lite mer än så idag och bestämde sig för att spöa skiten ur alla jävlar för att sedan DRA från den förbannade skitskolan. Typ.
Nu blev det ju inte riktigt så, men det blev alldeles tillräckligt dramatiskt för att det skulle stå klart bortom allt tvivel för hela klassen att det nu var allvar och jättehemskt.
Alltså pratades det hela resten av den dagen och min son har fått personliga uttalanden av alla i klassen där de i enrum men med fröken med har sagt till honom vad de känner och tycker.
Nämligen att de är ledsna att han inte känt sig välkommen och att de vill ha honom i klassen och tycker om honom. de som varit taskiga har bett om förlåtelse och nu är nog luften rensd, saken utredd och både sonen, en och annan av de andra, och jag är helt slut. Men nu kan vi gå vidare.
Nu är det ju inte idealt att han gick till handgripligheter, men jag måste säga att jag är väldigt glad att han har visat självbevarelsedrift och att han har gränser man inte kan kränka hur som helst. Han valde att prata och försöka gå undan och alla andra sätt utan frmgång. Nu blev det så här långt det gick innan de andra hajjade.
Det känns otroligt skönt att det är bra personal som jag kan ha en sund dialog med. Då kan det förmodligen bli jättebra i förlängningen.
Så, nu ska jag sluta älta om den här saken.