• viktualia

Vi fortsätter blanda och ge

Sweetan o Liten - ni får krya på er!!! Kram! Själv försöker jag få Trollet att äta och med benäget stöd går det framåt. står inför mitt livs första "amningsnatt" och det känns ganska skumt... Annars kan jag rapportera att maten här på BB håller typisk sjukhusstandard.. Men det är ju smidigt att få den serverad! Hem drar vi nog f ö på söndag.

• viktualia

Pip! Konstigt att det är så olika regler för det här m mobiler o sjukhus!! Här är det fullt tillåtet! Läget är annars bara bra. Trollet har passerat div undersökningar utan anmärkning o själv läker jag lite lagom. Vis av allt ert kämpande m amning, så passar jag på medan stöd finns. Jag har en massa mjölk men Trollet är lite seg på att äta... Hm.. Jaja personalen verkar tycka att jag kämpar lagom intensivt o det är ju bra i så fall. Puss o kram till er alla!

• viktualia

Snön är ju ett bök även här, maken får traska hem en gång om dagen o skotta... Hi hi.. annars - Trollet har fått bada o äter lite bättre. Min mage krymper i takt m att han äter, fniss... Vill man vara fin får man lida pin... Eller nåt... Jag börjar nog tycka att jag skulle våga mig hem... Eller är det att jag känner mig instängd efter fyra dagar på sjukhus?! Visar sig. Schysst m goda grannar. o hälsa Piggelin. O Vänner - du får vara rädd om dig!

• viktualia

Snön är ju ett bök även här, maken får traska hem en gång om dagen o skotta... Hi hi.. annars - Trollet har fått bada o äter lite bättre. Min mage krymper i takt m att han äter, fniss... Vill man vara fin får man lida pin... Eller nåt... Jag börjar nog tycka att jag skulle våga mig hem... Eller är det att jag känner mig instängd efter fyra dagar på sjukhus?! Visar sig. Schysst m goda grannar. o hälsa Piggelin. O Vänner - du får vara rädd om dig!

• viktualia

• viktualia

tjooohoo!!!!!!

nu är vi hemma! strålande vinterväder och Trollet sover som vanligt som en stock.

måste säga att det kändes lagom mysko att komma hem med en ytterligare familjemedlem.... hm.... ska bara landa lite lagom först...

tröttsamt är att min rygg tydligen inte tålde att jag bar Trollet i babyskyddet totalt ca 75 meter... blä, ont i ryggen är jobbigt.

*vinkar till er alla*

• viktualia

inte helt lätt att hinna skriva ikapp här.... författar på förlossningsstoryn men inte heller det går så där särdeles fort.

dels måste jag parera alla telefonsamtal hit och dit. Trollet har fått ett namn.. men jag tänker inte skriva det i tråden.... spana på fejjan och så får Telis uppdatera galleriet...

dels måste jag nojja - det gör ju alla nyblivna mammor troligen.. jag nojjar över att han har fått lite infektion runt naveln.. och mina tops är för stora för att komma åt ordentligt när jag skulle tvätta med sprit nyss... eländigt!

dels måste jag sucka över ett lyxproblem - jag är värsta mjölkkossan... alltså rinner det mjölk som bara den... går genom BH och kläder och allt.. hm.. ska shoppa amningsinlägg imorgon - men vad ska jag hitta på tills dess? nån smart idé???

• viktualia

Parnassia - superbra tips! Min plan är att dra en sväng till centrum imorgon. Behöver amningskläder från H&M och lite jox från Apoteket - plus se lite folk..... Under tiden testar jag nu bindvarianten och det känns redan bättre... Rätt GALET när det bara sprutar mjölk hit och dit... *fnissar*

• viktualia

Passionsblomman - jag har sett andra drabbas av det, så jag är inte så chockad.. bara lite trött på mig själv att jag inte förutsåg det och shoppade nödvändigheter i tid!

Ang neonatal - så finns det inte här i hålan. Alltså skulle jag behöva transportera det till grannstaden gissar jag.. så jag vet inte.. hm... ska grubbla på frågan...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge