• Parnassia

Vi fortsätter blanda och ge

Mugglan - vad blir nästa steg för er nu då? Har ni fått nya tider för provtagningar och undersökningar?

Vickan - vi har kört esskas rakt igenom hela E:s liv och det har funkat bra. Den enda nackdelen jag kommer på är att det inte funkar att diska de flaskorna med en vanlig diskborste, den kommer inte ner i hålet. Funderar på att köpa flaskor med större hål när det blir dags för korvens flaskätning.

Någon som hört nåt mer från Vänner? Får de komma hem? Hur mår hon?

• Parnassia

Vi har haft de sk "anatomiska" napparna till esskaflaskorna. Kanske är det samma som AM menar?
    När vi började prova runt, var det samma form på den som på napparna E hade, därför blev det så på flaskan också.

• Parnassia

Jag diskar också i diskmaskinen, allt utom själva nappen.

• Parnassia

Lappis! Vilket ställe! Så fint, och utsikten med! Jag kan inte låta bli att fundera på vem som bor på ett sånt ställe. Och vad kan det kosta? 20 miljarder eller?

Vickan - såg att napp i stl två följer med den större flaskan. Köp en stor på en gång, det går åt sen när han vill ha välling. Jag hade gärna kommit till Sthlm vid påsk, har ju också en "station" att bo på norr om stan, men jag ska väl inte lova nåt som det ser ut nu

• Parnassia

Vickan - jag fick (eller fick och fick...) ny mobil nyligen och har dubbelkollat att ditt nummer finns med. Jag tänker mig dig som min rapportör.
    Klart vi måste ses när korven är ute och den värsta snurren lugnat sig!

Nu ska vi se "2012", den var visst drygt 2,5 h så det är bäst att starta om vi ska hinna sova nåt också!

God natt!

• Parnassia

MSW - usch och fy för sånt där strul!!! Hoppas, hoppas, hoppas att du får tag på en bra människa på CSN som kan hjälpa dig! KRAM!!

• Parnassia

Skönt MSW att det verkar ordna sig! Håller tummarna för att du ser ändringarna imorgon! Kram!

Grattis AM till shoppingen! Är det ett led i att hålla nyårslöftet?

• Parnassia

Härligt PB!! Grattis!
    9/4 är en bra dag att testa tror jag! (Då fyller E år.)
    Kram!

• Parnassia

God morgon! Vliken dag det här verkar bli! Solen strålar och fåglarna vrålar!

Grattis Snaily!! Det är ju tveklöst ett streck på det där testet! Och så länge strecket kommer inom tidsramen räknas det ju!! Fast jag hade också svårt att tro på det första svaga strecket när vi väntade E, så jag gjorde ett test till efter ett par dagar och då kom strecket innan jag ens hunnit kissa klart.

Lappis - usch vad trist med alla försvunna foton? Någon lösning i sikte? Hoppas du är på jobbet idag.

PB - grattis till grynet i magen!! Skönt att du verkar så glad nu och att det kändes så bra att komma hem!

• Parnassia

Ang barn skriker - Telis (och Lappis)
    Det är HEMSKT! Jag har också varit i den situationen flera gånger, med eller utan publik och vad ska man göra mer än det man försöker med? Jag har tänkt någon gång att det skulle iaf inte bli lugnare om jag gav ungen till den som blängde för att den skulle få se hur det kändes eller för att den skulle få se hur svårt det var! Och sådana bebisillvrål-från-hell, som aldrig tar slut, går ju över ju äldre barnet blir. Sedan går det över i annat vrål som sagt.
    Senast i förrgår samgrät vi här, när E varit sitt gnälligaste och tristaste 3-årings-jag längre än vad mitt tålamod klarade. Då var det värsta att samtidigt som jag började gråta slutade hon och skulle trösta mig. Hade jag inte dåligt samvete innan fick jag ju det då. Vi grät en stund ihop, hon satt hos mig och viskar sen fram ett förlåt. Då grät jag lite till.
    Ibland undrar jag hur man ska kunna leva med allt dåligt samvete. Jag säger som PB - Är jag en så dålig mamma?
    Svaret har jag kanske egentligen, men summan av kardemumman är väl att det är svårt trots att man gör så gott man kan och vränger sig själv ut och in på kuppen.

KRAM!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge