• Parnassia

Vi fortsätter blanda och ge

Tittar in lite snabbt och säger tack för alla gratulationer!

Vi kom hem igår kväll och har haft en bra natt måste jag säga.
    Lilla fröken korv är än så länge en trött tjej, men hon visar bra intresse för tuttarna så jag har gott hopp om att det ska ordna sig.(Blåsor på hallonen är inget roligt förresten...)

Jag mår över förväntan trots (eller tack vare?) att det gick superfort på slutet. Vi var på förlossningen i 1h o 45 min bara innan hon var ute, efter en dag hemma med värkar ca var 20 min. Jag var 8 cm öppen när vi kom in.
    Längre berättelse kommer när jag hunnit knåpa ihop den.

Kram på er!
    Nu kräver den nybadade prinsessan visst sin mor.

• Parnassia

Namnavslöjande och bild kommer till galleriet tänkte jag, när jag laddat ur kameran.

Nenne - rasta tuppen?! Vad tjyven är det!?

Ang stödstrumpor, jag har ett par svarta långa från apoteket, de är bra, men jag har inget att jämföra med. Hade dem på mig på slutet, dagar när jag visste att jag skulle gå och stå mycket. Men man måste ta på sig dem direkt på morgonen, annars hinner benen svullna och då blir det inte lika bra eller skönt.

• Parnassia

Halloj i tråden!

Nu har jag mailat ett par bilder till Telis. Så snart kan nog lilla H beskådas där.

Hoppas ni har det bra, det har vi. Vi njuuuuuter så mycket vi orkar trots sömn i maxdoser á 2h/tillfälle. Kram!

• Parnassia

Namnet kom vi bara på, eller jag (som jobbat en del inom kyrkan och kyrkogårdar) har säkert läst det någonstans. Men sedan visar det sig att pappas mormor hette så. En ren tillfällighet men lite roligt. Vi tycker det passar fint ihop med E också.
    Nu ska jag parkera i soffan, amma och sedan sova. Kram på er!

• Parnassia

Hej på er allihop!
    Vad dagarna går fort. Lilla H har hunnit bli en dryg vecka gammal och maken jobbar halvtid denna och nästa vecka. E går på dagis sina 15 timmar och jag och H ammar, sover och surfar.
    Sitter faktiskt och filar på förlossningsberättelsen, och den verkar bli en uppsats. Hur ska jag kunna skära ner den så att den går att få in här?! Nåja, det ordnar sig.

Åter till amningen. Någon som kan övertyga mig om att det ondaste snart går över!? Igår och idag är inget roliga i det avseendet... Men men, hon äter ju. Man får vara glad för det.

Kram!

• Parnassia

Det gör ont när hon tar tag och en liten stund därefter, sen släpper det värsta. Men sen somnar hon ofta till lite, då lossnar taget lite, lite och när hon sen vaknar till och tar tag igen har hon ju liksom hamnat fel och då gör det ju APONT.
    Men hon blir ju mer och mer vaken och gångerna hon suger bra blir fler och fler så det ska väl ordna sig men ibland känns det ju surt...

Och Vickan, jo jag minns tjejen på H, hon var med 1995. Nog det bästa arrangemanget jag varit på. Tänker på det ofta. Lyssna till livet!!!

• Parnassia

Hrm... Ett annorlunda namn på kompisens son kan man ju säga...

• Parnassia

Den lilla korven har idag fått sitt personnummer! Nu finns hon på riktigt mao.
    Hur ska detta firas?
    Lasagne från frysen och ett glas saft istället för vatten kanske?

• Parnassia

Bubbel blev det! (Hittade en slurk läsk...)

Nu är det dags att hämta stora tjejen på dagis, lilla sover som en gris, hoppas hon klarar av att flyttas till vagnen och sedan promenaden fram och tillbaka till dagis.
    Oups, nu piper hon bara för det, men vi hinner med en stödslurk innan vi går. Tur att det bara tar några minuter att gå.
    Vi var på BVC idag förresten, +1hg sedan i måndags. Skönt!

Häpnar över huspriserna som nämns. Jag vet att husen är billiga här, man får nog 10 hus för de nämnda summorna om man köper här istället... Men då får man ganska långt till galleriorna och gågatorna. Fik har vi faktiskt ett här i byn.

• Parnassia

*puh* Nu har jag läst ikapp! Ni skrev ju som galningar igår!

Gött ned fredag hörrni! Även här får nog helgen firas med något alkoholhaltigt. Lappis, du kan ta ett glas mindre nu om du vill alltså, för jag ger mig in i leken så smått igen

Hade annars dygnet from HELL igår. Hade en mjölkstockningsattack på natten, det värkte så jag grät och gav mig feber så att jag skakade så att musklerna värkte igår. Usch, det var nästan värre än förlossningen. Idag är det bättre dock, bara lite värk kvar i bröstet. Men jag håller mig nog inne idag också och ammar noga för att det inte ska bli nåt återfall.

Trist med tant mugglan. Kram!

Grattis Snaily till hjärtpixeln!

Lycka till med vagnsköpet Nenne. Har nog inte mer att tillägga i den diskussionen. Den har nog tömts ur helt

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge