• viktualia

Vi fortsätter blanda och ge

Vänner - 2-3 månader är en bra början... hm.. hur jag nu ska lyckas vänta så länge... hm.. jaja... det är ju början på en ny typ av prövning i livet...

Telis - tack för länken! det är ju givetvis där man ska spana.. på Smittskyddsinstitutet

Lappis - hur smakar sav?!? *nyfiken*

Ego - Trollet sover halvrisigt första delen av natten och längre perioder ju närmare morgonen man kommer. Det följer väl normalkurvan men jag har inte vant mig vid störd sömn än... så jag blir lite matt varje gång han sätter igång och piper. Det tar väl nån vecka till innan jag accepterat livsförändringen nattetid....

Har dock lyckats klämma på mig ett par schyssta jeans!! ÅÅÅÅÅ jag svävar!! Så najs att ha på sig välsittande byxor!!! Att det sedan ligger något pepparkaksdegsliknande precis ovanför linningen och påminner om muminmagen - tjaaa det ingår ju i konceptet. Lyckades sortera halva garderoben, shit vad med kläder!!! Flera faser av gravidkläder, en del friluftskläder, en del "före bantning"-kläder och en del kläder i storlekar som passade precis före graviditeten. Tur att vi bor i en villa med gott om garderober..

• viktualia

Lappis - ang ögat så finns det nån salva på Apoteket som behandlar sånt där.

FruLlan - jättebra att du är igång med terapin!!! Även om två år är en oändlighet så är det ju jättebra att ta tag i sådana där spöken som du bär på!! Mycket bättre än att stelna till att bli bitter eller bara allmänt taggig... *kramar om*

• viktualia

Nenne - jag får väl skicka över nån bärkasse med kläder... ehum.. men ärligt talat är det många t-shirtar och för få snygga koftor...

Telis skrev 2010-03-01 11:34:14 följande:
    Fniss, i så fall kan du väl berätta för mig hur du gjorde?
    Telis - fniss.. jaa det handlar väl om att lyckas acceptera det mentalt... fysiskt/sömnmässigt lär jag aldrig lyckas.. Har också stora behov av sömn för att kunna funka...
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-01 11:47:38 följande:
    vickanfast jag har minituttar så det skulle nog se ännu mer konstigt ut, att vara pösig på överkroppen Eller nu är de ju större men jag har fortfarande mina vanliga Bhar, 70 A. lapinetteååh vad skönt det låter!!!
    Olika falla ödets lotter... för tjaaa mina toppar rymmer ju liiiite större byst än så.. *fnissar* Men framförallt har jag väl ett större kroppsomfång än du i originaluppsättning...
  • viktualia

Telis - japp man tjänar in semester även som föräldrarledig men inte lika mycket som vanligt. Hur mycket semester man får beror på en avtal och snurr, jag försökte få nåt svar på den frågan från vår personalnisse men det gick sådär. Var svårt att räkna ut i förväg.

• viktualia

Nenne - mer seriöst klädtips förresten - GinaTricot har billiga tunikor/toppar som magar med blandad storlek får plats i! Jag har förbrukat flera stycken under graviditeten! Den senaste var till och med ekologisk bomull i!!

Fru E - jobbig med magtömning och spännande med sprutstart!!!!

• viktualia

Telis - intressant med svar på frågan om semestern. Själv har jag 31 dagar i mitt grundavtal och det går över kalenderår precis som hos dig. Vad jag förstod på vår personalnisse så beror semesteruträkningen på hur mycket föräldrarpenning jag tar ut (eftersom jag får tillskott från jobbet upp till 90% av min faktiska inkomst, så grundar sig semesterhistorien på den avancerade uträkningen)... kom jag på nu när jag grubblat lite mer på saken...

• viktualia

Passionsblomman - åhå! då ska jag bara pumpa när jag verkligen har anledning.. gjort ett litet försök igår och det var inga svårigheter att få ut rätt stora mängder. Frös in det, kan vara bra att ha nån gång.. men med tanke på hur kladdigt det var så är urmjölkning inte min nya hobby...

• viktualia
    muggles skrev 2010-03-01 13:34:55 följande:
    Vickan: man har max 120 sem-grundande dagar tror jag (enl FK, inte beroende på avtal).
    Aha - men sen krånglar det till sig med hur många semesterdagar man har i avtalet... man tjänar ju liksom in olika mycket semester beroende på hur många dagar man har i avtalet...
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge