• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • kängu

Hej på er!

Superbra trådstart Ore!

Har inte tid att läsa ikapp- vill bara skicka MASSOR med kramar till min favvo-Snigel!!!

Och Ore, tråkigt med skilsmässan

I övrigt- hoppas BS & Telis snusar bebis för fullt (Telis, funkar det med amningen/matningen nu?), att Mugglan njuter i nya huset, att Tingas pojkar äter duktigt, att lillebror är snäll mot Kokosen.... och massor mer grejer förstås.

Snappade något om sovpåse här på sista sidan- Ru har sovpåse, tycker det är kanon! Särskilt nu när det är lite kallare, behöver inte vakna av avsparkat täcke.

Cicci, USCH vad läskigt med dottern Hoppas hon kryar på sig riktigt snabbt nu!!

Jag har det bra, jobbar mycket och resten av tiden spenderas med familjen. Har köpt mig en liten mini-dator, så förhoppningsvis kan jag kika in lite när jag ändå sitter på tåget. Men jösses vilket tempo ni hållit det senaste

Kramar till er alla!!!

• viktualia

Kängu - fniss fniss.. jaaa här kacklas det!

men nu ska jag dra mig mot sängen.. godnatt och hoppas att varningarna om morgondagens väderkaos visar sig vara överdrivna!!

*kram*

• passionsblomman

Oj vilket ös i nya tråden!
    Schysst start Ore!

Min son har vad läkaren hittills kan se inte vare sig astma eller allergi. SKÖNT!
    Men fortsätter han att uppleva svårigheter att andas vid ansträngning så ska vi återkomma för sk ansträngningstest eller vad han kallade det.

Jag har även talat allvar med "fröken" och hon skulle ta den här flickan mellan fyra ögon och tala om att nu har XX och hans mamma och pappa fått nog och antingen lyssnar hon på fröken och lägger av med de här dumheterna eller så kommer XX mamma till skolan och går vidare med saken.

När min son hörde det upplägget så glimtade det till i hans ögon och han sa med djup övertygelse i rösten: "DET vill hon inte vara med om, det vill jag lova."

Vi har i övrigt haft en jättemysig eftermiddag med både Sushi OCH kondis med semla. Har även äntligen skaffat en fin almanacka för 2010. Det var på tiden.
    Och så köpte jag ett sådant där konstigt pussel som Lappis nyss lade. Jag har inte öppnat det så jag vet inte om jag kommer fatta noll. Det återstår att se.

Tack för uppbackning och pepp både runt det där med sonen och jobbnojja. Okej, jag lovar att låta AM hjälpa mig då. *blir omedelbart ännu mer nojjig*

• Liten med Mindre

Heja PB - bra rutet i skolan!

Cicci - måste ju säga att även om helgen blev hemsk, så måste det varit grymt skönt att ha din mamma här, och inte vara själv med barnen! Tur i oturen! Krya och pigga på er!

Ni som sitter med jobbmotivation - förstår inte hur det går till??? Just nu vill jag bara krypa hem o stoppa huvudet i sanden (eller kanske under kudden) och låtsas som att allt på jobbet har löst sig och jag kan få vara hemma i min egen lilla bubbla. Blä för att behöva organisera och driva saker just nu. Inte hjälper det med förkylning, stor bökig mage och sömnbrist heller. Och varför tycks alltid män bli sjukare än kvinnor när de är förkylda? Eller märker jag inte hur gnällig jag själv är?

Tjing - ska stoppa i mig en frukt o läsa post!

• nennesjuttioåtta

*lägger till favoriter*

God morgon darlings! Och en ny smygläsare framme i ljuset ? välkommen!

• MSW

Godmorgon!

Sitter här och väntar på att klockan ska bli dags att åka till skolan! Åker juh buss nu! Första dagen igår, och så länge jag håller mig undan från den långa turen ska jag nog överleva detta med! Idag blir det dock lite krock, men tänkte försöka gå lite tidigare från föreläsningen..
    Make och A är på dagis, första dagen idag som vi bara ska lämna honom och sedan hämta honom! Och han ska både äta lunch, sova och få mellis.. Ska se hur det går! Igår hade han visst varit lite gnällig ett tag innan lunch.. Se hur det går idag!

Pb: Åh, hoppas det löser sig med sparkandet nu då!! Och spännande med jobbet! Håller tummarna för dig! (och alla andras jobb)

Liten: Åh så jobbigt med brist på motivation, fast det är kanske inte så konstigt med grynet och så menar jag.. Inte för att det är till någon hjälp.. *kram*

• MSW

Förresten, hur gör ni för att hålla ordning hemma? Alltså, jag och maken är hopplösa, vi kan bestämma att vi ska ha en städdag, eller plocka fem varje dag, och så håller det sig någon vecka, sen blir det inte av.. Vad har ni för knep? Något kanske kan passa oss.. /slarvpellen

• MSW
    MSW skrev 2010-01-27 08:59:30 följande:
    plocka fem varje dag
    fem MINUTER
  • MSW

Dags att klä på sig! Hoppas ni alla får det bra i snökaoset! Här snöar det redan!

Ha en bra dag!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge