Håller på och läser ikapp.
Såg alla ledsna gubbar i Frullans inlägg, usch det är så sorgligt när djur dör!! Kram!!
Nenne, Känner väl igen träsmak i rumpan när man sitter på spinningen. Sista gången jag var där höll jag på att inte komma av cykeln för att det gjorde så jädra ont i rumpan!! Men det finns ju överdrag till vanliga cyklar som är sådär härligt skummiga, du kanske skulle införskaffa en sån till spinningen!? Jag hade tänkt ta med det till gången efter, men fick så ont i fogarna ändå (fast jag satt ner), så det blev ingen mer gång. Nu går jag på bassängträning mha remiss från sjukgymnast. Riktigt varm och skön bassäng, underbart. Det är jag och en massa gamla tanter. Och några män som skadat sig på olika sätt.
Och Nenne igen, ta hjälp av Mugglan nästa gång du ska löneförhandla! Det gjorde jag, med så bra resultat att jag omöjligt kunde sluta le efteråt (trots att Mugglan sagt åt mig att INTE le, men jag klarade det inte när jag väl fått upp det jag tyckte var ett mycket bra erbjudande till ett ännu bättre).
Och Tinga, Du gör helt rätt som står på dig! Ska nån få mig att avstå från övertid, då får de banne mig kämpa!! För jag har förstått att det är sällan det lönar sig. Sen känns det ju bättre att få mer lön de gånger man jobbar mer än att ha en jämn och hög lön tycker jag, för då inbillar jag mig att det känns jobbigare att jobba över.
*Säger jag som till och med jobbade gratis en halvtimme igår för att det tog mig en evighet att bli klar med det allra sista. Hade tänkt gå vid lunch, men insåg att det omöjligt skulle bli så. Då tänkte jag att jag nog är klar vid 15. Absolut senast kl 16 för då var jag tvungen att hämta Prinsen. Lite före 16 ringde jag maken och bad hoom ställa in sitt spinningpass och hämta Prinsen så jag kunde göra klart det sista. Skulle max jobba till 18, för efter det får jag inte jobba och får därmed inte heller någon lön då. Gick ut genom dörrarna absolut sist 18.30, totalt slut. Men nu har jag jobbat klart där för i år om allt går bra. *