Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Vi fortsätter blanda och ge

Vickan, jag är visserligen inte Telis, men ja, en sådan är det. Har inte ens tänkt på att man borde byta napp, vi kör fortfarande med första, tycker att Astrid klunkar i sig bra med den.

Lapinette, den som hade råd att bo där ändå!!! Trist med väninnan.

• BrudSommar2006

Jag vill ha pool!

AM, jag tycker också att det ska bli spännande att höra om/när du får svar. Har hon egen familj nu? Svaret kan ju bero på om hon är nöjd med sin egen situation i övrigt eller inte nu.

• BrudSommar2006

MSW, har inga restaurangtips tyvärr. På vårat dagis är det hemma 48 timmar efter senaste kräkningen och minst en feberfri dag hemma som gäller när man varit sjuk. Skönt att ni verkar vara på bättringsvägen nu i alla fall, kräksjuka är det värsta som finns.

AM, det verkar ju som att hennes liv är helt OK då. Jag väntar med spänning på om du får svar på ditt mail!

• BrudSommar2006

Nu är jag i det närmaste färdigpackad, i morgon åker vi till Öland, jag och barnen, får se när jag tittar in nästa gång.

• BrudSommar2006

Hej, vet inte när jag kommer att kunna läsa ikapp för snart vaknar nog Astrid. När vi kom ner hit så fungerade varken telefonen eller bredbandet, Telia håller på och jobbar på det, så nu har jag lånat mammas dator med mobilt bredband, vi slåss om den allihop men med två busiga barn får man ju aldrig tillfälle. Normalt kan jag sitta i soffan framför datorn medan jag ammar men nu måste jag sitta vid skrivbordet och har ingen mus heller så allt är så struligt, suck.

FruLLan, stackare med foten, vilket skräp. Kan du ta igen ridningen?

Iris är fortfarande rejält hostig och snuvig men febern har släppt. Den har istället flyttat sig till Astrid som nu också blivit sjuk och skrek halva natten för att hon inte kunde andas. Lyckades till sist få in tillräckligt med Nezeril i lilla näsan för att det skulle släppa tack och lov.

• BrudSommar2006

Jäklar, nu vaknar hon. Hann i alla fall uppfatta att Snigeln har plussat, typiskt att det ska hända just nu när ja inte kan bevaka. Stort, stort, grattis, jag lever på hoppet att bredbandet kanske är här igen efter helgen. Får läsa om Televinkens nattliga bus senare.

• BrudSommar2006

Varför hamnar man på någon jäkla reklamsida varje gång man loggar in?! Brukar det vara så? Jag loggas in automatiskt på min egen dator så jag märker inte sånt i vanliga fall.

AM, hur gick det på middagen? Har förstått att du fick ett snorkigt nej till fördrinken men att du ändå kände att du kunde prata med henne?

Egentligen är det väl inte dig hon ska vara sur på, det är knappast ditt fel att maken lämnade henne för dig, det måste väl vara hans ansvar om han vill vänsterprassla eller inte.

• BrudSommar2006

Cicci, när jag tycker att det är hopplöst med alla sjukdomar vi råkat ut för så tänker jag på er som också har ett elände. Stor kram till dig! Jag fattar inte ens att du klarade av att titta in här med så hög feber, jag ligger halvt medvetslös när jag har så hög feber. Har inte hänt sedan 2003 då jag hade körtelfeber som tur är, måtte det dröja. Vilken tur att ni äntligen fått kontakt med en vettig läkare i alla fall.

• BrudSommar2006

Telis, dina beskrivningar från verkliga livet om Televinkens illvrål är verkligen roliga! Fast jag vet verkligen att det inte är roligt, vi är i samma sits här med Astrid. Varje kväll illvrålar hon i upp till fyra timmar, har man tur blir det bara en eller två. Nu närmar de sig ju tre månader och någon gång efter det hoppas man ju att det släpper även om det inte gjorde det riktigt så snabbt med Iris vad jag minns.

Jag kan förresten inte heller med att lägga ner henne när hon skriker även om det inte hjälper att jag går och bär på henne. Fast Vickan verkade mena när hon typ behövde gå på toaletten och inte att hon lade Trollet i ett annat rum och lugnt gick och satte sig och läste tidningen som jag först trodde!

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas att du är frisk nu?

EA, vilket skräp, stor kram! Hur var det nu ni hade det med frysisar?

Är Koko fortfarande uppe i snöriket hos Snigeln?

Här njuter jag av att se barmark, vilken enorm skillnad det är mellan Öland och hemma, jösses! Vi har satt upp Iris gunga och leker i sandlådan och katterna njuter av att vara ute ordentligt för första gången i år. Maken ska ta med sig Iris trehjuling när han kommer nästa vecka, vi fick inte plats med den i bilen, tills vidare får Iris åka skrinda men det verkar roligt det också. Ingen snömodd eller halka i sikte när man är ute med vagnen heller, fantastiskt, jag vill inte hem igen för det lär dröja innan det blir som här hemma.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge