• viktualia

Vi fortsätter blanda och ge

Ore - jag testade att låta Trollet ha vanliga kläder och fleeceoverall när vi tog oss ut. Från bilen till BVC bar jag honom i famnen och på Ica fick han åka babyskydd. Konstaterade när vi kom hem att han var lite kall om händer och fötter.. För övrigt är jag impad över hur roliga barnkläder det finns... www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx - är Trollets fleeceoverall!

Tyngden på babyskyddet - är förvisso en viktig fråga.. Jag tycker att vårt är i tyngsta laget att kånka runt på... därav lösningen med kundvagnen... och då väger ju Trollet i sig själv inte ens fyra kilo än..

• viktualia

AM - fniss jaaa hm.. det blir lite rumphuggna inlägg när man har Trollet i famnen.. fniss fniss...

• viktualia

Ore - händerna blev kalla även om jag "stängt" ärmhålen.. men men.. jag får väl skaffa minivantar... Och vad gäller fötterna så hade han pyjamas på sig och därför tänkte inte jag på att han borde haft strumpor också...

• viktualia

Det där med skrevar funderade jag lite över under förlossningen.. hm.. När Trollet var ute så ägnade barnmorskan sisådär en halvtimme åt att sy ihop mitt trasiga underliv... grymt skum situation måste jag säga.. klart värre än gynundersökningar.. hm... BM var jättetrevlig men ändå...

• viktualia

porchez - önskar dig all lycka till med chefen imorgon!!! stå på dig, annars gör nån annan det.... KRAM!!!

• viktualia

Brudsommar - jag köpte overallen i stl 62 och Trollet drunknar nästan i den.. fniss fniss...

• viktualia

AM - din BVC-tant verkar cool!!

Lappis - fint hus!!!

Oupsie - hysteriskt många ansökningar... ujuj....

Snaily - nyfiken!!

• viktualia

Lappis - det enda skumma var möjligen att det såg ut som att man måste gå igenom ett av sovrummen för att komma till ett annat.. men det är ju en detalj som går att lösa... SUPERMYSIGT hus!!

• viktualia

Lappis - fniss!!

Ego - i natt bytte jag strategi när Trollet vaknade. Såg till att rå om honom och ge honom mat längre tid än minsta möjliga. Effekten blev att han genast sov bättre, vilket gav mig lugnare sömn. Inte vet jag om det var mitt strategibyte som gjorde susen, men det känns genast bättre när man får sova mer ostört.

Nu har jag f ö tagit tag i mitt sociala liv. Ska på utflykt imorgon och sen blir det nog nån utflykt nästa vecka också. Pratade med en (A) av två kollegor som också är föräldrarledig. Hon har haft mer kontakt med den andra tjejen (B) än jag. Tydligen var Bs förlossning en riktig mardröm där B nästan förlorade medvetandet en sväng... Tur att A förvarnat mig.. risken är ju stor att jag trampar B på tårna genom osmidiga frågor... Själv framstår jag som vanligt som sanslöst äppelkäck med mitt geléhallonmumsande under krystningen.. hm.. Hur som, ska bli najs att träffa FOLK igen!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge