Vi fortsätter blanda och ge
Ni andra ivf:are vet ni varför vissa ska ta halva ovitrellesprutor även efter äp och et?
God morgon förresten
Nenne-det är bara att vänja sig vid sömnlösa nätter
Ni andra ivf:are vet ni varför vissa ska ta halva ovitrellesprutor även efter äp och et?
God morgon förresten
Nenne-det är bara att vänja sig vid sömnlösa nätter
DÅ nöjer jag mig med expertsvaren
Nenne-en halv dos ovitrelle varannan dag efter äp har jag läst, har något med att göra att man ska stärka slemhinnan och kroppens produktion av progesteron eller nåt. En del som börjat blöda tidigt har provat detta så därför jag var nyfiken.....
Cicci-nästa försök är när tanten behagar komma igen, förhoppningsvis start i början av maj
Mugglan-rapportering avkräves om BIM
Nenne-skulle jag läsa på FL nääääääeeeeeee hittade en blogg igår av en tjej i min ålder som går på Ö med och hon har på 3 sina 5 ivf:er (är på sin 5:e nu med TD på lördag) fått spår som jag redan på RD 10 och då fått ovitrelle att ta. Kommer inte ihåg exakt hur den skulle hjälpa....
Eller var det kanske extra östrogen som producerades av ovitrelle.....ähh något var det bra för så att man inte skulle få spår så tidigt
Snaily-tror att hon har skrivit det i bloggen men har glömt var och har inte orkat leta upp det än men jag tänkte fråga läkaren när vi ska försöka nästa gång
Snaily-så här skriver hon
Ovitrelle varannan dag för att boosta kroppens egna östrogen och progesterontillverkning.
Visst är det nackdelen men jag tjuvtestar ju inte så kan hålla mig nä men kan det hjälpa mot spottingsen så tar jag dem gärna.....
de fick även gjort aha på äggen som de fick tillbaka men vet inte hur tidigt man kan "kräva" det.....ena läkaren verkar tycka att man inte själv ska komma med förslag från FL och liknande....