Vi fortsätter blanda och ge
förresten - nytagna idolbilder på Trollet är det dåligt med... hm.. men jag kan rapportera att han är SÖT!!!
förresten - nytagna idolbilder på Trollet är det dåligt med... hm.. men jag kan rapportera att han är SÖT!!!
Fru E skrev 2010-03-20 20:36:44 följande:
Fru E skrev 2010-03-20 21:06:26 följande:
Cicci - jobbigt med sjuka barn *skickar över ett gäng stödkramar*
och roligt med inspel i babysitterfrågan!
Cicci igen - är det Jupiter ni har? www.babyproffsen.se/produkter/visa/24:Babysitter
Cicci - ok..
en helt annan fråga om amning....
Först måste jag säga att det är himla skönt att amningen funkar hittills. Trollet äter ordentligt och jag har mjölk så att det räcker och blir över. Han går upp i vikt som han ska. Frid och fröjd så långt.
Måste nog säga att jag känner en viss hatkärlek till amningen. Det här med att bli oumbärlig är inte min melodi alls. Hittills har vi inte testat att ge honom varken utpumpad mjölk eller ersättning.. men jag måste säga att jag är rätt sugen på att testa något av detta.. för att slippa vara oumbärlig, kunna sova en hel natt nån gång ibland och vara hemifrån längre än 2,5 h i sträck. Har nån av er gjort så? Gett ersättning för mammans skull snarare än barnets?! Är det ett stort projekt att införa ersättning? *ytterst nyfiken*
PB - pumpa ut mjölk är givetvis en lösning.. men jag har låtit bli sedan någon av er så vist påpekade att pumpar man så drar man UPP produktionen... vilket jag knappast behöver...fniss....
PB - så mycket läcker jag inte... så jag har egentligen inte behövt de där (dock mycket smarta) mjölkuppsamlarna... det räcker med ett amningsinlägg.
...kanske borde ha köpt en sån där handpump istället... många klurigheter med detta....
..men min känsla är mest att jag troligen kommer att bli sjukt frustrerad om jag ska vara precis så här bunden vid amning dygnet runt i fyra månader till (eller vad det nu blir)..
själv ska jag ge sonen d-droppar och packa både honom och mig i säng... och fortsätta småsura över att det är maken som är ute och partajar och inte jag....
*godnattkram*