• viktualia

Vi fortsätter blanda och ge

förresten - nytagna idolbilder på Trollet är det dåligt med... hm.. men jag kan rapportera att han är SÖT!!!

• viktualia

Fru E skrev 2010-03-20 20:36:44 följande:

Var ju på AW med kollegorna i fredags men måste klaga på att det endast fanns 1 alkoholfritt alternativ förutom läsk/juice.......Erdinger Weisbier helt ok men lite vattnig i smaken. Förresten så genomskådade min ena kollega mig rejält även om jag försökte smyga, fast hon vet å andra sidan att jag ruvar nu
    jag tycker annars att just den var riktigt najs att dricka bland alla mer el mindre varianter...

Och jag veeet att vi är skadligt dåliga på att fotografera Trollet... men alla som finns bland mina facebookvänner har ju i alla fall några att spana på....

...blöjbytesdags..
  • viktualia

Fru E skrev 2010-03-20 21:06:26 följande:

Men Vickan jag är en av dem som än så länge vägrar FB
    Har mailat en bild till Telis....
  • viktualia

Cicci - jobbigt med sjuka barn *skickar över ett gäng stödkramar*

och roligt med inspel i babysitterfrågan!

• viktualia

Cicci - ok..

en helt annan fråga om amning....

Först måste jag säga att det är himla skönt att amningen funkar hittills. Trollet äter ordentligt och jag har mjölk så att det räcker och blir över. Han går upp i vikt som han ska. Frid och fröjd så långt.

Måste nog säga att jag känner en viss hatkärlek till amningen. Det här med att bli oumbärlig är inte min melodi alls. Hittills har vi inte testat att ge honom varken utpumpad mjölk eller ersättning.. men jag måste säga att jag är rätt sugen på att testa något av detta.. för att slippa vara oumbärlig, kunna sova en hel natt nån gång ibland och vara hemifrån längre än 2,5 h i sträck. Har nån av er gjort så? Gett ersättning för mammans skull snarare än barnets?! Är det ett stort projekt att införa ersättning? *ytterst nyfiken*

• viktualia

PB - pumpa ut mjölk är givetvis en lösning.. men jag har låtit bli sedan någon av er så vist påpekade att pumpar man så drar man UPP produktionen... vilket jag knappast behöver...fniss....

• viktualia

PB - så mycket läcker jag inte... så jag har egentligen inte behövt de där (dock mycket smarta) mjölkuppsamlarna... det räcker med ett amningsinlägg.

...kanske borde ha köpt en sån där handpump istället... många klurigheter med detta....

..men min känsla är mest att jag troligen kommer att bli sjukt frustrerad om jag ska vara precis så här bunden vid amning dygnet runt i fyra månader till (eller vad det nu blir)..

• viktualia

själv ska jag ge sonen d-droppar och packa både honom och mig i säng... och fortsätta småsura över att det är maken som är ute och partajar och inte jag....

*godnattkram*

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-03-20 23:52:54 följande:
    Vi är alla olika och du är ju alldeles uppenbart en kvinna med stort behov av yttre stimulans, saker att göra, socialt nätverkande och mer som händer i vardagen än endast mamma-barnsymbiosen. Då får du ju skapa så bra förutsättningar för en för dig harmonisk tillvaro som möjligt. Hur den tillvaron ser ut har du svaren på inombords. Lita på dig själv och dina tankar och tro på att du är klok nog att fatta beslut å dina och ditt barns vägnar.Jag ska gå och försöka sova nu. Imorgon bär det iväg mot det som förut var hemma....
    Där fångade du mig totalt... nån mamma-barnsymbios har inte uppstått här... eller i alla fall inte på det sätt som jag hade gissat - dvs att jag med hjälp av hormoner och en känslostorm skulle kokonga med sonen.

jaja.. jag ställde mig och spanade lite på mjölkersättning på Ica idag.. men den där varianten som finns på tetra var slut - hade annars varit smidigt att testa med en sån förpackning först... eller?!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge