Vi fortsätter blanda och ge
Eller som den polsk/tysk/fillipinska besättningen på min lyxkryssare alltid sa:
goot mååårnink!
Eller som den polsk/tysk/fillipinska besättningen på min lyxkryssare alltid sa:
goot mååårnink!
ja alltså det var inte mIN lyxkryssare (tyvärr). JAg bara låtsades det en vecka. Den bästa veckan i mitt liv.
www.seacloud.com/en/the-ships/sea-cloud.html
Jag hade vansinnigt gärna ägt den båten men jag är inte riktigt den typen av arvtagerska ...
Nu är jag kanske lite tjatig men om jag tvingades välja en och samma semester varje år resten av livet så skulle det vara kryssning på den båten.
Vi seglade från Istanbul och sedan mellan olika öar i Grekland och fastlandet i Turkiet. Det var jag och Storsonen (då 6 år) och 30 pigga pensionärer och 60 besättningsmän/servicepersonal ...
Jag börjar nästa grina när jag tänker på hur härligt det var
Ja det var livet! Det enda som var lite jobbigt var när de råkade tömma toatanken när de precis släppt i ett gäng pensionärer för att bada brevid båten. Men då höll i o f s besättningen på att begå kollektivt självmord av skam. Hög servicegrad = bra semester
Och jag måste gå och sminka mig så jag inte skrämmer vaktparaden i sken när jag går ut genom porten sen
Nu är jag här igen - nymejkad och fixad. intresseklubben antecknar säkert*
Nenne: kom i håg att läsa världens bästa föda-barn-bok "Innan du föder". Har du den? Jag kan skicka den till dig annars. JAg ska inte ha fler barn.