-
NÄÄÄÄ jag är inte i hålan. Jag är hemma i MIN stad, bara några ynkans mil från dig!nennesjuttioåtta skrev 2010-04-07 11:37:20 följande:EAjapp, vi fick ju inget till frysen på första försöket. Dock ett plus. Andra inget plus alls men två till frysen. Så vi har en isbjörnsjägare kvar i Falun. Vickanja, jösses, när ska man känna sig vuxen?!? Hurra för socialt liv i hålan! *krulltrupmet*
-
Sparpengar - intressant att läsa om era lösningar... vi grubblar fortfarande... svärfar är gammal banksnubbe så det lär nog bli nåt sparande där också...
Ego - jag ÄLSKAR min hemstad.. bara så ni vet!! Har haft en ljuvligt trevlig dag!! *kvittrar* Väninnan och jag insåg när vi styrde omkring inne på H&M att det snart är 20 år sedan vi började umgås.. fniss fniss... Och vi har precis lika skoj fortfarande!!! Hihihi!
Dessutom fick jag hjälp att begripa mig på vagnen = mycket bra! Och så fick jag en kasse barnkläder av en annan kompis = otroligt bra!
Nu ska jag packa ihop lite fler av de utspridda pinalerna, för imorgon ska Trollet och jag åka de 25 milen hem. *vinkevink* -
Ore - jag hejar på dig!!!
PB - massa kramar!!!!
Parnassia - fascinerade fart på det hela! Vore skoj att komma sättandes... får fila på tidpunkt! -
Nenne:
- mascaran - jag tycker att man får hålla på ett tag och tvätta, men den är så himla mycket smidigare än det mesta annat så jag står ut.
- vagn - läste om testet men just vår vagn var inte med.Hade annars varit intressant att läsa om den... -
Porchez - fniss!
Lappis - *håller handen under morgondagens läskigheter*
Ego - resan hem tog en evighet, men det var mitt eget fel.. jag snurrade in på en outlet och tog en fika och lite sånt.. men det är väl bra att ta pauser antar jag. Nu har Trollet kommit in i en skrikperiod och försöker nog samtidigt återknyta kontakten med sin kära far... (Trollet och hans pappa har inte setts sen måndag em). Skönt att vara här, men mitt sociala liv är roligare hemma... hm... hemskt rotigt detta... -
passionsblomman skrev 2010-04-09 11:15:28 följande:
Vickan, så sprudlande glad som du låter när du är på hemmaplan så känner man ju bara för att säga "men flytta HEM igen kvinna", men det är ju inte riktigt så enklet när allt kommer till jobb och sådana faktorer.PMed risk för att låta bitter: Det största hindret är min kära make. Jobb vore nog inte omöjligt att fixa till både maken och mig. Och även maken har vänner i närheten plus sin bror i Sthlm. Så hindret består dels i att han trivs så bra på sitt nuvarande jobb och dels i att avståndet till hans föräldrar skulle fördubblas.
Så i serien "hinder för att nå sina drömmars mål" så handlar mitt största hinder om att jag inte "får" bo i Ua. Vilket ju trots allt är ett "skonsammare" hinder än en massa andra saker som kan snurra till det. Försöker verkligen fokusera på hur bra jag har det, istället för att älta det här med bostadsorten... men det går sådär... dvs inte alls.... Hur som; föräldrarledigheten gör ju att jag kan vara i Ua och härja mer än vanligt = skojigt värre!!
-
Alltså.... det här med adoptionsutredning ställer verkligen frågan om vem som ska få bli förälder i ett speciellt perspektiv... Det är klart att det är bra att inte "vem som helst" får adoptera.. men om man var långtidssjukskriven för 9 år sedan.. maj gaaad... Hoppas verkligen att alla käppar som hotar att sätta sig i hjulen kapas till flis...Lapinette skrev 2010-04-09 11:53:56 följande:Shit, sitter och tar fram gamla kalendrar för att se när jag var långtidssjuskriven och ta mig f'n så var det i december 2001 ... dvs det har inte gått 10 år sedan dess . Så shit, shit, shit, det kommer att komma upp i pappren från F-kassan. Vår utredare sa 10 år men jag är kanonsäker på att vår kursledare sa 5 år (för jag jublade då inombords).
-
Lappis länk - jag orkade bara läsa den första biten.. maaaaj gaaad säger jag bara...
Jag har för övrigt sovit... Övertygade ett pipigt Troll om att det var sovdags och sov sedan en bra stund av eftermiddagen... gårdagens bilresa var nog mer tröttande än vad jag tänkt...
Men nu strålar solen! Jag har druckit kaffe ute i trädgården och konstaterat att mina tulpanlökar tagit sig!! Och att komposten såg halvskum ut efter att ha varit oanvänd hela vintern.
Och så är det ju FREDAG!!!!!!!!! Tjohooo! Hm.. fast det där med vardagar/helg känns lite annorlunda.. hm.. -
P - namnet är jättefint! (tänker dock lite på en tjej som snurrade i samma värld som dig och mig för evigheter sedan... hon kom från en håla utanför min hemstad.. men jag vet inte om ni sågs nån gång... jooo det gjorde ni.. hon var väl med på evenemanget sommarn 1995 tror jag...)
-
Ha ha ha!muggles skrev 2010-04-10 21:58:23 följande:Vickan: åhåå, intressant info!
Inte ett dugg för nån annan än Parnassia och mig.. ha ha ha! Den bjuder jag er andra på! Fniss!