• viktualia

Vi fortsätter blanda och ge

Tinga - låter som en supermysig plan för nästa helg!!

Porchez - stackare!! hoppas att infektionen ger med sig!

Ego - här fick maken inspiration till att släpa ut trädgårdsmöbler och frukosten till ett nytt hörn av trädgården. Supermysigt!!

• viktualia
    porchez skrev 2010-04-11 14:19:13 följande:
    lyckades visst posta ett tomt inlägg! hemma igen, och nu är det konstaterat UVI, känns skönt att få reda på vad det är, och medicin mot det, nu ska jag tyvärr lägga mig och vila, vill bara ut i det fina vädret... Vickan - vad mysigt med frukost i trådgården, dagar som den här saknar jag verkligen hus, eller bara en balkong skulle inte vara helt fel...
    synd att du är sjuk, annars bjuds det snart på eftermiddagskaffe ute i solen!!

för icke balkong/trädgårdsinnehavare är väl termos och picnicfilt bra utrustning... själv har jag en balkong som är lite "över", dvs den används inte alls... hm...
  • viktualia

Lappis - Huset i Stureby var ju lagom galet!!! Kära nån!!

Och bo i hus - är najs tex en vårdag som idag... när man får äta frukost ute i trädgården och plocka snödroppar och ta in....

godnatt!

• viktualia

strålande solsken och ett besök hos BVC är dagens enda bokade.. egentligen även veckans enda... förutom att jakten på en klänning som funkar till klädkod kavaj börjat..

jag vill ha en med lite längd, gärna över knät och gärna med lite ärm.. nån med tips?!

Annars - skickar jag stödkramar till alla som behöver det!!

• viktualia

Lappis ang klänning - gärna vinröd el lila... big no no för orange, gult, ljusgrönt och andra illiga färger..

AM - välkommen hem!

BS - cocktailparty lät som ett riskprojekt med Astrid som sällskap... annars lät det superskoj med den där festen/visningen!

Ore - hemskt jobbig med tanden *stackars*

• viktualia

avdelningen behov av experthjälp:

Trollet har en rätt tjock fleeceoverall. Den börjar kännas lite väl vintrig. Och han är inte nån direkt iskall herre, snarare släkt med sitt värmeelement till mamma. Jag var en sväng på Lindex, H&M och KappAhl (som är utgör 100% av barnklädesaffärerna i den här hålan (förutom Ica och Coop). Där fanns antingen små jackor i funktionsmaterial eller något tunnare fleeceoveraller - vad borde man satsa på?!?

• viktualia
    muggles skrev 2010-04-12 14:29:38 följande:
    Vickan: jag skulle inte ha köpt en jacka till en så liten herre. Allt som inte sitter fast under grenen har en tendens att korva sig under armhålorna på de där bebbarna tills de blir lite större.
    Tack!!.. hm.. Bra synpunkt!! Det gäller kanske att hitta en tillräckligt tunn overall...
  • viktualia

Telis - bra med fler inspel! Trollet ligger också still i vagnen/sitter still i bilstolen så korvandet kanske inte är nåt problem.. hm..

... frågan är då om det är dags för en jacka till honom. Så länge han har på sig hyfsat ordentliga byxor så borde det väl räcka?!? Pyjamasbyxor/tunnare mysbyxor är lite för klent i så fall, men nu har han ett gäng jeans/tjockare byxor också...

• viktualia

Ore - tjorvigt detta.. hm.. gillar universallösningar men inser att det är ganska dumt att tänka så.. HUR många jackor/varma tröjor har jag inte själv som jag alternerar mellan.. hm... Alltså kanske det är läge för både ock.. hm...

Trollet äger ett gäng koftor, men saknar något mer vindtätt. Och bärselen... alltså den är superbra för att trösta honom, men ska man bära honom ute nån längre stund behöver i alla fall jag något mer ergonomiskt... ... och då kanske det handlar om barnbärstolen... men när kan man börja använda den?!?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge