Joo, lite populär då.. men har man flyttat så galet mycket som jag gjort i mina dagar så har det nog blivit nödvändigt att ha mycket av tryggheten i sig själv och veta vem man är. I det perspektivet så står jag väldigt rakt för vemoch hur jag är och bendar inte over backwards för att passa in till varje pris. Jag har dessutom ingenting emot att tillbringa ganska mycket tid ensam.
Men man behöver ju känna en allmäntrivsel, och det gör jag baske mig redan. Vi har babblat med tillräckligt många för att det alltid är folk som hejjar när man kommer ner till affären, skolan, träningen osv.
Sedan är det ju lite vad för område man bor i också. Våra närmsta tre grannar är alla generationen över oss och har vuxna barn och barnbarn. Det blir inte riktigt samma sak som om det var tre familjer som alla hade småbarn i samma ålder och var mammalediga.
Me,. de vi snart ska käka middag med är vi ju jätteglada för.
Och hon som bjöd på kaffe. Vi känner oss välkomna. Jag tänker skita i neggo-kvinnan fortsättningsvis.
muggles skrev 2010-04-15 16:54:58 följande:
EA: är det fortf duschsex som gäller?PB: fast jag måste erkänna att jag nog vill vara lite populär (vill inte alla det?). Där vi bor har ju flera bott i över ett år och det märks att de känner varandra för de fikar hos varandra och grejer tillsammans i trädgården och så. Sedan är alla väldigt trevliga mot oss också, men än så länge känner vi oss en aning utanför. Men så har vi ju inte bott där mer än 3 mån och nu först börjar alla komma ut ur sina hålor. Sedan vet jag att jag är rätt pratig och har lätt för att få kontakt med folk så det ska nog ordna sig.