Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Vi fortsätter blanda och ge

Telis, Vickan, Muggles - Första 120 dagarna av f-ledighet är semestergrundande. MEN man kan som vickan sa få fler dagar enligt avtal, vi (jag jag säger vi ) som är statligt anställda har 360 dagar som semestergrundande som myndigheten går in och ersätter.

• Snorkfröken77

Hej hej,

1,5 h kvar till RUL, börjar fladdra rejält i magen, håll tummarna

Nu lunch (så mycket jag kan få ner)

Puss på er!

• Snorkfröken77

Lappis - Usch, krya på ögat! Tur att du har maken som håller ordning på dig!

Ja, några nyheter om BS och stackars Astrid?

tinga - Stark jobbat att springa med tvillingvagn! det måste verkligen vara bra träning!

muggles - Skönt att höra "den andra sidan" också! Så man slipper ha dåligt samvete sen om man inte njuuuuter av bebistiden. Jag känner att jag gärna skulle skippa allt det där och gå direkt på en tvååring!

PB - Kommer inte bebisarna med manual??!!!

PB igen - Vår hankatt som är foderallergiker får sår ovan för ögonen om han inte äter medicin och äter dålig kost. Tack gode gud för kortison säger jag bara! (och tack gode gud för maken som orkar pilla ner ett piller i halsen med jämna mellanrum på den motsträvige herren)

Ego - RUL gick fint! Allt såg jättefint ut Skithäftigt att se hjärtat och ryggraden osv. Och som den grejade! Den böjde på knäna hela tiden och viftade hela tiden med armarna, sköterskan sa att det märktes att jag nyss ätit lunch

Och, precis som vi trott och som några i tråden trott så verkar det bli en tjej! Men som sköterskan sa, inget är 100% förrän de är ute!

BF-datum blev samma som BM räknat ut 28 juli.

• Snorkfröken77

Vickan - Tack Läste dina inlägg förut och jag är lite orolig att jag ska bli som du, dvs lite uttråkad. Jag tror inte jag passar att vara hemma med en bebis, men vi får väl se, jag hoppas jag har fel

• Snorkfröken77

Tack för alla grattis till lyckat UL, ni är för rara *karamar om alla*

Vickan - Grattis till trollets personnummer!

Muggles - *kraaaaaaaaaaaaaaaaam*

Nenne - Grattis till första buffen

koko - Just, ja Grattis i efterskott

Frullan - Vad skönt att det börjar ordna sig för dig! Jag blev så ledsen när jag läste om kissen, kan precis känna igen mig. Vår äldsta kisse skaffade jag när jag var själv och singel och vi har alltid varit supertighta, mitt hjärta kommer brista den dagen han lämnar mig. När vi var i Paris för flera år sen blev han dålig (såklart!) och hamnade på Strömsholm och veterinärerna trodde att han skulle dö, jag har aldrig varit så ledsen och hysterisk i hela mitt liv, att inte få vara med honom då var vidrigt! Som tur var gick allt bra, men som sagt var du har min fulla förståelse! *kramar*

Snaily - Jag tror du kommer få massor med superfina ägg! *håller alla tummarna* När är det plockdags?

Ego - Vi har kollat på vagn idag, det gick ganska enkelt och bestämma sig (oväntat) så imorgon slår vi till och beställer och lägger handpenning, vi ska nog kolla ut babayskydd då också så det är fixat, sen är det bara att hämta ut det strax innan BF (och betala den nätta summman...), supersmidigt!

• Snorkfröken77

Ore - Noterar Näsfrida! Det blir en Emmaljunga City Cross med en hårdlift (heter det va?) till i deras Celebration svarta tyg. Så snyggt!!! Vagnen kändes jättesmidigt fast rejäl, tror den kommer bli toppenbra!

• Snorkfröken77

Slänger in en snabb fråga: Hur viktigt är det med vändbart handtag? Vagnen vi valt blev helt dissad av två kollegor för att den inte hade vändbart handtag. Är det så viktigt?

• Snorkfröken77

Parnassia - Det såg superenkelt ut att byta riktining på den, så då borde det funka, tack

Tinga - Fasta framhjul var ett måste så som vi bor och kommer nyttja vagnen. Ibland skiter kommunen i att ploga här på tre dagar på vintern, då är det inte så skoj med svängbara framhjul Sen kommer vi ju inte gå i stan med den. Utan mer på landet och vanliga vägar.

• Snorkfröken77

Snaily och Fru E - Grattis till smaskiga aladåber *saknar* Ååååh vad jag saknar ägglossningen, den där känslan: Jag. Måste. K****a. Ursäkta franskan

Vickan - Grattis till första glset vin på länge Smakade det så gott som du hade föreställt dig?

Jag saknar inte alkohol ett smack, däremot saknar jag min Pepsi max innerligt (vill inte dricka det nu pga aspartamet, har självt kommit på den dumma idén). Maken får inte ens köpa hem det, då avlider jag nästan...

Vi har varit och sett Alice i underlandet ikväll, den var helt ok, men inte mer än så tycker jag. Sen sitter man ju som en påse skit i de där stolarna, för att inte tala om hur vidrigt det var att bli kissnödig redan efter en halvtimme...När filmen var slut hade jag så ont att jag knappt kunde prata. Tänkte för mig själv medan jag skyndade mot toan att det här ska jag inte göra om så länge jag är gravid. Sen såg jag reklam för SATC2, gnyyyyl, vi är helt tjejgäng som ska gå och se den i maj, jag kommer dö då. Får be om en plats nära utgången..

• Snorkfröken77

Vickan - Jag var precis som du förut, skulle aldrig falla mig in att visa mig i mysbyxor, faktum är att jag ägde inte ens några. Sen träffade jag maken och sedan har det gått utför Nu åkte vi även ner till hålans mataffärer iklädda mysbyxor. Vi brukar titta på varandra och säga "Var och en skäms för sig själv" sen åker vi

Brukar dock inte visa mig i mysbyxor utanför hålan, där går gränsen Apropå det fick jag visa mig på ett icke fördelaktigt sätt för granntjejen i förmiddags...Vi hade sovit länge (som vanligt) och jag stod och fixade mig i ordning på toa, när hon kom över och ville bjuda oss på våfflor imorgon. Då var det bara att bita ihop segla ut i den blommiga fleecemorgonrocken med nytvättat, ickekammat hår och osminkad och försöka se cool ut, det gick väl sådär. Kände mig ändå läckrare när hon kommenterade att "magen växer ser jag" glatt och jag tittar ner och ser att mitt skärp som borde suttit i midjan sitter knutet under brösten på det mest glamorösa sätt...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge