• Tinga

Vi fortsätter blanda och ge

PB - det var verkligen rätt man på rätt plats, den där killen i butiken.

• Tinga

Mrs B - va, föda i korridoren; får det verkligen gå till så?!? Kram!

• Tinga

PB - jag är precis lika hopplös som du på sådana där tekniska grejer, så jag har tyvärr inget svar att erbjuda. Och därmed har jag precis sagt att jag inte skrattar åt dig heller. Vi har hårddisk på vår dvd-spelare, så därför behöver jag inte fundera på skivor till den.

• Tinga

passionsblomman skrev 2010-02-16 15:06:19 följande:

Tinga igen, hur har förresten dina småtalibaner skött sig på matfronten sista dagarna? Ska jag komma och spänna ögona i de eller tuggar de och sväljer nåt?Sorry om jag petar i det du helst kanske inte vill tänka på mer än du redan gör...säg till om jag ska hålla kalffen om mat-träsket!
    Tack för att du frågar; jag har inga problem att prata om det.

Puff har skött sig bra, faktiskt; på dagis har de slutat att ge honom näringslösning, för de tycker att han äter tillräckligt ändå, vilket är ett fantastiskt framsteg. Ibland önskar man att man kunde vara en fluga på väggen och se hur det verkligen går till på daigs, för så bra äter han inte alls hemma. Men det har gått lite framåt hemma också; han äter turkisk yoghurt med kanel och lite socker till frukost, och det funkar mycket bättre än gröt. Faktum är att han numera t o m gapar lite, åtminstone i början, innan den värsta hungern är stillad.

Piff är däremot ett sorgebarn; han äter i princip ingenting på dagis, och vi sondar säkert 80% av maten hemma. Om ett par veckor ska vi prova att köra en "kur" en helg, då vi bara sondar på kvällen, men på dagen får han äta (eller inte äta) så mycket han vill. Tidigare har det fått igång ätandet efter en period med mycket sondande, så vi hoppas att det kan funka igen.
  • Tinga

PB - ja, jag tror ju inte att dagisfröknarna luras när de säger att han äter OK, men eftersom jag aldrig sett det själv finns det ju ändå en gnutta av tvivel i mig. Hade jag bara kunnat se det hade jag känt mig riktigt lugn.

AM - du kan inte testa att krydda burkmaten lite mer? Ibland får jag känslan av att den är för "mesig" för många barn (inte bara mina, med sin konstiga förkärlek för saltgurka och mögelost ). Annars får du väl helt enkelt prova med hemlagad mat och se om det funkar bättre. Jag har en kompis vars barn efter ett tag vägrade burkmat, men gärna åt hemlagat. Men som sagt; jag hade provat att piffa upp burkmaten lite först.

BS - rökt lax smakar ju lite mer än vanlig laxkotlett (beroende på hur man kryddat den, förstås), så det är kanske därför Iris gillar den? Sover Iris middag på dagis, förresten, eller bara hemma?

• Tinga

Sweet - usch, vad trist att du blivit sjuk. Hoppas att sömnen gjort susen, så att du mår bättre idag. Kram och krya på dig.

Jag trivs riktigt bra med att jobba. Trodde iofs inget annat, men man kan ju aldrig veta. Nu har vi ju iofs fått bry våra hjärnor med en del "riktiga" problem under föärldraledigheten (tänker på maten, förstås), men det känns kul att få lite mer intellektuell stimulans nu. Jag känner mig väldigt nöjd med tjänsten jag fått också, för i höstas var jag lite orolig för att det bara skulle bli skräp, iom att min arbetsgivare sagt upp en del folk under min föräldraledighet. Sen umgås jag även privat med några tjejer som jobbar här, och det är kul att kunna ta lite fler luncher i lugn och ro med dem. Det sociala är ju en nog så viktig del av ens jobb.

Mrs Muffin - välkommen hit!

Snorkis - krya på dig! Du har inga föräldrar eller så i närheten, i vars hus du kan vara under dagen, så att du kan vila fastän ni har hantverkare hemma?

PB - den hejaramsan funkar ju ikväll också, när Björn Lind ska köra sprint. Så spännande det var igår kväll, förresten!

BS - hur går det egentligen för dig, när både Astrid och Iris är hemma? Iris verkar sova en del på eftermiddagen, så jag antar att det underlättar för dig?

Vickan - nu är du ju redan på KK, men jag håller tummarna för dig idag.

Snaily - jag gillar faktiskt att kolla på curling (om Sverige spelar). Tycker att det är ganska raffinerat.

Igår kväll beställde jag vårskor till Piff & Puff på barnskobutiken.se. De hade rea på en del grejer, så skorna jag köpte kostade 200.- istället för 600.-. Jag tog i lite lagom när det gäller storlek, så jag hoppas att de passar när det väl är dags. Extrapolerade lite utifrån hur mycket deras fötter växt det senaste halvåret.

I lördags handlade jag två par skor till mig själv. (Japp, jag är skofetischist. ) Footlight har en outlet här i stan, så det var riktigt bra priser; 180.- för det ena paret och 240.- för det andra, trots att de kostade 1 000.- från början. Me like. När man kan handla så billigt känner jag att det inte måste vara superanvändbara skor, utan man kan ta ut svängarna lite mer. Nu är väl iofs de här dåliga exempel på det, för jag köpte ett par svarta loafers i lack och ett par bruna med tofsar. Maken tyckte det var synd att han inte sparat sina gamla loafers med tofsar, så kunde jag tagit över dem istället.

• Tinga

Koko - vad härligt att höra att Lillebror blivit en sådan solstråle! Allting blir mycket lättare när man har med glada barn att göra. Och visst är det kul att fynda! Snacka om att man känner sig nöjd med sig själv sen.

• Tinga

Lappis - vad trevligt att flera danser var bra igår kväll, för här spelades SYTYCD in (på DVD med hårddisk, PB ) för att avnjutas i helgen. Då vet jag att vi har något att se fram emot.

• Tinga

AM - programledaren är lång och dessutom har hon alltid skyhöga klackar. Fast jag tycker inte att hon går särskilt snyggt med dem; tycker att hon liksom knäar.

• Tinga

Oms - usch, kräkningar är jobbigt; det har vi också mycket erfarenhet av. Vårt hopp står också till att det ska växa bort, men om problemet ökar igen är det ju vettigt att träffa en läkare.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge