Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Vi fortsätter blanda och ge

Åh - sitter och formulerar ett brev med uppgifter jag anser att ledningsgruppen behöver ta på sig att driva i min frånvaro. Svårt att få till det på rätt nivå, och vara mer motiverande än pekpinnande.

Kommer att sluta med att jag läser igenom det sista jag gör innan jag går - och trycker på sänd.

Har grundat inför fredagsfikat med lite frukt. Kan ju undfly mina uppgifter ett tag till med lite fika.

• Liten med Mindre

Vickan - krya på dig!

MrsB - attans vilken eländig svårmor. Det hjälper kanske inte att påpeka när ni blir bjudna, att du inte tål någon nöt heller? Vissa människor vill ju inte förstå.

AM - skoj med alternativ karriär.

vi har ägnat helgen åt pulka, simma och bjuda hem närmsta kompisarna på "sista middagen på ett tag". Mindre älskar att åka tefat - eller tekanna som hon råkar säga med jämna mellanrum. Och visst älskar hon cookies och marängtårta med. Själv är jag rätt trött på den stora magen, och skulle definitivt inte åka på en sån utflykt som vickan funderar på. 4 km till pulkabacken är fullt tillräckligt!

Ska nog krypa i säng nu, och hoppas på en skön jobbfri dag imorgon. (Nåja, klä litet busfrö i vinterkläder är jobb i sig. )

Godnatt!

• Liten med Mindre

Lycka till Vickan!
    hoppas på en fin leverans idag.

Mindre har fått feber igen, så vi är hemma ihop. Mormor kommer och avlastar lite till lunch. Snällt! Får se vad vi hittar på.

MrsB - låter som en plan att ta med fika till svårmor för att markera. Önskar att det fanns nåt hon inte tålde eller gillade som ni kan bjuda på vid nästa kalas...

Lappis - du är nog inte ensam om dålig sömn när respektive är borta. Fast just nu skulle nog maken önska bort mig till ett annat rum i alla fall. Är lite bökig och snarkig om nätterna.

Sweet - förstår precis känslan när lavjo kom. Fick höra första älska pappa - älska mamma för några månader sen.

Nu ska jag gosa lilltjej.

• Liten med Mindre

Muggles - hoppas känningarna inte är "riktiga". Enjoy the bar...

Snaily - mysko läkare, men det kanske är vanligt att man inte läser på patientjournaler?

AM - attans med soffan. Fast jag gissar att det kommer några olyckor innan det funkar. men det kunde ju vara i billigare grejor.

Har märkt att jag blivit extra känslig sista veckan. Klarar inte av filmer som funkade för ett litet tag sen. Eller - liknande filmer då. Vill inte se för mycket våld och spänning, inget äckerpäckel o splatter (fick lägga ner District 9 igår - klarade inte av "räkorna".) Behöver nog lite mer "tre män o en baby" eller nåt sånt.

Lyckades i alla fall hämta vår babybox idag, och shoppade strykbrädetyg (hittade specialtyg - har en silvrig bräda hemma nu ). Mindre är inte så illa därann, och hon roade sig kungligt med kartongen som blöjhinken från babyboxen kom i. Kan inte annat än skratta.

Hur är det med fikasuget för Stockholmare på onsdag? Har frisörtid kl 16 och kan gott tänka mig en tur på stan innan.

Trevlig kväll!

• Liten med Mindre

Vickan - sov gott i natt. Eller, kanske hoppas att Trollet kommer. Lycka till hur som!

• Liten med Mindre

Snaily - men 3 män är ändå söt i deras försök att ta hand om bebis - och så slutar det ju lyckligt. Med lite lite spänning i mitten.

Porchez - vilket antiklimax på alla hjärtans-firandet. KRAM! Och - vad gäller strykbrädan så såg tyget rätt trist ut mot vad jag hade tänkt mig. Men väl på plats så ser det faktist lite glammigt ut.

Håller på att försöka pruta på ett begagnat andningslarm, och lyssnar samtidigt på Mindre som gått från snuva till hosta nu när hon somnat. Skruttgumman! Tur att mormor kan komma i morgon med så jag får gå till BM i lugn o ro.

Tjing!

• Liten med Mindre

Vink vink! Attans vad stressigt det är att vara hemma... Även utan bebis.

Vickan - heja heja - hoppas att det kommer igång inatt! Sprattlar trollet fortfarande eller är det för trångt?

BS - låter bra med flera kostymer att välja på. Jag gissar att katten går hem.

Tinga - skoj med matframgångar. Och lycka till med kuren framöver!

Idrottande - tillhör inte de som tar i så de spyr - men däremot kan jag ta i så jag får ångest över att inte lyckas så bra som jag vill, och det kan utlösa astmaliknande symptom. Skitmysko och pinsamt. Har genom spinningen lärt mig kontrollera det hyfsat, och säkert blivit starkare mentalt med.
    Förstår heltklart varför mental träning är viktig på toppnivå!

koko - jag fick först inte beställa box heller - men skrev o klagade på att det inte gick. De återkom med att man får göra så med barn två, sen tog de bort spärren och det var bara att beställa ny box. Fast vad jag minns var den innehållsrikare förra gången. Nu var det mest en blöjhink, blöjor, intimtvål och reklam. en napp också förresten.

Idag shoppade jag bärsjal som vi väl får öva lite på. Dyrt attans! Fick godkänt hos BM också, hjärslag på 130/min och rörligt huvud. Spännande att se vad och när det blir. Mindre börjar undra när bebisen ska komma ut. Om några dagar skulle jag hoppas, men det är ju längre kvar egentligen.

Telis - vad jag hört och minns är det vanligt att bebisar gnäller hela dagen när mamma är hemma, inget duger, för att sen bli helnöjda när pappan kommer hem med ny och fräsch attityd, doft etc. Fast det underlättar ju inte såå mycket att veta när man står där med gaphalsen.

Telis igen - ha det så skönt hos frisören imorgon. Jag hoppas får njuta en egen stund där i alla fall. Funderar på hur jag ska belöna mina underbara föräldrar som ställt upp så mycket på sista tiden. Mamma kommer imorgon med då maken ställt till schemat för sig.

Nu - dags att tillverka en semla och se på nåt tv-relaterat. Trevlig kväll från tröttmössan!

• Liten med Mindre

Vickan - hoppas allt går som smort!

Telis - glömde igår, jag fick rätt ont i nacken/axlar/huvud av amningen i början. Spände mig mycket. Kanske samma sak vid pumpning och flaskmatning, plus lite sömn.

Lite axeljympa för att få igång cirkulationen efter varje pass hjälpte mig en del. Händerna på axlarna, armbågar rakt ut åt sidorna. Lyft armbågarna tills handlovarna möts bakom huvudet, utan att böja huvudet massor. Ner igen. Armbågarna fram ihop framför bröstet, tillbaka. Och börja om. 20 ggr brukar få fart på det mesta.

BS - skulle det hjälpa att du väckte Astrid när hon sussar på på kvällen? För att få bättre nattsömn menar jag?

Mindre fick förnyad feber och mer snuva igen idag - så det blev ingen dagmamma som tänkt. Tydligen var det fler barn där som hade det likadant - upp o ner med feber o snuva. Irriterande. Hade velat vara lite ensam. Nåja, nu somnade hon i alla fall så jag ska diska, duscha och se om jag hinner vila lite innan mamma kommer. (Har bakat snickerskakor och kan ju inte låta bli att gå och skära rent kanterna i långpannan. )

FruE - skönt att de verkade bra på mottagningen. Hoppas det går vägem nu!

• Liten med Mindre

BS - aldrig hört talas om saft-historien.

Mot duschen!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge