• Mrs  B

Vi fortsätter blanda och ge

Glad påsk!!!!!!!!!!!!!!!

Efter att ha haft en rutten dag med Malte, som hostar och GNÄLLER och är som ett plåster, så har dagen helt plötsligt blivit bra.
    Malte fick en dos alvedon och jag fick ett telefonsamtal.

En rektor ringde och erbjöd mig ett grav-vik från slutet av april till sommarlovet. Endast ca 6 veckor och sen försvinner just den tjänsten pga övertalighet men ändå! Ett jobb är ett jobb och jag är GLAD!!!!!!!!!!!!!!
    Ska jobba i en 2-3 så det blir en utmaning i sig men jag känner redan eleverna så det ska nog gå bra.

AM
    Inget påskägg till mannen men kanske lite annat skoj.

Ore
    Ekonomin är alltid en diskussion här, men fortfarande så tjänar vi mer på att jag stannar hemma och inte maken.
    Men på sista tiden har det faktiskt varit vaken som varit hemma och vabbat.

• Mrs  B

Löneförhandla????
    Existerar inte direkt i min bransch heller, men man kanske ska ge det ett försök???

Max gick till dagis idag klädd som en cowboy och det tyckte han var helt naturligt!
    Påskgubbar var visst bara trams.......
    Sen att de andra var utklädda till påskgubbar/gummor hörde inte alls till saken enligt honom.

• Mrs  B

Här är rena aprilvädret!!!!!
    Sol, regn, hagel, varmt/kallt osv

Ore
    Tack!!
    Japp, ett fast schema är det bästa, vare sig det är ett vik eller en fast tjänst.

BS
    Krya på er!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Glad Påsk igen!!!!!!!!!!!!

Vänner
    Har läst hela förlossnings berättelsen jag med, bra jobbat!!!!!
    Hoppas att det blir bättre med allt annat också snart!

Liten
    Jag har någon amningstopp här hemma som jag inte använt särskilt mycket om du är intresserad????

PB
    Krya på er!!!!! Magsjuka är inget vidare.....
    Annars ruva på!!
    Håller tummarna!

Här är en till som bråkade med maken igår om den här kompis promenaden som ska ske i skogen i x antal timmar utan barn på söndag.
    För det första har vi ingen barnvakt, (vill inte fråga mina föräldrar för 100:ande gången, de behöver också ledigt), sen är det min allergi som har börjat och så är jag inte förtjust i att göra de naturliga behoven ute i skogen (jag är kanske löjlig men så är det...)
    Maken förstod inte alls mina argument utan tyckte jag mest var löjlig och ansåg att jag bara ville slippa undan för att vi skulle gå så långt (dvs motionera med mat och dryck).....

Summan av det hela blir att han åker på hockey istället och jag blir hemma själv med barnen lördag och söndag.
    Vet inte om det var en bättre lösning men men....
    Vi är vänner igen så det är ju bra!
    Men skogen i flera timmar är inte ett alternativ för mig under våren och sommaren.

Nu väntar en dusch och sen påskfirande med makens syster och familj!

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!!!!!!!!!!

Tack för alla grattis angående mitt vik!!!
    Känns mycket bra fast det bara är 6 veckor.
    Skönt att veta vad man gör under dem veckorna iaf.

Tinga
    Usch för kräksjuka!!!
    Hoppas att det är bättre nu!!!!!!!

Här tampas vi fortfarande med hosta och snor.
    Nu är det Max som är värst IGEN och har just nu torrhosta "som heter duga".
    Vet inte vad jag ska göra åt det mer är ge den medicin vi har hemma......?????
    Åh, vad tröttsamt det är med dessa sjukdomar!!!!!

Långfredagen med makens syster och hennes familj blev faktiskt riktigt trevlig. Inte alls illa!!!
    Det kanske vi gör om....

Idag är det tänkt att vi ska grilla med det regnar ute så jag vet inte hur det blir......???
    Vi får väl se vad vi gör!

Fortsatt trevlig påsk!

• Mrs  B

Tinga
    Som vuxen brukar jag dricka vätskeersättning när jag är magsjuk, har provat junior på mina barn men de vägrade dricka det.
    Det är väldigt svårt det där.......
    Hoppas det löser sig för Puff!!!!!
    När Malte var dålig och vi låg på sjukhuset fick han dropp i två dagar och han piggnade på sig en del av det.

PB
    Håller tummarna för att du testade för tidigt!

Har ätit ovanligt lite påskgodis i år, väldigt konstigt, och inte saknar jag det heller........ ????

• Mrs  B

Hej hej!!!

Tittar in en snabbis, då jag behövde en paus från mina studier.....
    (påsklov denna veckan och pluggande för mig..... )

Parnassia
    Stort grattis till er!!!!!!!!!!!!
    Hoppas att allt har gått bra!

Liten
    Tyvärr är mina två amningstoppar i L, men som sagt knappt använda. (en helvit och en svart/vit randig)
    Påsken blev faktiskt ok till slut!!!
    Och skönt det......

Muggles
    Hurra för glad gubbe!!!!
    Stort krya på dig till Moa.

PB
    KRAM

• Mrs  B

Goooddd möörrning!!!!!!!!!!!

Någon som vill skriva en rapport på 5 sidor åt mig för jag är villig att ge upp det just nu..... BLÄ!!!!

Vickan och PB
    Jag hade samma värmeinlägg till brösten som ni och jag tyckte att de var kanon.

Telis
    Även jag har genomskinliga lådor i frysen.

Snorkis
    Såg ett program av "Halv åtta" där de hade sorterat böckerna efter färger och tyckte att det såg snyggt ut men skulle aldrig kunna ha det så själv. Hade blivit tokig om jag inte hade hittat rätt bok efter 5 min.

Lappis
    Krya på dig!!!!!

Ordning i frysen?????
    Skulle gärna vilja ha det så men så är inte fallet.....
    Jag skulle nog säga att jag är en ordningsam person och sorterare och maken håller säkert med men efter att ha läst här idag så är jag nog INTE det......
    Oj, oj, vilken ordning ni har!!!!!!

• Mrs  B

Fru E
    Krya på dig!!!!!
    Hade tänkt föreslå en lunch imorgon men tror jag avstår......
    Hoppas du mår bättre snart!

• Mrs  B

Har förresten en fråga om vårt land (blom och grönsaks land).

Vi behöver bättra på jorden men vilken jord ska man då köpa?
    Jord? Sand? Grus?

Tittade lite på "Tinas trädgård" igår och hon planterade örter i ett land och blandade då jorden med sand.

Jag har en platå på tre nivåer att så i.
    Första finns nu rabarber, gräslök och salvia. Vad kan man så mer?
    Andra är tomt.
    Tredje finns blommor.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge