• Svar på tråden Bröllopet från helvetet
  • KatjaB

oj, vad hemskt! tycker ni ska förnya löftena och göra en ny egen dag som blir som ni vill ha den.

• lillium

Lider verkligen med dig!!! Det är mycket därför vi åker i väg om en vecka och gifter oss i hemlighet för att ingen ska förstöra för oss!! Tendensen finns nämligen hos min blivandes mamma :o( Hon anser inte att vi är lika fina som hans syster och att de hade räckt att vi bara går till rådhuset eller varför inte bara ta på dig någon trasa och gå till kyrkan.Däremot hans syster är SÅ jävla bar för de gifte sig kyrkligt,åkte limmo,åt och bjöd all släkt på middag på en dyr herrgård och sov på hotell över natten.Undrar hur mycket mamsen har stoppat till det bröllopet??? Nej nu ska jag sluta elda upp mig för jag ska trycka upp vårat bröllop i ansiktet på hans familj när vi kommer hem.De ska tro att de ska få se på bilder och film-ha ha!!!

• Joseful

usch vilken upplevelse :(
    Lider med dig!
    Inte nått man önskar någon, bröllopet ska ju vara en fint minne förlivet och något man ska se tillbaka till med glädje.

*kram*

• Sebastiána

Om jag visste med mig att jag hade sån släkt hade jag "rymt" och haft ett bröllop på tu man hand redan från början, men det är ju lite sent att göra det nu. Håller med övriga som nämner att förnya löftena. Man behöver inte åka iväg till något dyrt ställe, bara det är mysigt och ni får vara för er själva!

• jensol

Usch låter verkligen hemskt!! Svårt att fatta hur folk kan bete sig så. Instämmer med övriga om att ni kanske kan förnya löftena. Då kanske du kan gå vidare och lägga detta bakom dig.

Kram

• gutebrud10

Låter för jävligt!
    Åk iväg bara ni och ha en supermysig dag utan något som kan gå fel.

• ängeln24

Gud va hemskt! Jag skulle verklige inte ens vilja att detta skulle hämda min värsta fiende! Tycker synd om dig och att hela din dag var så hemsk!

• fruMe

Tycker bara det är märkligt att en människa kan ha SÅ mycket motgångar här i livet ;)
    Ibland är självransakan bra =)
    Sen visst, bestmans beteende är oförlåtligt, men att i princip ALLT blir fel verkar i mina ögon märkligt...

• 091205
    fruMe skrev 2010-01-27 17:27:12 följande:
    Tycker bara det är märkligt att en människa kan ha SÅ mycket motgångar här i livet ;) Ibland är självransakan bra =)Sen visst, bestmans beteende är oförlåtligt, men att i princip ALLT blir fel verkar i mina ögon märkligt...
    Så du menar att det är mitt fel alltihop?
    Tog inte ens upp min möhippa där kvällen spårade ur pga att min sk tärna satt och gnällde över sin karl pga svartsjuka och skulle gå och snoka på honom istället för ha kul med mig.

Ja bäst jag skjuter mig själv så världen slipper mig efter som allt som sker mig är mitt fel.
  • Astro

Den typen av tankar kan man kanske hålla för sig själv? Om du inte kan skriva nåt stöttande kan du kanske skita i det nästa gång. Även om du tvivlar på vad som berättas, vad tjänar det för syfte att ta upp det här? Även om 091205 skulle visa sig överdramatisera så är hon troligen lika ledsen över det, och ärligt talat, vilken anledning finns att ljuga ihop historien?

fruMe skrev 2010-01-27 17:27:12 följande:
    Tycker bara det är märkligt att en människa kan ha SÅ mycket motgångar här i livet ;) Ibland är självransakan bra =)Sen visst, bestmans beteende är oförlåtligt, men att i princip ALLT blir fel verkar i mina ögon märkligt...
    ts, jag håller med flera av de tidigare, en egen romantisk dag som blir som ni vill skulle kanske kunna ge lite finare minnen, även om det ju inte kan radera de dåliga. Känner med dig, tycker det är ett skitbeteende av folk att supa sig redlösa på ett bröllop.
  • Astro

Början på förra inlägget vände sig alltså till FruMe, inte till Trådstartaren. Vill bara förtydliga!

• Im yours

Oj, oj vilken cirkus. Skickar kramar till dig.

• fruMe

Nej, jag menar naturligtvis inte att allt är ditt fel, tycker bara det är oerhört tragiskt om du omger dig av människor som får dig att må dåligt. Att bestman, din mamma och din vännina gör saker som påverkar dig så negativt, då kan jag inte förstå att man fortsätter omge sig av dem.
    Hörde någonstans att man ska omge sig av människor som GER en energi, inte TAR den ifrån en....
    Du skriver på din blogg att det bästa som hände 2009 var ditt bröllop, varför inte försöka fokusera på det positiva? Det som blev bra, de människor som gladdes med dig, istället för att klänning blev fel, blommor blev fel osv

Vad säger din man om det hela?

• iregnet2010

usch fy....ibland blir saker inte som man har tänkt sig. Du kan inte gräma dig hela livet utan det bästa nu är att försöka (även om det är svårt) släppa det som hänt och gå vidare. Jag skulle dock ta mig en funderare på hur nära kontakt du i framtiden vill ha med människor som sårar dig så som flera personer i din omgivning verkar ha gjort -men det bestämmer bara du!

/

• Megi

ja vet inte om ja ska skratta el gråta...? Känns lite overkligt! Morsans beteende... OMG!

• gonzor83

Tänk på det viktigaste. Du fick ju mannen i ditt liv! Precis som andra skriver, du kanske borde ta dig en funderare på vilka du omger dig med. Onödigt att utsätta sig för sådana jobbiga känslor en dag som skall vara så underbar. Ibland tror jag dock många av oss har den här romantiska bilden från alla filmer om att skall vara så himla perfekt på "vår" dag och blir det inte det blir man besviken. Som sagt, du fick det viktigaste: mannen med stort M.

• marrieme

Ae lägg av, fy för!
    Hade jag varit er hade jag dragit iväg till något varmt ställe med bara mannen å barnen å gjort om vigseln där, kanske på en strand med solnedgången i bakgrunden, i lugn å ro!

• Chris24

Men herregud.. usch, tvi, blä. Jag tycker verkligen synd om dig! Usch.. läser din blogg o blir så förbannad över folket omkring dig som tex. din mamma!!
    Jag har avstått ganska mycket ifrån min blivande "mamma", hans mamma är helt störd och därför får hon inte va med o planera något alls heller, jävla kärring!!

Åk iväg med mannen, barnen & vila upp er, förnya löftena och njuuuuuuuuuuut av allt ni bara kan!

Svar på tråden Bröllopet från helvetet