brudar i Borås 2010
Hej alla blivande brudar.
Vi gifter oss i Ramnakyrkan den 28/8.
Är det någon mer som ska gifta sig i Borås?
Kanske vi kan utbyta lite tankar och idéer...
Hej alla blivande brudar.
Vi gifter oss i Ramnakyrkan den 28/8.
Är det någon mer som ska gifta sig i Borås?
Kanske vi kan utbyta lite tankar och idéer...
Vad kul att hitta borås brudar : )
Vi har kommit en liten bit på väg men inte alls så långt som jag skulle vilja.
klart är
Kyrkan
Festlokalen
Best man
Tärnor
Fotograf (en vän till oss är riktigt duktig)
Dj och ev även ett liveband
Det är mycket som ännu hänger löst
Blommor har jag knappt hunnit fundera på, bara lite på vilka färger och form den ska ha.
martinaa: Visst var det väl så att museet smyckar kyrkan med blommor? Eller vill du fixa det själv?
Megi: Lokalen är jag fortfarande lite nervös över. Vi ska vara på min killes jobb ; / Han har eget företag och dem bygger ny fastighet nu. Jättemysigt ställe med stor lokal och mycket potential för att bli festfin. Den har även ett loft där vi funderar på att ha middagen, och då fest och dans där nere. Det blir nog bra, sparar ju iallafall lite pengar på det. Vart ska ni vara?
Hur ska ni göra med frisör och makeupen? Fixar ni själva eller går ni till salong?
Vi har inte bestämt oss vart vi beställer maten ifrån än. Kollar upp lite olika företag både här och i Göteborg.
Megi: Nej har inte köpt klänning än. Ska ut nästa helg med min tärna och prova lite olika. Har en idé om hur jag vill att den ska se ut men vet inte om jag passar i den modellen. Ska bli riktigt roligt och spännande att kolla klänningar : ) Har du din klänning klar? När gifter ni er?
Är det någon som vet något om Brides and Beauties i Borås?
Hej. Var på bridesandbeauties i fredags men hittade tyvärr inte vad jag letade efter där. Tyckte heller inte att mässan i Göteborg gav särskilt mycket : (
Varit i Gbg idag igen på klänningsjakt och jag har faktiskt hittat den... MIN klänning! Känns så himla bra att jag har bestämt mig efter alla turer, fast lite nervöst oxå.
Har denna veckan även bokat frisör och sminkös åt mig och tärnorna.
Har idag beställt min klänning : ) Känns så bra... Längtar nu tills den kommer, tar ju några månader!
Ha ha jag är oxå inne och kikar nästan varje dag : )
Nu har jag fixat en som sjunger i kyrkan. Danslärare är oxå klart nu. Håller på för fullt med inbjudningskorten. Tycker att det är lite svårt att få till ett bra infoblad som ska med. Men jag ska nog bli klar med korten och bladen i veckan.
Vi har två barn. Två busiga killar på två och fyra år. Dem är såklart med i kyrkan och en stund på festen. Svårt det där med vem som ska ta dem sen. Mormor och farmor vill ju vara med lite längre än vad barnen orkar med tror jag. Vi har funderat på om vår granne som dem känner bra kanske kan hämta dem lite senare och att dem får sova där. Eller så får farmor och mormor slåss om saken : ))Vi sover på hotell.