Vigsel utomlands, meddela anhöriga?
Hej!
Vi planerar/önskar att gifta oss på Nya Zeeland. Bara vi två på en strand, inga andra gäster eller anhöriga som vet om något. Jag/vi vill ha en lugn och privat ceremoni. Jag tycker dagen och tillfället känns väldigt privat/intimt och vill enbart dela den med min man. Att ha det lugnt innan och efter, slippa bröllopsstress och press, utan alla andras åsikter och önskemål att ta hänsyn till.
Frågan är hur man meddelar sina nära och kära på bästa sätt. Har letat runt lite i trådarna och sett att vissa tagit väldigt illa vid sig och blivit upprörda över att brudparen smitit iväg i hemlighet. Jag hade först tänkt vi skulle skicka hem bröllopskort på oss till familj och vänner där det står att vi gift oss men nu börjat tänka om. Själv har jag sett det som en glad överrasking för dem, men om de nu inte tar det så..
Grejen är att jag tror inte att jag vill gifta mig om jag måste ha ett stort bröllop med allt som måste göras och fixas. Jag vill inte stå i centrum när det gäller så privata ögonblick, även om jag så klart kan tycka det är lite synd att familj och vänner inte kan närvara. Skulle ev kunna tänka mig ha fest när vi kommer hem.