Inlägg från: las vegas bruden |Visa alla inlägg
  • las vegas bruden

Vigsel utomlands, meddela anhöriga?

Vi kommer gifta oss i USA nästa sommar och vi har meddelat våra familjer + vänner. Det känns roligast så.. Men sen hade jag nog också haft väldigt svårt för att hålla tyst om en sån här stor grej..

Förrsten.. Guldflickan, kunde inte svara på ditt inlägg i min gästbok.. Du måste göra gästboken synlig på din sida.

Valley of fire 2011
  • las vegas bruden
    Guldflickan skrev 2010-01-29 21:36:09 följande:
    Las Vegas bruden. Tycker era familjer/vänner att det är okej ni gifter er utomlands trots att de vet om det och inte får vara med, för ni har inga gäster med er eller? Nu tror jag att jag har öppnat gästboken..Vi har inte direkt budget till att hålla en stor fest direkt när vi kommer hem. Även vigseln försöker vi hålla ner budgeten på så mycket som möjligt, bara billigt och enkelt. Tror ni de är okej att säga att festen iså fall blir senare..
    Både våra familjer och vänner tycker att vi gör en riktigt cool grej. Så inga sura miner här inte! Vi åker helt själva, vi kommer inte ens ha med oss sonen.. det känns lite tråkigt, men det känns som om han är liiite liten för en mc resa. Han är snart 2 år.

Jag ställde mig in i deras situation, tex om min syster om massa år skulle gifta sig och fick jag reda på det efteråt.. Det hade kännt lite snopet och tråkigt! Mycket roligare att veta innan och få se och höra hennes förslag på klänning osv.

Jag tror inte ens vi kommer ha någon fest när vi kommer hem..? Det är inget vi planerar att ha i alla fall. Själva grejen med att åka iväg är ju att slippa sitta med inbjudningar och välja folk man ska bjuda hit och dit.. {#lang_emotions_tongue_out}

Valley of fire 2011
  • las vegas bruden
    Guldflickan skrev 2010-01-29 22:21:36 följande:
    Las Vegas: Lite så jag också ser på festen. Men om jag nu får min vilja fram vid vigseln så är det kanske så att andra vill fira oss. Om man kanske kunde ha något litet informellt, utan tal, bordsplaceringar, färgtema och mat i överflöd. Lite mingel och trevligt bara, om folk nu känner att de måste fira oss dvs.
    Ja, men precis! Känner ni (eller de andra) att en fest borde hållas efteråt så ha det! Låter perfekt som du beskriver det, lite avslappnat och så.

Valley of fire 2011
  • las vegas bruden
    Guldflickan skrev 2010-02-02 18:03:46 följande:
    Just nu lutar det nog åt att vi kommer att berätta enbart för våra familjer. Bara att det kommer att ske under resan, inte var eller när. Vill ha lite lugn och ro under dagarna före och efter vigseln.
    Låter som en bra idé! =)
    Valley of fire 2011
Svar på tråden Vigsel utomlands, meddela anhöriga?