• ElinoMartin

    Hur skriva "barn ej välkomna" i inbjudan?

    Halloj!

    Har hört att det finns många fina och kreativa formuleringar man kan använda till inbjudan, om att bröllopet endast är för vuxna - tar tacksamt emot förslag!

  • Svar på tråden Hur skriva "barn ej välkomna" i inbjudan?
  • AnnaAndreas

    Vi har inte haft några problem med detta. Jag kan inte tänka mig att någon bara dyker upp med sina barn, de ska väl svara om de kommer eller inte? Möjligtvis kan det bli pinsamt om någon ringer och säger "vi kommer alla 4" och man måste påpeka att "det är bara du och din man som är bjudna". Men som sagt, det har inte varit några problem för oss.

  • ElinoMartin

    Tack för alla bra svar! /E

  • KatjaB

    "Då en lång middag med förhoppningsvis många och vackra tal inte är barnens förstahandsval tror vi att de har roligare hos barnvakten. Ammande barn är självklart välkomna"

  • cape79

    " barn är en guda gåva, men denna kväll borde dem få stanna hemma och sova".

    eller till de som vill ha ett mer utförligt förklaring

    Tillställningen kommer innehålla långa tal till hänsyn av barnen anser vi att det är bäst att ha ett barnfritt bröllop ,barn är en gudagåva, men denna kväll borde dem få stanna hemma och sova , medans barnen sover gott ber vi är föräldrar att släpa loss på våran dag.

    Jag har själv varit på flera bröllop utan mina barn och aldrig tagit illa vid att de har ej varit bjudna . Snarare har varit skönt att vara utan barnen och kunna njuta av festen samt lära känna nya människor.

    Jag kommer ringa alla inbjudna och förklara att festen är endast för vuxna eftersom jag anser att barn skall ej vara närvarande där det finns alkohol samt det är ej barnvänlig miljö. (Pga Alkoholen)

  • soonAmrs

    Barn är en gåva men denna dagen vill vi fira i vuxet sällskap. Ammande barn följer självklart med sin mamma.

    Hur låter det?

  • Racolina

    Fialottaoälsklingen: Vi skrev nästan som ni:
    "Barn är en underbar gåva men är de under 15 år får de stanna hemma och sova!"

  • fruMe

    Vi, som själv har två små barn på 1 o 4 år skrev
    "Vi ser fram emot en barnfri kväll, hoppas ni gör detsamma =)"

    Vi har fått många positiva kommentarer till denna formulering, alla fattar att vi menar "allvar", men formulerar oss lite skämtsamt.

  • Uppsalabrud2010

    Vi skrev kort och gott "vi har valt att ha ett barnfritt bröllop", vilket flera av våra gäster har påpekat är väldigt skönt då de som har barn i vår umgängeskrets har små barn som kräver väldigt mycket uppmärksamhet och lek. Det roliga i det hela är att det främst är föräldrarna till dessa barn som har sagt att det är skönt att det är barnfritt!

  • Linfröt

    Jag skrev på följande vis..

    Denna dag ser vi fram emot att fira med våra vuxna vänner och familjer!!

Svar på tråden Hur skriva "barn ej välkomna" i inbjudan?