• Andelle

Florist i Malmöområdet

Jag gifter mig i slutet av september och skulle gärna vilja ha tips på en florist i malmö/trelleborg som kan leverera det jag är ute efter. Jag bor inte i Skåne så det vore bra att ha något att gå på när jag åker ner istället för att springa runt på måfå.

Tänker mig något i den här stilen

[IMG]i48.tinypic.com/28814ja.jpg[/IMG]

• Svar på tråden Florist i Malmöområdet
  • AnnaJan
    Andelle skrev 2010-02-02 13:07:00 följande:
    Jag gifter mig i slutet av september och skulle gärna vilja ha tips på en florist i malmö/trelleborg som kan leverera det jag är ute efter. Jag bor inte i Skåne så det vore bra att ha något att gå på när jag åker ner istället för att springa runt på måfå.Tänker mig något i den här stilen[IMG]i48.tinypic.com/28814ja.jpg[/IMG]
    blomsterverkstan.se är duktiga.
  • Katarina Michael

Inte för vara sån men större blomsterställe som binder själva är något jag föreslår, du får lika bra binderi men oftast billigare då de köper in blommer i större mängder...

Själv tänker jag köpa min brudbukett från blomsterlandet....

Köpte begravningsblommer därifrån till min mormor, ett stor hjärta med 75 röda roser och lite grönt i...bara hjärtat gick på 300kr som de satte blommorna i och totalt betalade jag 700kr för de, dvs 400kr för 75 röda roser, grönt inkl bindning....de är 5kr/ros inkl grönt och binderi....billigare än så blir svårt och ändå var de mycket proffsigt gjort...

• Andelle

Tack för input. Jag kanske ska förtydliga att jag inte letar efter den billigaste floristen i Malmö utan någon som verkligen förstår vad jag vill ha och kan ge mig mina drömmars bukett. Om det är någon gång i livet man ska strunta i prislappen är det väl när man gifter sig? Jag är trädgårdsmästare i grunden och för mig är blommorna långt viktigare än vilka skor eller klänning jag ska ha på mig. Visst vill jag vara fin, men om inte buketten är rätt så kvittar resten.

Jag vill inte ha en florist som bygger perfekta o jämna buketter och dekorerar med pärlor, hellre lite ojämna och vilda med vild touch. Jag vill inte ha blommor som flygits in från andra sidan jordklotet (vi har återvinning och ekologisk tänkande som tema) utan hellre såna som du hittar i svenska trädgårdar i September när vi gifter oss. Tänk dahlia, snöbär, silverax, veronika, stjärnflocka, björnbär, vilda gräs, gammaldags rosor (här är jag beredd att göra ett undantag, blir svårt att hitta svenska), hortensia, vädd etc.

Om någon kan tipsa om en florist i Skåne/kph som passar in på det jag beskriver blir jag jätteglad.

Länkar lite fler bilder som beskriver vad jag menar.

sv.tinypic.com/r/102qogz/6

sv.tinypic.com/r/307oket/6

sv.tinypic.com/r/2lxts3q/6

• Jossebosse

Anna Gouteva är jätteduktig... Jag tror att butiken heter Gouteva, bara.
    En gammal klasskompis jobbade hos henne för nåt år sedan(vet ej om hon jobbar där längre) och hon var väldigt bra på just den stilen som du verkar vara ute efter.
    Men båda tjejerna är jättebra!
    Butiken ligger på Davidhallstorg.

• Andelle

Tack, jag spanade in hennes hemsida o hon ser jätteduktig ut. Verkar köra både den perfekta stilen och en lite ruffare. Ska definitivt kika förbi där när jag åker ner.

Är det någon som har erfarenhet av Blomsterkompaniet,eller nån annan florist i Vellinge? De ligger nära vår festlokal och det verkar ju smidigt.

• prinsessanochjag

Kolla in den här floristen, tror att det skulle passa det du besktiver att du vill ha, har hört att hon är jätteduktig. www.barablommor.com

• Andelle

Åååh tack. Jag tror hon kan vara precis vad jag letar efter.

Jag ringde direkt och har bokat in en träff nästa vecka, vi verkade vara på samma våglängd

• Andelle

Åååh tack. Jag tror hon kan vara precis vad jag letar efter.

Jag ringde direkt och har bokat in en träff nästa vecka, vi verkade vara på samma våglängd

• Smilla82

Hej Andelle!

Såg att ni skall gifta er i samma kyrka som vi skall! Vad roligt. Jag har beställt min brudbukett ifrån Byablomman som finns inne i Vellinge. De är verkligen duktiga och kan ta fram det där lilla extra. Personalen är väldigt gulliga och hjälpsamma och jag kan verkligen rekommendera dem. Lycka till!

• Smilla82

Hej Andelle!

Såg att ni skall gifta er i samma kyrka som vi skall! Vad roligt. Jag har beställt min brudbukett ifrån Byablomman som finns inne i Vellinge. De är verkligen duktiga och kan ta fram det där lilla extra. Personalen är väldigt gulliga och hjälpsamma och jag kan verkligen rekommendera dem. Lycka till!

Svar på tråden Florist i Malmöområdet