Inlägg från: Andelle |Visa alla inlägg
  • Andelle

Florist i Malmöområdet

Jag gifter mig i slutet av september och skulle gärna vilja ha tips på en florist i malmö/trelleborg som kan leverera det jag är ute efter. Jag bor inte i Skåne så det vore bra att ha något att gå på när jag åker ner istället för att springa runt på måfå.

Tänker mig något i den här stilen

[IMG]i48.tinypic.com/28814ja.jpg[/IMG]

• Svar på tråden Florist i Malmöområdet
  • Andelle

Tack för input. Jag kanske ska förtydliga att jag inte letar efter den billigaste floristen i Malmö utan någon som verkligen förstår vad jag vill ha och kan ge mig mina drömmars bukett. Om det är någon gång i livet man ska strunta i prislappen är det väl när man gifter sig? Jag är trädgårdsmästare i grunden och för mig är blommorna långt viktigare än vilka skor eller klänning jag ska ha på mig. Visst vill jag vara fin, men om inte buketten är rätt så kvittar resten.

Jag vill inte ha en florist som bygger perfekta o jämna buketter och dekorerar med pärlor, hellre lite ojämna och vilda med vild touch. Jag vill inte ha blommor som flygits in från andra sidan jordklotet (vi har återvinning och ekologisk tänkande som tema) utan hellre såna som du hittar i svenska trädgårdar i September när vi gifter oss. Tänk dahlia, snöbär, silverax, veronika, stjärnflocka, björnbär, vilda gräs, gammaldags rosor (här är jag beredd att göra ett undantag, blir svårt att hitta svenska), hortensia, vädd etc.

Om någon kan tipsa om en florist i Skåne/kph som passar in på det jag beskriver blir jag jätteglad.

Länkar lite fler bilder som beskriver vad jag menar.

sv.tinypic.com/r/102qogz/6

sv.tinypic.com/r/307oket/6

sv.tinypic.com/r/2lxts3q/6

• Andelle

Tack, jag spanade in hennes hemsida o hon ser jätteduktig ut. Verkar köra både den perfekta stilen och en lite ruffare. Ska definitivt kika förbi där när jag åker ner.

Är det någon som har erfarenhet av Blomsterkompaniet,eller nån annan florist i Vellinge? De ligger nära vår festlokal och det verkar ju smidigt.

• Andelle

Åååh tack. Jag tror hon kan vara precis vad jag letar efter.

Jag ringde direkt och har bokat in en träff nästa vecka, vi verkade vara på samma våglängd

• Andelle

Åååh tack. Jag tror hon kan vara precis vad jag letar efter.

Jag ringde direkt och har bokat in en träff nästa vecka, vi verkade vara på samma våglängd

Svar på tråden Florist i Malmöområdet