Inlägg från: Blivandefrueriksson |Visa alla inlägg
  • Blivandefrueriksson

September 2010 del 4

Har med hittat hit vi gifter oss 11 september..

Hur långt har ni alla kommit?

• Blivandefrueriksson

irre ja visst är det jobbigt att va hemliga, våra familjer och släkt vet men inte vännerna.
    Men idag har vi gjort klart inbjudningarna så bara att skriva ut texten som ska va inne och så klart så väntar jag på banden som ska va utanpå med.

• Blivandefrueriksson

brideandgroom vilken kommentar ja den är ju stor och måste värma bra.. :-9

• Blivandefrueriksson

Jag ska med ha axelbandslös klänning i kyrkan men kommer inte täcka med något förutom slöjan..

FramtidaFruSandberg skrev 2010-02-21 10:50:30 följande:
    Jag har äntligen bestämt mig för vilken klänningar jag vill ha *pustar ut* Nu ska jag "bara" bestämma vad jag ska ha på axlarna för att täcka dem i kyrkan (axelbandslös klänning) samt vilken slags slöja jag ska ha
  • Blivandefrueriksson

sun moon vi kommer inte heller ha höst färger, vi har tagit det vi tycker om lila,turkos och silver..

• Blivandefrueriksson

Jag är irreterad, den 30 jan så beställde jag skor och organzaband från pernillas brudbutik, betalade direkt. feb 9 fick jag order behandla så inget mera med det. men jag har inte fått mina saker ännu, mailade henne den 21 feb och frågade var de var och fick då som svar att organzabanden var best vara och de skickas inom 1-2 veckor, har nu gått 3 veckor och inga skor eller organza band och inget mail heller om var de kan tänkas vara. Mailade innan och ser vad man får för svar.. någon mer som handlat av henne??

• Blivandefrueriksson

Framtida var beställde du den ifrån??

Har ni hört sibyllas senaste reklam på radion? tycker den är helgo, de interjuvar ett kök som ska göra maten till ett bröllop. Förrätten har bruden valt det var piggvar med någon mousse och krasse.
    Varmrätten hade brudgummen valt och det blev kebabtallrik med läsk.
    ha ha så hade nog gärna min BM velat ha det

• Blivandefrueriksson

En av min fästmans bästa vänner är fotograf så han kommer bli tillfrågad. Fick dock frågan från en arb kamrat igår som även han är fotograf om jag behövde någon, men jisses vad dyr han var. poträtt+kyrkan 6000:-.. våran kompis tar 7000 för hela dagen och då hänger han med hela tiden men vi kommer få reducerat pris eller inget alls.

• Blivandefrueriksson

vad är kula??

fick mitt paket idag från pernillasbrudbutik hon hade lagt i 30 organza påsar som ursäkt för förseningen vad glad man blir för såna små saker. skorna satt perfa bara lite lite stora men det kommer strumpebyxorna ta hand om sen :-d

• Blivandefrueriksson

Ja det var verkligen snällt hade inte väntat mig det alls.

vilken sol?? här har det varit molnigt hela dagen och faktiskt snöat pyttelite men smälte bort så fort det la sig.
    Måste beställa färgpatron så jag kan skriva ut inbjudan klart nu när jag äntligen fått banden så är det annat som ska krångla
    Men tur att de är snabba på inkclub ..

• Blivandefrueriksson

Jag sitter med me inbjudningarna, har klippt och klistar i helgen bara banden som ska knytas om så är de klara, de kommer skickas ut om ca 4-5 veckor

Var hos svärmor/far idag och hon berättade att de vill betala fotografen åt oss och en del av maten, det tackar man inte Nej till vart jätte glad för väntade mig det inte alls.

• Blivandefrueriksson

Fenixx vart super lycklig berättade för mamma sen och då berättade hon att hon och svärmor kommit överens om att bidra med lika mycket så det är ju jätte snällt..

• Blivandefrueriksson

Ja och jepp Pratade med mor och nu är det bestämt, svärisarna tar fotograf kostnaden och min mor/far tar mat kostnaden och det är endå en kostand på 8000 som lyfts bort från våra axlar..

• Blivandefrueriksson

Åh vad roligt då kommer du få respons till helgen då eller är det många som vet om det redan?
    Jag fick bild på min kina klänning igår ser jätte fin ut. bild ligger i galleriet om ni är nyfikna
    popcorn o dip skrev 2010-04-13 18:23:12 följande:

Postade inbjudningarna idag! Lådan skulle tömmas kl 18:00 så nu är de på väg!!! Spännande! :D
  • Blivandefrueriksson

mabcar det händer inte så mycket här heller men nu verkar alla insett att det börjar närma sig så det börjar hända lite här med.
    Men häng på här tror ingen blir förbannad
    Insåg igår att nästa månad är det dags att ansöka om hindersprövningen den gäller visst i 4 mån så beställer den i slutet på maj så är det lugnt.

Igår var vi och kollade på huset igen och det känns så bra, ska bli skönt att flytta om en månad. Inbjudningarna ska ut innan den 21 så tror vi delar ut dem i början på den veckan, vi tar snåla vägen och handlägger dem på folks lådor istället Ja förutom de 4 som bor i malmö,göteborg,umeå, och växjö blir lite långt att åka då

• Blivandefrueriksson

Rozen välkommen, vi gifter oss den 11 sep och vi skickar ut i maj. Men en del har skickat ut denna veckan redan.

• Blivandefrueriksson

Mabcar nej vi köpte ett gammalt så att säga, vi var inne på ett nytt först då jag har mark. Men vi insåg att det blir för dyrt och med dagens fuskbyggare så vågade vi inte

Jolalu vi har 31/7 som osa datum..

• Blivandefrueriksson

swee1 ni gör helt som ni själva vill med inbjudan, vi har en del som ska ta sig från sveriges alla hörn och måste boka biljetter för att ta sig, men jag tycker endå vi inte är tidiga ute som skickar i maj Men juni är ju bra det med

• Blivandefrueriksson

övernattningen? alla som kommer utsocknes så att säga har sina föräldrar här endå så de har säng plats. men även om de inte hade haft det så hade vi inte bjudit dem på det, tycker det ska vara en ära att gå på ens bröllop och man bjuder på så mycket som det redan är.

• Blivandefrueriksson

swee finns det inget vandrarhem i närheten??

Svar på tråden September 2010 del 4