Inlägg från: popcorn o dip |Visa alla inlägg
  • popcorn o dip

September 2010 del 4

Hej va kul att en ny tråd är startad! Såg att den gamla var stängd och hittade inte tråden förrän idag! Har ioch för sig inte letat så bra...hihi men nu är jag oxå här.

Gästlistan är efter många om och men spikad. Det känns jätteskönt för det har varit svårt att veta var man ska dra gränsen..bjuda eller inte bjuda..

Vi letar efter catering för fullt, men tycker det är svårt att veta vilken man ska välja.. Ja hur ska man veta att de är bra och gör god mat? Tips någon?

Kram på er!

• popcorn o dip

jo men det antar jag att man borde få... Men tänk om man inte tycker om maten... Ska man säga tack och hej och börja leta ny? Och när får man provsmakningen? Före eller efter att man bestämt sig för att anlita firman? Ja jag har ingen aning.. har aldrig anlitat en catering förrut... Haha vilka bekymmer egentligen.. Dagens i-landsproblem =)

• popcorn o dip

Välkommen!
    Fniss, visst är det kul att vara lite hemlig =) Men det var jättekul att berätta sen när det blev dags för det hihi.

• popcorn o dip

Fenixx: Kul att du är tillbaka! Har funderat på vart du tagit vägen =)
    Har en hektisk mars månad, så ska väl göra inbjudningarna i början av april är det tänkt. Längtar såå... Det kliar i mina pysselfingrar!

• popcorn o dip

Hej i stugorna! här är det full rulle med ja gud vet allt.. Fullt upp med PM, c-uppsats, presentationer, föreläsningar OCH så ska man hinna med lite bröllop också...
    Puh.. tur att man är två som planerar... Idag bokade vi in en provsmakning med cateringfirman! Tjohoo vad jag blev glad för det ska vi gå på nästa torsdag. Skönt att ha små delmål att se fram emot när det är mycket runt omkring en...

Vad skönt att det ordnade sig med skorna och att du fick lite plåster på såren :D

annars då hur går det med planerna och ni njuter väl när solen kikar fram :D

Kram!

• popcorn o dip

Ja, idag har vi haft sol. Jättehärligt! men hörde att det skulle blir snö imorgon.. Rena aprilvädret! Och det kanske som om det stämmer när man säger att våren luras!

• popcorn o dip

jo tack bara bra! Lite pyssel med inbjudningar nu under påsken. Ska försöka få dem färdigt så de kan skickar och få EN sak ur världen. Kul pyssel å andra sidan. 5 månader! Tjohoo!
    Kram från en solig del av Sverige :D

• popcorn o dip

Postade inbjudningarna idag! Lådan skulle tömmas kl 18:00 så nu är de på väg!!! Spännande! :D

• popcorn o dip

ja precis! Det är många som vet men det finns såna som inte vet också som vi inte träffar så ofta, så det ska bli kul att höra deras reaktion :D

• popcorn o dip

va fin klänningen var!
    Kram på er septemberbrudar! :D

• popcorn o dip

hahaha ja visst är det en "lättnad" nu är det bara resten kvar ;)
    Vi ska iväg och titta på ringar imorgon! Har inte gjort det ännu och det ska bli jättekul! Hoppas man hittar nåt man gillar... Annars får det väl bli en varsin fantomenring eller nåt från en sån leksaksautomat :D

• popcorn o dip

Det är verkligen svårt med ringar tycker jag... När jag tittar på nätet så har alla, eller nästan alla vigselringar "bling, bling" och det vill inte jag ha... Sen bli det begränsat på vad de visar på sina hemsidor, så det bästa är nog att se dem live för att kunna bestämma sig.

Alternativet är väl att göra en egen design om man inte hittar, men är lite rädd att det blir himla dyrt. Vet ni vad det kan tänkas kosta? Typ nåt "minimipris" som man bör räkna med att det kostar...

Kram!

• popcorn o dip

Hemma igen efter en sväng på stan och några guldbutiker. Hittade några kandidater både jag och killen som vi ska fundera på. Alla ringar hade de inte hemma men beställde hem för påseende så man får titta och prova, så vi åker tillbaka en sväng för att prova en gång till. Skönt att det fanns något man gillade och att det var humana priser :D Då blir det ingen fantomenring i alla fall :D inge fel med fantomen men lite finare ring vill man ha till sin bröllopsdag haha!

• popcorn o dip

haha ja precis! Det kanske vore nåt...

• popcorn o dip

vi gifter oss 4/9 och vi skickade inbjudningarna i tisadags av många skäl... Vi har jättemycket att gör just nu och vill "få undan dem", sen har vi många långväga gäster från utlandet och de behöver boka sin resa i tid om de hade tänkt att komma. Sen har vi många gäster med allergier som gör att vi behöver lite tid med menyn plus att det är lite semester innan också. Vi satte osa till början av juni. Då har vi några månader på oss att fixa diverse saker och hinna ta det lugnt :D

Svar på tråden September 2010 del 4