Inlägg från: Fenixx |Visa alla inlägg
  • Fenixx

September 2010 del 4

hej alla september-brudar, nu kommer jag igen.

varit väldigt lågt med planeringen länge, men nu sätts det igång igen.

när har ni tänkt skicka era inbjudningar?

skoj att se så många fler som ska gifta sig 4/9.

nu ska inbjudningskorten äntligen göras klara till helgen och jag väntar på att få se bilder på tärnklänningen som är klar.

• Fenixx

popcorn o dip>> tack!! ja varit så mycket annat så bröllopsplaneringen har fått lega på is. men vi hade ju ändå bokat dem stora sakerna, så kände ingen stress så.

ja jag tycker man absolut ska köra på dem färger som känns rätt, oavsett årstid. vill man ha sommarbröllop men ändå köra svart, så varför inte.

vi planerade från början ett sommarbröllop, men ändrade till september, så nu kommer ju våra färger ändå "matcha" årstiden. men var inget tänkte fram från början. (brunt/vitt/guld/grönt)

• Fenixx

sun moon>> huu vilken panik om drömmen varit sann...

har du bild på klänningen du tänkt att ha brideandgroom?

själv vet jag hur klänningen ska se ut, men är lite osäker med tygval bara, ska se över det.

annars ska snart min m2b´s kläder börjas sys och tärnklänningen är klar som jag väntar bild på.

• Fenixx

blivandefrueriksson>> jag har inte handlat själv, men hört om andra som har haft strul därifrån.

• Fenixx

jag vågar nog inte säga hur tidigt vi bokade våran fotograf.
    har ju varit här på BT länge.

vi var först ut att boka våran fotograf för 2010, och hon är väldigt populär, så var skönt att ha det klart. sen ska dessutom hon också gifta sig i år, så skönt att det inte var på våran dag.

• Fenixx

har ni andra klart så hur ni ska ha själva vigseln, solosånger osv?

vi har inte riktigt gjort klart, men har lite roliga inslag och sen har vi bokat in en ny som ska sjunga, så får tänka om lite med låtar och diskutera lite med honom vad som kan passa in.

• Fenixx

kikade nu och både jag och M2b får tillbaka på skatten, perfekt att lägga i bröllopskassan! en bra fördel med att gifta sig i september.

• Fenixx

hur går det för er tjejer?

håller på för fullt med inbjudningskorten och få klart dem, så dem kan skickas iväg.

imorgon är det prick 5mån kvar!

• Fenixx

ja det närmar sig sakta men säkert nu.

• Fenixx

jag ska "bara" fästa på lite dekoration på framsidan på inbjudan och inväntar paket så jag får mina snören att knyta runt dem med. sen är dem klara att skickas ut.

åhh vad snällt att hon betalar fotografen och delvis maten, sånt uppskattas ju verkligen.

• Fenixx
    Blivandefrueriksson skrev 2010-04-05 10:07:50 följande:
    Fenixx vart super lycklig berättade för mamma sen och då berättade hon att hon och svärmor kommit överens om att bidra med lika mycket så det är ju jätte snällt..
    kanon, bra dem kommer på sånt.
  • Fenixx

så skoj att många skickat iväg inbjudningarna nu, måste också göra det, vi har sagt i april och dagarna går fort.

har ni fått någon respons på det av folk än?

blivandefrue>> klänningen ser jättefin ut.

• Fenixx

ja våra inbjudningskort kommer skickas till veckan.

jag har tittat runt på ringar, men så har man sett jättefina bilder, men sen i verkligheten har dem inte alls varit så fina.
    men fick tips av en smyckeshantverkare här i stan som jag ska prata med och se med tanken jag har. min M2B ska ju inte ha nån mer ring.

• Fenixx

idag postade vi våra inbjudningar, känns spännande!!

nu är det verkligen på riktigt! hoppas många hinner få dem imorgon redan. vi har kalas på lördag så får dem lite samtalsämne att prata om.

Svar på tråden September 2010 del 4