Färga tyll i tvättmaskinen?
Hej på er!
Vet ni om man kan färga tyll i tvättmaskinen? Märket Nitor har exakt den färgen jag vill ha, så jag funderar på att köpa vit tyll och sedan färga.
Erfarenheter?
Hej på er!
Vet ni om man kan färga tyll i tvättmaskinen? Märket Nitor har exakt den färgen jag vill ha, så jag funderar på att köpa vit tyll och sedan färga.
Erfarenheter?
Hej!
Goda nyheter! Det gick!
Hittade dessutom min färg på rea, halva priset 24,90. Bra pris!
Det hela började med att jag skulle ha gröna stolsöverdrag med vitt tyll knytet runt om. När jag glad i hågen åkte till Ikea för att köpa de gröna lakana jag hade spanat inn visade det sig att de samma dag tagit dem ur sortimentet...suck så då std jag med 90meter vitt tyll.
Tänkte om och köpte vita lakan och tänkte då färga tyllen.
Tack för alla tips!
Såg att jag i mitt första inlägg skrivit att jag tänkte köpa...hum en lögn, jag hade ju redan köpt det, undra hur jag tänkte när jag skrev?
Först häller man i färgen i maskinen, sedan fixeringspulver, sedan fixeringssalt. Därefetr lägger man i det man ska färga, (det ska vara dyngsurt).
Det står på förpackningen hur man ska göra.
Good luck!
Vet inte vad jag hade för sort, har kastat förpackningen nu! Eftersom jag fick tag på dem så billigt så chansade jag bara!
ja men jag ville ha vita överdrag!
yes! Nödlösning, de hade utgått ur sortimentet =(
Jag har valt att inte knyta runt, utan hänga en rosett där bak! Gick nämligen åt 1,90m att knyta ett varv runt, kändes som slöseri, dock är det väldigt fint med ett brett sidenband knutet runt. Har du lagt ut några bilder?
Jag ska lägga ut i morgon om jag orkar ;)