Om han inte vill gifta sig för att det är för dyrt så vill jag f**n gifta oss borgligt då!
Men hur funkar det????
Men hur funkar det????
Sant.....
Vi ska gifta oss i svärföräldrarnas trädgård hade jag tänkt. Har redan hört med de och det är okej.
Jag har hittat en någorlunda billig klänning och sådär. Han har redan en kostym osv. Sonen e ju inte så dyr heller =) Jag tänkte att vi skulle bjuda på räkpaj. Den e fruktansvärt god. Och sambons mormor är suverän på att baka =) Jag ska bara förbereda mig på vad allt kostar, så han vet!
ja men dåså Min jobbarkompis hade ett enkelt bröllop, han hade en kostym o hon köpte en balklänning på rea. De bjöd på kaffe och tårta, ingen middag och hon hade bara någon ros på armen istället för brudbukett. Deras bröllop gick på 2000 kr, så det är ju helt beroende på vad man vill ha.
Sen om det blir borgerligt eller i kyrkan, det gör ju inget på priset. Men vill ni båda gifta er i kyrkan så ska ni ju såklart göra det.
OJ, wow! Då vet jag att jag inte är helt ute o snurrar med priset kanske =)
Ja, det där med kyrka vet jag inte än. Vill helst ha trädgård... Men det där är ju en chansning!
ja, hennes klänning var ju ett fynd o hans kostym hade de redan, så kläderna blev billiga. vet inte om de köpte vanliga tårtor eller om de hade svärmor som bakade.. minns faktiskt inte. Men ett bröllop kan ju vara precis hur billigt eller dyrt man vill göra det
Det kostar 500kr att gifta sig borgerligt!
Jasså, vad är det som kostar?
Vi ska gifta oss borgerligt i en trädgård med vigselförrättare. Det kostar inget.. inte vad vi har fått reda på i alla fall.
var då? låter konstigt, att gå till rådhuset är gratis. Om de däremot ska ta sig någonstans så kan man få betala ersättning
Kostar hindersprövningen?
Läste om ett par som hade picknick i trädgården. Så jäkla mysigt.
Man kan ha kak-buffé!! Det är väl lättare att baka än laga mat?
Jag, min man och syrran ska fira våra födelsedagar ihop, 25, 25 och 18, så det blir en massa folk. Vi tänkte laga köttfärssås och spagetti, och funderar på glass-buffé efter. Massa olika toppings, strössel, frukt osv.
Vad jag vill säga är att folk minns mer ett väldigt personligt bröllop. Ingen kommer fatta att ni gör så för att hålla nere kostnaderna, dom tycker bara det är härligt och unikt.
Googla för idéer!!
hindersprövningen är gratis