• Bluebride

Morgongåva till brudgummen

Vet ni någon bra och helst billig gåva jag kan ge till min m2b som morgongåva? Vill inte ge något med SAAB, som är hans hobby, utan något mer personligt. Vid ett tillfälle köpte jag ett brythjärta med en delfin till honom, tyvärr så har han förlorat sitt någonstans, men sånt kan ju hända, förlorade min silversmurf jag fick av min mormor när jag var liten.

Så förslag!!!!

• Svar på tråden Morgongåva till brudgummen
  • KatjaB

Ett nytt brythjärta kanske? Det kanske kan vara nåt om han tyckte om det.. själv tappade jag ett smycke som jag fick av mamma när jag tog studenten, så att få ett nytt någon gång skulle kännas riktigt kul, för jag tyckte verkligen om det.

• Bluebride

Jo, kanske, men det känns inte riktigt som en morgongåva, men ändå ett bra förslag

Fler?

• Sassabrassamandelmassa

Förlåt men jag blir nyfiken, SAAB som hobby? Hur menar du? Samlar han på prylar, bilar`?

• KatjaB

Har du ingen kompis som kan ta stilfulla men lite sexiga bilder på dig i svartvitt och så framkallar du dem och fäster i ett album? Det blir ju inte så dyrt.

Gillar han smycken?
    Ni har ju blått tema, kanske sätta in en blå sten i hans ring? Blått ska ju dessutom betyda tur och pengar, så det kan ju vara ett bra omen att bära med sig i ringen

• KatjaB

det finns ju presentcheckar som heter älsklingscheckar eller nåt liknande, man ger typ en helkroppsmassage, eller en middag eller en picknick osv.. fyller i själv vad man ger bort.. lite roliga o brukar finnas till alla hjärtans dag.

• Sassabrassamandelmassa

Bluebride, Jag läste i din presentation, den var intresant, vilka händelserika 4år du verkar ha haft, hoppas allt är bra nu.

• Bluebride

Han är en saabtok. Vi har 4 bilar nu tror jag och vi har delar överallt, både här och hemma i hans föräldrahem osv osv osv.

Sassabrassamandelmassa skrev 2010-02-04 22:53:33 följande:
    Förlåt men jag blir nyfiken, SAAB som hobby? Hur menar du? Samlar han på prylar, bilar`?
  • Bluebride

ja, frågan är om hon kan komma. Kan hon komma i helgen ska jag köra iväg gubben och sen be henne fota.

KatjaB skrev 2010-02-04 23:03:02 följande:
    Har du ingen kompis som kan ta stilfulla men lite sexiga bilder på dig i svartvitt och så framkallar du dem och fäster i ett album? Det blir ju inte så dyrt.Gillar han smycken? Ni har ju blått tema, kanske sätta in en blå sten i hans ring? Blått ska ju dessutom betyda tur och pengar, så det kan ju vara ett bra omen att bära med sig i ringen
  • Bluebride

det är en bra ide, men jag tycker såna är värdelösa för oss

KatjaB skrev 2010-02-04 23:06:11 följande:
    det finns ju presentcheckar som heter älsklingscheckar eller nåt liknande, man ger typ en helkroppsmassage, eller en middag eller en picknick osv.. fyller i själv vad man ger bort.. lite roliga o brukar finnas till alla hjärtans dag.
  • Bluebride

Nja, förutom ekonomin är det väl ok. Här vill de stänga av el och vatten, höjdare va? Måste få iväg vårt klagomål till FK, men det tar 5 månader innan det händer nått. Allt detta är FK och AMS fel.

Godnatt

Sassabrassamandelmassa skrev 2010-02-04 23:17:06 följande:
    Bluebride, Jag läste i din presentation, den var intresant, vilka händelserika 4år du verkar ha haft, hoppas allt är bra nu.
  • KatjaB

oj! men det måste ni ju kunna få hjälp med via soc om inte annat.. ni har ju barn!

Bluebride skrev 2010-02-05 01:03:44 följande:
    Nja, förutom ekonomin är det väl ok. Här vill de stänga av el och vatten, höjdare va? Måste få iväg vårt klagomål till FK, men det tar 5 månader innan det händer nått. Allt detta är FK och AMS fel.Godnatt
  • Bluebride

jo, men de gör inte heller sitt jobb. orkar inte ringa idag, får ringa imorrn

KatjaB skrev 2010-02-05 09:15:46 följande:
    oj! men det måste ni ju kunna få hjälp med via soc om inte annat.. ni har ju barn!
  • KatjaB

ok, ja det låter ju inte som en höjdare direkt.
    Tänker bara mest på att jag tror att de är skyldiga att ta förtur när det gäller barnfamiljer o så.
    Speciellt när det varit så mycket skriverier om att det är så pass många barnfamiljer som blir vräkta.

Bluebride skrev 2010-02-08 13:06:59 följande:
    jo, men de gör inte heller sitt jobb. orkar inte ringa idag, får ringa imorrn
  • Bluebride

ja det är hemskt. Ibland önskar jag att svärfar (plast) granne dog så han kunde köpa kåken åt oss som han så gärna vill Men när man kommer dit ner kommer väl få använda sig av 2 företag som vi inte vill ha, Telia och Eon. Grrrr

KatjaB skrev 2010-02-08 13:15:11 följande:
    ok, ja det låter ju inte som en höjdare direkt. Tänker bara mest på att jag tror att de är skyldiga att ta förtur när det gäller barnfamiljer o så. Speciellt när det varit så mycket skriverier om att det är så pass många barnfamiljer som blir vräkta.
Svar på tråden Morgongåva till brudgummen