Inlägg från: Pillan bridezillan |Visa alla inlägg
  • Pillan bridezillan

21 gram...

Lyckan är total över att inbjudningskorten från Calligraphen har kommit ! Det enda är att de väger 21 gram... typiskt! Gränsen för ett sverigefrimärke går vi 20 gram. Så det blir två stycken pussmunsfrimärken på alla. Vill inte riskera att gästerna får sätta in pengar för att hämta ut sin inbjudan, då betalar jag hellre 6 kr till för att vara säker på att det inte händer! Konstigt vad ett gram kan betyda mycket ibland!!

• Svar på tråden 21 gram...
  • Pillan bridezillan

Hur hade ni gjort?? Chansat eller skickat med dubbelt porto?

• Pillan bridezillan

Kathiz å Kimmo: Haha, ja det är inte så vanligt att man väger innan man postar. Det här fallet kändes det som det skulle vara på gränsen. Vilket det verkligen är!

Fröken Strössel: Inga som helst probelm? Vet inte om jag har lust att åka runt till olika brevlådor haha :-P

shakynose: Det är 21 gram med kuvertet inräknat.

Vågar jag vara så djärv att chansa efter att läst vad ni skrivit?? Hmm, ska fråga min m2b om detta, haha. Det kanske är värt dubbelt porto för att jag ska vara lugn kanske

• Pillan bridezillan

Det är ju ett ynka gram bara Fast det är allt det här att de "nog", "troligtvis" kommer fram som är den jobbiga delen, speciellt nu när jag vet att de är 1 gram mer än de bör för ett sverigeporto. Kan faktiskt inte tänka mig något värre än att våra gäster ska bli tvungna att lösa ut sin inbjudan, som Kirsto och hanko berättar om. Nej huu vad pinsamt... Vill så gärna ha pussmunfrimärket. Ser det knasigt ut om man har två pussmunnar? Eller ser det bättre ut med ett 12 kr frimärke? Hittar inga 12 kr som jag gillar. En dubbelpuss kanske inte är så fel?

Tänkt vad bra att BT finns! Vem hade annars orkat diskutera detta gällande ett grams övervikt med mig

• Pillan bridezillan

Känns skönt att få det ytterligare bekräftat från andra "21 grammare"

Frågan återstår nu om det ska bli två pussfrimärken à 6 kr eller om det ser finare ut med ett 12 kr frimärke? Vill ju egentligen ha pussmunnen Kommentar på detta?

• Pillan bridezillan

Kirsto: Tack! Två pussmunnar blir det på varje kort!

flopsy32: Nej, det är inte värt att chansa! Kan inte tänka mig något mer pinsamt än att gästerna måste lösa ut sina inbjudan. Dubbelt porto får dessutom mig att sova tryggt när de ligger på lådan

• Pillan bridezillan
    dothehula skrev 2010-03-01 23:22:40 följande:
    hej! vi har också just fått våra kort från calligraphen. jättefina men surt att det var några gram över 20:) ringde iaf posten idag och de verkade vara stenhårda med grammen. dock sa de på postens ombud att det bör räcka med ett frimärke. Hursom, inte värt att chansa så vi skickade iväg samtliga med två..
    Det säkra för det osäkra! Skickade våra för ett tag sedan med dubbeltporto. Vad ett gram hit eller dit kan ställa till det ibland :D
Svar på tråden 21 gram...