Inlägg från: empa83 |Visa alla inlägg
  • empa83

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag känner mest aaaaaahhhhh, har panik för allt, tänker på bröllopet jämt. trodde det var långtid kvar men så insåg jag att det bara var 6 månader, 14/8, å allt som är fixat är lokal! Som tur är har jag en fantastisk kompis som VILL göra inbjudningskort och duka bord, jag hatar pyssel. Men jag vill göra allt själv, ja med hennes hjälp, så jag vet att det blir precis som jag vill ha det. Å ja, jag skriver JAG, för min man tänker bara fixa musiken!

• empa83

Det sjuka är ju att vi redan är gifta.... men bara borgligt utomlands, så det jag planerar är ju egentligen en väldigt stor fest som involverar diamanter och en lång vit klänning;) Men fy vilken press, jag ändrar mig ju helatiden också, om allt! hur håller man fast utan att ångra sig? har inte problem med beslutsångest annars....

• empa83

jag har 184 dagar kvar. ska beställa brud och tärnklänningar från USA nästavecka, hoppas det blir bra! inbjudningskort skall tillverkas imorgon. lokal samt catering är klart. är jag sent ute? Det stora problemet jag har är ringen, har nog hittat infattningen jag vill ha, men funderar nu på om det är värt att ta en lägre kvallite än TW VS, som jag kollat på, för att få en större sten?? jag menar vem kommer se skilland på om man ser den svarta prickarna med 10 ggr förstoring eller inte?

Dolly84: jag är ju efter dig! klänning är svårt men man känner verkligen när man får på sig rätt! jag har inte hittat rätt, men 2 som känns fantastiska;)

• empa83

kära är vi ju varje dag, men prinsessa är jag bara 1 dag av alla de tusentals vi ska dela. Visst skall det handla främt om kärlek, men jag göra allt för andra och min man alla andra dagar så nu för en gångs skull ska allt handla om mig! Min man är helt med på noterna och jag är felxibel och realistisk med allt jag gör. Hade jag fått skena helt så hade jag valt min drömring som kostar 98000 men jag vet att vi inte har råd och han har satt en gräns på 20000 och den kosta 18000. Det jag vill ha sagt är att även om jag bara tänker på mig så är vi ändå två om allt och jag tar hänsyn till honom. Jag kan bara vara oroligt glad för jag har en man som älskar mig så mycket att han låter mig för en dag vara den drömmen jag vill. Han vill ändå bara ha hand om sprit och musik;)

• empa83

jag börjar tycka att det är jobbigt att planera... Inbjudningskorten är klara iaf, måste bara klura ut vad som ska stå i, det ända jag har klart till det är -Barn är en gudagåva men ikväll får de stanna hemma och sova. Har beställt klänning från USA, även tärnklänningar där ifrån.

Ringen är bestämmd, har även fått svärmors mormors vigselring att smälta ner till min vigselring, tyckte jag var väldigt snällt;)

Har ett litet problem.... vi ska gifta oss lite utanför GBG och de hotellen som ligger i den orten har inte öppet på lördagar, men de har öppet om det blir fler än 50 övernattande, tror ni att det är möjligt när vi har ca 97 gäster?? jag hade inte velat åka taxi hem för 600kr om man kunde sova över... Hela mina sida kommer stanna då jag inte är från göteborg. men det blir ca 20, sen vet jag inte med kompisar då flera bor i gbg.

• empa83

hahaha härigt att du också antagligen är gammal skaraborgare;) min famlij kommer från tidaholm!

Det är ändå jobbigt när inte allt blir som man vill... eller Maken sätter ner foten å säger att pengarna inte räcker:( Fast det är jag som ahr koll på budget...

Jag är lite kontrollmänniska, å vill lösa allt åt alla själv, men du har rätt, inte mitt jobb att alla sover någonstans.

fryser skrev 2010-03-11 11:09:32 följande:
    empa83. jag förstår dig lite,det har krånglat med lite dukning o stolsöverdrag. känner att listan är lång o jag vet inte vart jag ska börja men då får man stanna upp o tänka att hur dte är blir så kommer ni att bli gifta o jag tror att man är så lycklig att man skiter i slutändan o blommorna blev blåa istället för rosa.det är gästernas bekymmer att ordna sovplats. min familj kommer ända från lidköping men då bor de hos oss eftersom vi ska sova på hotell på bröllopsnatten. kommer att sätta in en lapp med olika hotellnamn eller vandrarhems tel nr o så får gästerna som kommer långt ifrån ordna det själva. får jag fråga vilken ort. vi kommer at gifta oss i stenungsund o där finns det ju några allternativ.
  • empa83

Fryser: hahahah du skrev att din familj skulle åka från lidköping... Hur gammal är du? fast om du bodde där mellan 3 å 5:an vet jag nog inte vem du är iaf då jag gick i skola i Fröjered. är född -83. sjukt iaf;)

Vi skall vara i hindås i en lokal som heter Rotundan, ingen av oss har koppling till Hindås, men är väldigt mysigt vid lokalen. Det ligger en sjö nära å så.

• empa83

idag ska jag beställa min ring!!!! i väldigt god tid, bröllopet är ju 14/8.... men vill veta att allt blir bra och att man har tid att ändra om det skulle behövas.

• empa83

hahaha gött att det inte bara är jag som inte har tålamod;) Fast det var stängt idag så jag får göra det imorgon...

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??