Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

sällar mig till gänget här inne
    Känner mig inte direkt stressad för jag tycker att allt det här är kul, men oj vad lätt det är att fastna med bröllopsrelaterade saker, vara inne på bt för jämnan. Häromdagen satt jag och fixade med våra favoraskar såhär ett halvår innan (tidigt jag vet) o lyckades superlimma ihop två fingrar

• KatjaB
    MochA skrev 2010-02-12 10:23:24 följande:
    Jag tror att det är bra att tänka på annat än bröllopet!Tänk på Sex and the City-filmen, hur kul är det för de blivande männen när allt bara handlar om brudens klänning, dekoration och andra människor. Det ska ju handla om kärleken :)maxiander.blogspot.com/
    Klart man ska tänka på annat också, och förhoppningsvis är väl brudgummen också med och planerar :)
    För min del är det så också att det blir lite utav ett projekt, för nu har jag möjlighet att använda alla mina kreativa sidor och göra sånt jag är bra på. Jag jobbar som säljare, så det är ju inte direkt så att den estetiska ådran sprudlar på jobbet.
    Självklart handlar det om kärleken, och att vi vill fira med våra nära och kära och ha en underbar minnesvärd dag, sen att man kan lägga ner tid på att fundera över små detaljer, blommor och underhållning är bara ett plus. Det är ju så himla roligt! Vi glömmer ju inte bort varandra under resan gång även fast det blir mycket bröllopsplanerande också
  • KatjaB

vi3: hur gammalt är ert barn? Förstår hur det känns, att du känner att du får sätta ditt liv på vänt lite för att din sambo ska kunna göra sin karriär. Lite så kändes det stundatals för mig också, framförallt med första barnet, men vi började nästan lite schemalagt ha kvällar som jag gjorde något själv och det var faktiskt bra. För då visste jag att då och då var det min egodag.
    Nu med andra barnet så har jag jobbat sedan hon blev 5 månader och han varit hemma, vilket har varit riktigt nyttigt för oss. Har ni möjlighet kanske han kan vara pappaledig längre fram och du kan få jobba/plugga?

Det där med sömnbrist är ju en annan femma.. vår dotter vaknade jämnt och ville ha mat på nätterna, efter lång tid utan att ha fått sova ordenligt och behövt gå på promenader på dagarna för att hon skulle somna, så gjorde vi så att hon fick en vattenflaska varje gång hon vaknade på natten. Hon var förstås inte alls så förtjust i den, men efter 3-4 dagar så slutade hon vakna på nätterna. Och promenaderna så kunde vi lura henne att vi gick ut, genom att klä på henne alla kläder, ner i vagnen och ut på balkongen. Då somnade hon utan att vagnen rörde på sig och vaknade inte heller så fort det stannade, som annars

• KatjaB

vi3: okej, ja tänder gör det ju lite gnälligt förstås.. vi hade en "gele" grej från babyproffsen som man slängde in i frysen en stund så att den var kall. Den tuggade hon friskt på.
    Träningskort är nog bra, ska fixa ett själv också, bara inte kommit mig för än.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??