Inlägg från: varelse |Visa alla inlägg
  • varelse

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag sällar mig till den här gruppen omedelbums. Jag andas bröllop nästan, känns det som.

Jag tvingar mig själv att tänka på annat i närheten av min M2B eftersom han anser att det är aaaalldeles för låååångt kvar för att börja planera. Vi gifter oss under andra halvan av 2011, så visst är det ett tag kvar, men jag resonerar som så att ju mer vi kan göra NU desto mindre har vi att göra SEN.

Jag försöker dock hålla truten i hans närhet eftersom jag inte vill "tjata ut" honom när han ännu inte är så superintresserad. Så jag har flyttat hit istället, till BT. Haha. Risken är att han inte kommer vara superintresserad sen heller (trots att det var han som friade) eftersom han inte anser att bröllopet i sig är lika viktigt eller stort som jag tycker... hihi.

Men som sagt, jag är i full gång redan. Vi har tillsammans bestämt vigselplats och bokat denna på vårt önskade datum, fastställt en preliminär gästlista och bestämt färgtema. Jag har tillfrågat mina tilltänkta brudtärnor som båda tackat ja. Sen har jag köpt skor (de var på limited edition, ok?! haha), kollat på brudklänningar (på nätet, ska ut och prova med kompisar om någon/några månader), börjat kika på tärnklänningar, börjat tillverka inbjudningskort (och här var M2B med och godkände designen och valde färg till bandet som är runt alla korten)...

Obsessed? Me?! Never!!

• varelse

Ojojoj. Nu har jag vart vaken i över 3,5h. Vad har jag gjort under den tiden? Har jag läst det jag ska läsa och skrivit klart min uppgift till imorgon? Nej. Har jag suttit på MSN och diskuterat bröllopsgrejer med en kompis? Ja...

Dolly84 skrev 2010-02-10 10:01:09 följande:
    Det känns som om alla är så långt före mig! Jag skickar ut inbjudningarna idag (förhoppningsvis) och ska börja kolla på klänning på lördag (tänk om jag inte hittar nån?!). Känner mig så stressad till och från, men jag har ju 6 månader på mig? Det blir ju inte bättre av att man sitter här och stressas heller :) Min fästman är nog också lite uttjatad, inte alls lika engagerad som jag. Men han är ju tidsoptimist också :)
    Med klänning är du nog före mig med. Jag har ju kollat ut en på internet visserligen, men det är ganska långt kvar tills jag ska ut i butik och prova. Måste komma i form lite först, så att man får en mer reell bild av huruvida man passar och trivs i den modell man tänkt eller inte.

Stackars våra tidsoptimistiska, inte-lika-engagerade karlar.
  • varelse
    fryser skrev 2010-02-10 11:26:15 följande:
    åååå vad underbart att se attd et finns fler som mig så fort jag får en liten stund över så sitter jag o letar klänning eller planerar. det är ju en av de största dagarna i mitt liv o självklart vill jag att den ska bli så bra som möjligt. min sambo har varit lite tyst med detaljer o sånt men även nu har han börjat att komentera o till o med talat om att han oxå tänker mycket. vi ska på bröllopsmässan i gbg den 20 o det ser han framemot o det känns skönt. trodde att han skulle tröttna på mitt tänkande o planerande men så mycket roligare nu när han är med o lägger sig i vi ska gifta oss i slutet av aug o man känner att tiden börjar att dra ihop sig.. uuuuuu.. så mycket man inte fått svar på ännu eller offerter som inte kommit in;-( jaja kommer vara den lyckligaste den dagen ändå
    Haha, jag sitter även när jag inte har stunder över. Som idag tex. Borde skriva klart min rapport och läsa en bok till imorgon. Har inte ens börjat än! Kanske borde ta mig själv i kragen snart... *skrattar*

Jag hoppas verkligen att det blir samma för oss, som det blivit för er, att M2B börjar "lägga sig i" mer när det närmar sig mera sen. Än är det långt kvar, men jag hoppas verkligen att han ska bli mer intresserad när det börjar närma sig! Jag vill ju att vi ska vara två om att vara entusiastiska! Iofs tror jag att det är svårt att slå mig när det gäller entusiasm inför bröllopet, men bara han kommer igång lite så kommer jag bli superglad! Men det kommer nog det med! *hoppas*
  • varelse
    fryser skrev 2010-02-10 22:25:47 följande:
    haha.. ja dessa karlar o deras frierier o sen tror de att de inte behöver göra mer hahaha..jaga tror att han mest ser fram emot champangeprovningen ja annars får du förklara att det kommer bli ett jäääte rosa bröllop om han inte lägger sig i det är tur att man har vänninor som hoppar lika högt så fort man hittar nåt som är fint eller som man skulle kunna tänka sig till bröllopet.. har inte fått min sambo att hoppa än hehe skämt åt sido.. jag tror att det kommer att bli så bra.. han älskar ju dig o vill gifta sig med dig o om jag har förstått det rätt så är de bara nöjda så länge deras älskling säger JA!! haha
    -skrattar- Ja, är han inte lite mer engagerad när det börjar dra ihop sig och är mindre än ett år kvar, så ska jag banne mig hota med ett helrosa bröllop! (Han fullkomligt aaaavskyr färgen rosa, så det borde fungera).

Nä, men allvarligt talat. Jag tror (hoppas, framför allt!) också att det kommer bli så att även han blir mer engagerad med tiden, när det börjar närma sig. Just nu tror jag att han upplever det så långt fram i tiden att det liksom inte är kul att planera än. Lite som att redan nu planera för julafton 2011 eller så, för att försöka göra en beskrivande jämförelse av vad jag menar.
  • varelse
    fryser skrev 2010-02-12 13:44:17 följande:
    jag var inne o kollade på deras hemsida. de har verkligen jätte fina klänningar men jag känner att det är så viktigt att få prova. har provat några klänningar o de som jag trodde skulle sitta fint på mig gjorde inte det o tvärtom..börjar bli orolig för om jag ens kommer att hitta en klänning. har bestämt at klänningen får max kosta 7000 o de som jag har tyckt om ligger runt 9000 o uppåt;-(
    Jag pratade med en kompis om det här problemet. Jag har inte varit ute och provat än, men vill göra det av anledningen att jag vill se om den modell jag tänkt mig verkligen passar på mig.

När jag sa detta till min kompis, som gifte sig hösten 2009 (och beställde sin klänning från www.littlecoral.com) så påpekade hon att det ju faktiskt blir en helt annan klänning när den är skräddarsydd efter dina mått än när du provar "färdiga" storlekar i affären. Så den kommer förmodligen sitta bra på en ändå, så att säga. Jag tror att hon har en poäng i det faktiskt.

Jag kommer att beställa min antingen från www.littlecoral.com eller www.millybridal.com när det är dags för det!
  • varelse
    MochA skrev 2010-02-12 10:23:24 följande:
    Jag tror att det är bra att tänka på annat än bröllopet!Tänk på Sex and the City-filmen, hur kul är det för de blivande männen när allt bara handlar om brudens klänning, dekoration och andra människor. Det ska ju handla om kärleken :)maxiander.blogspot.com/
    Nu gillade jag verkligen inte den filmen... Men du har helt rätt i att det ska handla om kärleken och inte bara om bruden hit och dit!!

Problemet är nog att det är så lätt att sitta och drömma sig bort i sitt eget hörn av verkligheten när man har en M2B som inte riktigt är så engagerad ännu för att han tycker att det är alldeles på tok för lång tid kvar för att börja planera (som i mitt fall). Men jag bestämmer ingenting utan att prata med honom först, såklart, för det är ju faktiskt VI som gifter oss.

Däremot kan jag sitta och drömma och komma på massvis med förslag och sådant som kanske kan underlätta för oss den dagen han också känner att det är dags att börja planera. Men jag skulle aldrig någonsin köra över honom eller bestämma något utan honom (förutom brudklänningen, för den vill jag inte att han ska se förrän på bröllopsdagen)!! Det skulle inte falla mig in. För det är ju knappast roligt om inte han också är med och bestämmer, tycker jag!

Och om nu mina förslag inte faller min M2B i smaken, så gör det inte mig någonting. Det vi faktiskt HAR planerat och bestämt hittills har vi inte haft några som helst problem att komma överens om och kompromissa om, så jag är övertygad om att allt kommer bli jättebra och vi båda kommer vara väldigt nöjda med VÅRT bröllop.
  • varelse

@ Vi 3: Jättevacker klänning! Med min kroppsform skulle jag inte kunna bära upp den dock, jag kommer ha en betydligt fluffigare kjol. Men den var verkligen vacker!

@FruAugusti: Hur gick det, hur gick det?! -håller tummen i spänd förväntan och hoppas att han såklart kommer svara JA-

@scarborough81: Känner igen mig. Plugga? Söka jobb? Njaaa... nödvändigt ont just nu jämfört med att sitta och drömma och planera och kika ut massor av grejer till bröllopet!

• varelse

@Vi 3: Ingen fara på taket. Bara man håller koll så brukar det gå bra ändå! Man ska inte lägga för mycket skuld på sig själv för att man unnar sig lite ibland, det måste man få göra för att orka fortsätta kämpa. Så länge det inte blir någon vana, så att man äter varje dag eller i omåttliga mängder. Nu vet jag i och för sig inte hur långt du har kvar på dig att kämpa, men det mesta går med lite vilja och jävlar anamma! Heja dig!

Och hoppas verkligen att ni kryar på er snart! Förkylningar kan vara riktigt ihärdiga (och jobbiga).

@FruAugusti: Hur har det gått nudå? Jag är supernyfiken! Hoppas att det blev bra ändå och att du vågade, trots att det inte blev som du tänkt dig pga vädret.

• varelse

@Vi 3: Ah, jag förstår. Om du skulle gå upp 1kg till imorgon så garanterar jag att det beror på vätskebalansen. Oroa dig inte! Jag gör så gott jag kan för att komma neråt också. Totalt -5,1kg på 3 månader. Det går långsamt, men åtminstone åt rätt håll. Hehe.

Aaaw, tyyypiskt! -kan verkligen se det framför sig- Krya på er!

• varelse

@Vi 3: Bra kämpat!! Förstår att du är jättenöjd, det skulle jag med varit! Synd att du fortf är sjuk dock. Hoppas du blir frisk snart, så du slipper spendera dagarna i sängen. Det är trots allt inte så väldigt kul, om man inte gör det av eget fritt val förstås.

@fryser: -kan inte låta bli att skratta när hon får bilden av en brud i pyjamas- Vad var det som gjorde att du tvekade över klänningen du ändå betalade handpenning på? Tog du något kort på dig själv i den, så du kan kika igen och fundera? Skitsvårt med klänningar. Jag ska ut och prova i maj med mina tjejkompisar och se om den modell jag fastnat för på nätet passar mig i verkligheten också. Hihi.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??