• Vi 3

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag hoppar in här! Vi ska visserligen ha ett överraskningsbröllop på vår "50-årsfest" så jag får ju knappt prata om det (det är sååå svårt att hålla tyst ibland...) Måste nog också räkna ut hur många dagar som är kvar...

• Vi 3
    ThereseStefan skrev 2010-02-09 09:16:36 följande:
    Hoppar med i denna gruppen också. Har precis bestämt att vi ska gifta oss efter påsk och eventuellt ha festen med våra närmaste den 1 maj. Gifter oss i hemlighet och borgerligt. Tänkte skicka ut inbjudningarna till festen så att de är ute samma dag som vi gifter oss. Där det ska stå något liknande; Vi har gift oss idag! Välkommna på bröllopsfesten den 1 maj... Vad tror ni om det?
    Tycker det låter jättekul! Va snopna folk kommer bli
  • Vi 3

Vi har ju skickat ut till vår "50-årsfest", har ni ngt annat ni skulle kunna fira samtidigt?

• Vi 3
    ThereseStefan skrev 2010-02-09 09:51:49 följande:
    Vi 3. Jag hoppas det. Bara svårt att hålla tyst om en sådan här sak.
    Det är skitsvårt! Känns som jag försäger mig hela tiden, men än har inga fattat.. De få som vet är belagda med sekretess..
  • Vi 3

Jag ska iväg och kolla klänning på söndag så där är du ju före mig..

• Vi 3

Iom att vi ändå ska ha fest så är det ju inte så mkt för oss att planera. Det är väl kläder, blommor, ringar. Vf var enkelt att fixa, tack gode. Är det ngn som börjat kolla på blommor? Var och hörde med vår blomkille, 600 kr för rund bukett, corsage och blommor till håret. I like!

• Vi 3
    Mela86 skrev 2010-02-12 12:25:30 följande:
    Jaha, här sitter jag nu o kollar klänningar.... Vi ska ju gifta oss i augusti då (förhoppningsvis om allt går vägen) O nu funderar jag på att beställa från en utländsk sida på internet men vet inte om jag vågar o nu tänkte jag ju hårdträna mig ner i vikt. Hur lång tid innan ska man egentligen beställa klänning?????
    Tänkte du beställa från Kina så är deras normala leveranstid 4-6 veckor. Jag har tänkt beställa från brudmix.se, som jag tipsade dig om i 1 annan tråd. Känns skönare att ngn annan tar hand om kommunikationen.. Ska dit och testa de klänningar hon har hemma på söndag.. Vilken sida har du tänkt beställa ifrån?
  • Vi 3
    fryser skrev 2010-02-12 13:44:17 följande:
    jag var inne o kollade på deras hemsida. de har verkligen jätte fina klänningar men jag känner att det är så viktigt att få prova. har provat några klänningar o de som jag trodde skulle sitta fint på mig gjorde inte det o tvärtom..börjar bli orolig för om jag ens kommer att hitta en klänning. har bestämt at klänningen får max kosta 7000 o de som jag har tyckt om ligger runt 9000 o uppåt;-(
    Det där oroar mig lite, ska ju testa på söndag. Har totalt snöat in på en klänning, tänk om det inte ser ut som jag vill? Den jag har hittat är ganska enkel, romatisk och ingen "bakelse", dvs precis som jag vill ha det. Hon jag pratade med på brudmix.se var jättetrevlig och hade klänningar hemma (inkl "min") så det känns bra. men jag är så kort så jag behöver nog ha min specialsydd ändå..
  • Vi 3
    FruAugusti skrev 2010-02-12 21:06:24 följande:
    Vi 3 skrev 2010-02-12 12:56:17 följande:
    Jag vet inte riktigt =) Vi får se var jag beställer från =) Jag har bytt nick förresten ;)Jag får kolla brudmix... Undra om jag inte kolla den förut? Ja, det är ju en del sidor man kollar =) Men vågar man verkligen beställa därifrån?? det kanske blir fel??
    Jag kan återkomma efter söndag när jag varit där. Ska kolla lite om de har nga garantier eller så. För min del känns det som det skulle vara skönt att köpa allt på en gång så är det klart. Dottern på 7 mån tar ganska mkt tid i anspråk så det känns sådär att dra med henne ut i massa butiker.

Är det ngn som hittat nga bra sidor ang brudbuketter? Tycker inte jag hittar ngn bra..
  • Vi 3

Jag tycker nog att vi har en ganska stram budget också, dessvärre är den kanske FÖR stram.. 35000, men mamma kommer troligen bidra med 10000 för maten. Hur är era strama budgetar?

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??