Inlägg från: Maxiander |Visa alla inlägg
  • Maxiander

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag var så första en och en halv månaden efter frieriet, sen tröttnade jag lite på att det var det enda folk runtomkring mig pratade om med mig... Nu tänker jag inte alls lika mycket på det, eller jo på själva giftermålet, att jag ska bli FRU, det dagdrömmer jag om hela tiden, men själva bröllopsfesten och klänning och kyrka och allt sånt är jag nästan lite trött på att tänka på dygnet runt. Det har sina stunder men njae... tänker nog mer på smekmånaden :) och på hur fantastiskt kär jag är och att det är underbart att vara förlovad :)

www.maxiander.se/

• Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-25 15:44:26 följande:

@Maxiander: Jag har varit förlovad så "länge" att det blivit vardag. En mkt trevlig vardag dock. Här ligger det mesta still nu, här förbereds renovering ist. Inte så mkt kvar att göra än att invänta svar, träffa vf, beställa klänningen i april, gå ned lite till
    Jo blir väl en del av en trevlig vardag :)
    Pratar alla runtomkring dig bröllop med dig hela tiden också?
    Vad pratade folk om innan liksom?

Ni har ju fått barn med, av vad jag förstår när jag läser dina inlägg, så då har man ju automatiskt nått annat att också fokusera på. Vi började blogga tillsammans och det avlastade bröllopsdiskussionerna lite, till det positiva :) Nu har vi designat en egen sida från grunden och engagerat oss i sånt också, ska även renovera hemma :) Sen spelar vi squash ihop och gör massa roliga saker så vi har ju massa andra intressen me.Det är nog mest alla runtomkring jag inte orkar prata "bara" bröllop med.. :)

maxiander.se
  • Maxiander

Aha, då förstår jag! Smart!

Hur har ni gjort med tärnor BM och allt sånt?

Det kanske skulle varit så man skulle gått till väga, så man fått planera utan alla andras åsikter, tycke och smak :)

Vi 3 skrev 2010-02-25 16:13:25 följande:

De flesta vet inte att de kommer på ett bröllop Vi ska fira våra födelsedagar med en stor fest och då passa på
  • Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-25 16:22:57 följande:

@Maxiander; Inget sånt alls. De som vet är mina föräldrar, min bror m fru, hans pappa o fru. Har råkat försäga oss till en kompis oxå, men hon anade ändå Det är jätteskönt att folk inte vet, även om min kära mor ibland lägger sig i för mkt... Bara hoppas att de håller tyst tills dess.Just nu är det lätt att koppla bort bröllopstankarna, myser med en sömnig dotter i famn. Hon är lite klen o extra mammig.. *myyyyyys*
    Åhå vad mysigt!
    Själv får man mysa med en liten vovve, inte helt fel det heller.

Det låter ju perfekt med er plan!
    Ska många komma på festen eller ska hur ska ni göra då? Gifter ni er kyrkligt?

www.maxiander.se
  • Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-26 10:31:30 följande:

@ Maxiander: Om alla kommer blir vi 70 vuxna o 10 barn. Vi kommer att gifta oss borgligt på en brygga i kvällssolen (hoppas jag!!) vid festplatsen. Sen är det "vanlig" fest som gäller. Har inte tänkt att ha ngn bröllopsdans, eller vi (jag) velar lite. BM tycker vi kan skita i den. FÖr oss känns det som den perfekta lösningen, ingen av oss tycker om att stå i rampljuset spec mkt, men vi hade ändå sagt att vi skulle dra till med en stor fest i sommar, så då slår vi till då.. Men det är såååå jobbigt att hålla tyst.
    Åhå låter helt underbart! Önskar er all lycka!!!
    Fantastisk idé!

Hihi ja jag förstår det, ibland är det ju fantastiskt roligt att brata bröllop och då är det svårt att vara tyst, tur du kan bubbla av dig lite på BT :)

www.maxiander.se/
  • Maxiander
    scarborough81 skrev 2010-02-26 11:46:38 följande:
    Hur lär man sig att kunna prioriterar annat?Det här är hur mycket jag tänker på bröllop dagligen och nattetid.. brollopstorget.se/Bloggar-3-49/b2605.html
    Vi försöker göra massa roliga saker ihop så man har många gemensamma intressen :) Spelar squash mm och så startade våren blogg tillsammans när vi varit förlovade nästan en månad. Första månaden pratade vi bara bröllop med varandra och det är ju inte särskilt utvecklande...

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-26 12:01:44 följande:

@Maxiander: Hur har ni tänkt ert bröllop? När är det dags?
    Vi planerar att gifta oss 30 april 2011 i Stockholm. Vi velade jättemycket mellan utomlands och i Sverige och kan erkänn att utomlandsdrömmen finns kvar hos oss båda...
  • Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-26 14:36:43 följande:

@Maxiander: Vad hindrar er?
    Vi får se... vi vill ha våran närmsta familj där och eventuellt någon/några vänner om de känner för det. Familjen känns viktig för mig. Visserligen har de redan sagt att de kommer vart än vi gifter oss, utom Japan (som jag drömmer om) men Min kärlek vill inte heller gifta sig i Japan så det blir det inget me hur som.
    Men sen vet jag att folk kommer att bli besvikna och det är väl det som tar emot... :(
  • Maxiander

Japan funkar rent juridiskt, klockan tre på torsdagar tror jag det är. Hade velat gifta mig mitt under körsbärsblomningen där!
    Men eftersom att kärleken inte alls vill det så känns det ju fånigt att drömma om det.
    Men NY skulle även vara en dröm för mig, plus att vi båda bott i USA och då kan lite släkt och kanske någon "bästis" där också komma.
    Men min blivande man drömmer nog mest om en strand i karibien..
    Vi är båda två öppna för allt så det är ju det mest positiva med allt :)
    Men tanken är väl att mammor, pappor och syskon ska följa med så karibien känns lite långt bort... Den som lever får se :)
    Sen tycker vi båda att det är nått speciellt med fina Sverige, kyrka mitt i stan, häst och vagn och fest på en båt som tuffar runt i Stockholms skärgård... Det är det vi bokat upp nu.
    Men känner att jag kanske kommer få rampfeber av att stå så mycket i centrum en hel dag?!

www.maxiander.se/

• Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-27 12:36:13 följande:

@Maxiander: Det är så vi har känt och för oss tror jag det funkar bättre som vi lagt upp det. Varför inte chocka dem lite och göra det tidigare? Ingen annan anledning till fest?
    Kanske? Det mesta "runt om" är ju klart om vi håller oss till Sverige-planen, eventuellt får man trixa med kyrka och båt men nått finns ju alltid ledigt... Nu är det ju långt kvar, drygt ett år, tills det "egentligen" ska ske.
    Det var väl praktiska saker, ville först gifta oss i höst men jag tar examen i juni och om vi ska på smekmånad så passare det inte att ta ledigt om man just blivit anställd och så...
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??