Inlägg från: varelse |Visa alla inlägg
  • varelse

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

tornedaling skrev 2010-02-25 08:03:56 följande:
    en till här som bara har bröllop i skallen, men ljust nu tjorvar det bara med planeringen ni ska få veta mer så fort jag hinner uppdatera bloggen men först så ska min bästa kompis GOOGLE få sig ett besök
    Ser fram emot blogguppdatering! Och Google, det är verkligen en bästis att lita på.
  • varelse

@tornedaling: Äsch, nu är jag lat och orkar inte leta. Vad är det för adress till din blogg?

• varelse

@tornedalingen: Jahaaa! Nu förstår jag. Jag tog för givet att det var en extern blogg. Sorry att jag inte kollade lite mer noga.

Vad tråkigt att det kör ihop sig med era planer. Har ni kollat med typ Botaniska trädgården eller nåt? Fjärilshuset? Ingen aning om kringarrangemang och kostnader etc, men kanske värt att kolla upp i alla fall?

• varelse

@Vi 3: Fy vad tråkigt med BM's sida... Efter 7 månader förväntar man sig ju att de flesta av de närmsta i släkten åtminstone hört av sig och gratulerat till det nya livet!

OSA till bröllopet tycker jag inte spelar någon roll om det är tidigt eller inte, folk ska väl svara ändå? Någonstans förväntar man sig väl att folk ändå svarar inom en vecka från det att inbjudningarna kommit fram, eftersom man förväntar sig att folk blir lite glada och uppspelta över att bli bjudna på bröllop. Finns det någon risk att någon inbjudan kommit bort på Posten kanske? Jag förstår om du är skeptisk till den idén med tanke på deras uteblivna reaktioner på sin nya släkting, men risken finns ju faktiskt där ändå.

-tröstkramar-

• varelse
    fryser skrev 2010-02-26 14:15:37 följande:
    mm hahaha..det hade sett ut..kanske första gången i världshistorien där en brud går i pyjamas jag trodde helt enkelt att jag skulle hitta nåt finare.tog ett kort på mig själv i klänningen men den var jätte dålig. men jag var där i tis o provade den igen(o så har jag passat på o provat lite till andra klänningar mellan)o det var min klänning..kan inte hitta finare eller till bättre pris o så köpte jag tiara,halsband o armband..yeeee
    -skrattar- Jo, men precis! Kanske blir värsta trenden sen? Nä, men skämt åsido. Jätteskönt att du kunde prova klänningen igen och att det nu känns som att det ändå är din klänning! Glad för din skull! När är det ni gifter er, så man vet när man kan ställa in sig på att få se bild i galleriet? Hihi.
  • varelse

Vi 3 skrev 2010-02-25 11:22:12 följande:

@Varelse: Saken är ju den att det inte står bröllop i inbjudan.. Där står det bara fest, men de flesta har väl anat att vi slår till och gifter oss samtidigt. Iaf den äldre generationen.På hans sida, ffa hans syskon, där är alla ovänner med alla. Så de försöker väl kolla vem som ska gå och om de isf kan gå. Personligen har jag lust att skälla lite på dem... Men det är ändå gubbens sida, jag kan inte rodda runt där. Men de gör ju honom så besviken! *förbannad*Tror inte att inbjudan kommit bort, har skickat fler i det området och de har kommit fram. Hur har ni tänkt göra med de som inte svarat vid osa? Jag personligen känner att då kommer inte de personerna. Är jag ute och cyklar?
    Usch vad jättetråkigt att de ska vara sådana ovänner att de inte ens kan gå på en fest tillsammans. Sånt är så tråkigt. Jag tycker att vuxna människor borde kunna inse att man kan vara på samma fest utan att vara BFF's. Man måste ju faktiskt inte mer än hälsa på de man inte gillar, om det nu är så. Suck... och stackars din BM också, som blir så besviken över det här. Verkligen en jättetrist situation!

Än är det ju jäääättelångt kvar till dess att vi skickar ut inbjudan, men jag minns hur det var till min 25-årsfest. Då körde jag också med OSA. Jag jagade vissa med blåslampa för att få ett svar, för även om jag tycker att ett uteblivet svar är lika med ett "nej tack" (fast ett ohyfsat sådant, för även om man INTE kommer så bör man svara på en inbjudan), så vet jag att vissa i min krets inte riktigt hajjar det där. De kan lika gärna tolka det som att ett uteblivet svar betyder att de kommer, för att det ju vore så självklart.

Till våra bröllopsinbjudningar kommer vi också att ha OSA och så kommer vi att skriva ut adressen till vår bröllopshemsida (som inte är tillverkad än) där vi kommer att skriva ut info om vad OSA innebär, för att förtydliga. Och sedan kommer jag nog delegera ut "blåslampan" till någon annan, så att vi själva slipper sitta och jaga folk. Jag har en stark känsla av att vi kommer ha mycket annat som tar upp vår tid. Hoppas det löser sig för er!! -håller tummen-
  • varelse
    Maxiander skrev 2010-02-27 12:50:11 följande:
    Vi 3 skrev 2010-02-27 12:36:13 följande:Kanske? Det mesta "runt om" är ju klart om vi håller oss till Sverige-planen, eventuellt får man trixa med kyrka och båt men nått finns ju alltid ledigt... Nu är det ju långt kvar, drygt ett år, tills det "egentligen" ska ske.Det var väl praktiska saker, ville först gifta oss i höst men jag tar examen i juni och om vi ska på smekmånad så passare det inte att ta ledigt om man just blivit anställd och så...
    Åh, vi har samma typ av problem! Vår bröllopsresa får nog vänta lite på sig, tror jag. Men vi har lite problem ändå med ledigheter och liknande. Jag tar ju också examen i juni och hoppas på att börja jobba i augusti, med det jag är utbildad till. Min M2B pluggar också och blir klar till april 2011, så vi båda kommer vara ganska nya på våra jobb och vi vill gifta oss på en fredag.. Vi får väl se om det löser sig, men jag hoppas verkligen det!

Och jag hoppas att ni kan komma på en klurig och bra lösning också, så att ni både kan få er bröllopsdag och er bröllopsresa på ett sätt som blir bra för er båda! Men som Niini skrev så är ju faktiskt tjänstledigt en möjlighet! Kanske inte heller känns sådär kanonbra som nyanställd, men någonstans kanske man känner sig mer "rättvis" mot sin arbetsgivare då, eftersom de inte behöver betala lön vid tjänstledigt. Det förutsätter ju å andra sidan att man har råd att vara tjänstledig under den tid man vill vara bortrest.
  • varelse

@Vi 3: Vad skönt att de "bara" hade glömt! Det är ju som sagt lätt hänt om man skickar ut inbjudningarna väldigt tidigt och OSA ligger en bit fram i tiden från när man får sin inbjudan.

Jo, det är jobbigt att jaga efter folk med blåslampa, därför vi förmodligen delegerar ut den uppgiften till någon frivillig när det är dags för det. Huvudsaken för er är ju att ni vet hur det ser ut med gästanatalet där 2 veckor innan vigseln. Jobbigt om det plötsligt kommer 10 pers mer än vad man trott, pga att dessa inte svarat på OSA.

• varelse

@Vi 3: haha, det låter som en plan! hoppas han får "tummen ur" och gör det, så ni får svar från alla. även om det inte är hela världen om nån blir lite av en eftersläntrare, så tycker jag att det kan vara ett stressmoment att folk inte bara kan svara.

vad skönt! det blir säkert superduperbra i slutändan, det tror jag absolut!!

• varelse

@Vi 3: Usch, vilken dålig stil av dem! De kan väl åtminstone svara på sms:et och skriva "Oj, det hade vi helt glömt! Förlåt, vi ska svara så snart som möjligt" eller liknande. Förstår om du är sur!! Bra dock att du slutat kalla dem vid fula ord, rätt vad det är så slinker det ut i fel sällskap...

@Maxiander: Egentligen är det inte så mycket fredagen som dag som är viktig, utan att det datumet vi vill gifta oss på infaller på en fredag under 2011.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??