Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
@tornedaling: Äsch, nu är jag lat och orkar inte leta. Vad är det för adress till din blogg?
@tornedalingen: Jahaaa! Nu förstår jag. Jag tog för givet att det var en extern blogg. Sorry att jag inte kollade lite mer noga.
Vad tråkigt att det kör ihop sig med era planer. Har ni kollat med typ Botaniska trädgården eller nåt? Fjärilshuset? Ingen aning om kringarrangemang och kostnader etc, men kanske värt att kolla upp i alla fall?
@Vi 3: Fy vad tråkigt med BM's sida... Efter 7 månader förväntar man sig ju att de flesta av de närmsta i släkten åtminstone hört av sig och gratulerat till det nya livet!
OSA till bröllopet tycker jag inte spelar någon roll om det är tidigt eller inte, folk ska väl svara ändå? Någonstans förväntar man sig väl att folk ändå svarar inom en vecka från det att inbjudningarna kommit fram, eftersom man förväntar sig att folk blir lite glada och uppspelta över att bli bjudna på bröllop. Finns det någon risk att någon inbjudan kommit bort på Posten kanske? Jag förstår om du är skeptisk till den idén med tanke på deras uteblivna reaktioner på sin nya släkting, men risken finns ju faktiskt där ändå.
-tröstkramar-
Vi 3 skrev 2010-02-25 11:22:12 följande:
@Vi 3: Vad skönt att de "bara" hade glömt! Det är ju som sagt lätt hänt om man skickar ut inbjudningarna väldigt tidigt och OSA ligger en bit fram i tiden från när man får sin inbjudan.
Jo, det är jobbigt att jaga efter folk med blåslampa, därför vi förmodligen delegerar ut den uppgiften till någon frivillig när det är dags för det. Huvudsaken för er är ju att ni vet hur det ser ut med gästanatalet där 2 veckor innan vigseln. Jobbigt om det plötsligt kommer 10 pers mer än vad man trott, pga att dessa inte svarat på OSA.
@Vi 3: haha, det låter som en plan! hoppas han får "tummen ur" och gör det, så ni får svar från alla. även om det inte är hela världen om nån blir lite av en eftersläntrare, så tycker jag att det kan vara ett stressmoment att folk inte bara kan svara.
vad skönt! det blir säkert superduperbra i slutändan, det tror jag absolut!!
@Vi 3: Usch, vilken dålig stil av dem! De kan väl åtminstone svara på sms:et och skriva "Oj, det hade vi helt glömt! Förlåt, vi ska svara så snart som möjligt" eller liknande. Förstår om du är sur!! Bra dock att du slutat kalla dem vid fula ord, rätt vad det är så slinker det ut i fel sällskap...
@Maxiander: Egentligen är det inte så mycket fredagen som dag som är viktig, utan att det datumet vi vill gifta oss på infaller på en fredag under 2011.