Inlägg från: varelse |Visa alla inlägg
  • varelse

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

@Vi 3: Jag hoppas verkligen att du mår bättre imorgon!! Men ibland måste man få ha sådana där deppdagar också. De är inte roliga, men de får en samtidigt att uppskatta alla andra dagar desto mer!

Själv har jag varit på lunch med en gammal kurskompis idag. Mycket trevligt! Rolig start på det hela också:
    Hon: Åh, du har klippt dig!
    Jag: Jaa!
    Hon (lite senare): Och så har du skaffat nya glasögon också!
    Jag: Japp!
    Hon: Vad har hänt? Har NN friat eller? (hon skrattar hjärtligt, för hon vet att jag längtat efter det så vi brukar skoja om det ibland, men nu har vi inte setts på länge och jag har inte sagt något för jag ville överraska)
    Här flashar jag handen med min fina förlovningsring på och jag önskar att jag hade en bild på hennes reaktion!

• varelse

Ja, just det. Sen tog jag med mig M2B och gick till gymmet. Första gången. Jag är helt slut! Haha. Vi siktar på att träna två gånger i veckan ett tag framöver och sedan öka det till tre gånger i veckan.

@fryser: Aaaw, nu mår jag iofs inte så dåligt idag, men jag stjäl gärna åt mig en kram ändå!

• varelse

@Niini: Känner igen problemet. Har inte köpt en H&M-bh sedan 2003. Hehe. Har varit på lite olika ställen dock.

Till bröllopet funderar jag på att prova Change. Fick tips om deras stay-up-bh om man vill ha en axelbandslösklänning alt en klänning med axelband i spets. Jag ska nog i alla fall gå dit och prova någon dag.

Var brukar du gå/handla?

• varelse

@Maxiander: Låter underbart!! Godnatt på dig!

• varelse

@Niini: Nu blir det personligt här, men vad har du för storlek? Jag kommer inte ihåg var jag gick och köpte min första märkes-bh i Sverige, men det var någonstans i centrala Sthlm. Sen köpte jag på Victorias Secret när jag var i USA 2003. Önskar verkligen att de hade Victorias i Sverige också, för jösses vad bra de bh:arna var! Jag har dem fortfarande kvar, de är visserligen slitna, men de är fortfarande hela. Helt otroligt eftersom det är sju år sen nu!

@fryser: Haha, ja, fast det var första gången igår. Och gymmet vann med 1-0, tror jag, för jösses vilken träningsvärk! Haha. Vi ska dit igen på torsdag och då lär det bli 2-0 till gymmet eftersom vi ska träna andra muskelgrupper då.
    Så synd att ni inte kan träna tillsammans! Men förstår att ni inte vill skaffa barnvakt var och varannan kväll för den sakens skull. -nickar-

• varelse

@Vi 3: Om min BM hade fått ett sådant "anfall" som du beskriver, så hade det nog slutat med att jag också skrattat utan att veta varför. Sen hade jag nog frågat efteråt, för annars hade jag bara gått och undrat...

@fryser: Jag googlade lite lätt på "Victorias secret +London" och tyvärr verkar det som om de bara har affärer i USA och någon enstaka i Canada. :-S Det går ju att beställa online, men å andra sidan är ju det inte så kul för då har man ju ingen aning om hur de sitter när de väl kommer hem. Det är ju stor skillnad på bh och bh, så att säga.

Jag sa precis till BM igår att om jag var riktigt rik så skulle jag köpa oss ett eget hus med inbyggt gym, personlig tränare och en kock som både tog hand om matlagning, disk och städning av köket. -skrattar-

Lycka till med kockletandet!! Vi kommer att ha tvårätters. Till förrätt funderar vi på att köra vitlöksbröd (för det älskar vi båda två) och till varmrätt blir det något kött, helst något viltkött, med nån form av potatis och sås. Inget jättefancy, men det vill vi inte ha heller, för det vore inte riktigt "vi", om man säger.

• varelse

@Vi 3: Hehe, det blir nog lätt så. Det upplevs ju ändå (åtminstone av en själv) som en så stor grej och då blir pressen, stressen och ambitionsnivån betydligt högre än vid andra tillfällen. Det blir nog bra till slut, ska du se! Det är jag övertygad om!

Ja, det är smaskens!! Det är verkligen vi dessutom, och vi vill ha ett bröllop som så långt det är möjligt speglar oss hellre än att vara någon fancy engångsgrej, om du förstår hur jag menar? Vi vill tex inte ha gourmetmat, för det är inte vår grej och då känns det som lite krystat på något vis.

• varelse

@fryser: ja, det är ju verkligen så! jättejobbigt när man hittar galet snygga undisar på nätet. hehe.

ja, vi får drömma vidare där! en vacker dag kanske den drömmen går i uppfyllelse, vem vet?

• varelse

@Vi 3: Lite fancy kommer det ju att bli pga att vi är i en annan miljö än vad vi vanligtvis är och vi kommer ha bröllopskläder och blommor och sådär, så lite utöver det vanliga blir det ju såklart. Men inte alltför långt ifrån det som är "vi" med val av mat och dekorationer etc. Det ska ju såklart vara fint, men ändå inte kännas "överdrivet" (missförstå mig rätt, alla är olika med var gränsen för överdrivet går) för just oss. Tror vi är på samma bana där.

@fryser: Do it! -håller tummen- Hihi.

• varelse

@Vi 3: Åh, vad glad jag är för er skull!! Vilken lyckträff!! Ibland ska man banne mig få ha tur också, inte sant? Härligt med underkläder fixade också! Whoho!

@fryser: Men 18kr är ju bättre än 0kr, right? Hihi. Som SJ svarade en som twittrat och tackat för att SJ-tåget äntligen var i tid för en gångs skull: "Plötsligt händer det!" Haha.

• varelse

@fryser: Oh well, det var ju nästan 20% rabatt på den nya lotten då i alla fall. Man måste ju försöka tänka positivt! Hihi.

• varelse

Hmm... mitt senaste inlägg var på s24... :-O Jag kan inte hjälpa det, skolan äter upp all min tid och slukar den hel! :-/

@Vi 3: Jag håller med fryser. Man FÅR gnälla. Man måste ju få ventilera, det är så mycket bättre att göra än att hålla allt inom sig! Och jag håller också med fryser när hon skriver att du ska utnyttja barnvakterna för att få lite tid för dig själv som du antingen kan sova eller träna på. Det är viktigt både med sömn och träning och lite är ju bättre än ingenting! Självklart måste du ta hand om din lilla, men du måste samtidigt ta hand om dig själv också och lyssna på din kropp. Annars blir ju ingenting bra i slutändan. -försöker peppa och trösta på samma gång-

• varelse

@Vi 3: Så lite så! Aaah, det kan ju förklara ett och annat! Tur att man var så liten när tänderna växte ut att man inte minns hur jobbigt det var. Hihi. Fast när man blir äldre så kommer ju de där dumma visdomständerna istället.. hmm...

-fnissar- Berätta hur det gick sen! När är mässan? Inte för att jag ska gå, för det är ju fortfarnade hur långt som helst kvar tills vi gifter oss, men nyfiken får man vara ändå!

• varelse

@Vi 3: Aaaw, så typiskt det ska vara! Är det inte nästan alltid så att när något roligt dyker upp så har man redan annat planerat? Gärna inträffar det en tre-fyra roliga saker på en och samma dag, vid ungefär samma tidpunkt också. Märkligt hur det funkar.

Oh! Godisbuffé! Vad roligt! Det hade mina vänner när de gifte sig i höstas. De valde några favoritsorter och blandade och ställde ut i skålar längs borden vid väggarna. Gott, men farligt!

• varelse

@fryser: Mjo, det är väl det jag lite fint försöker få fram till min M2B också. Ingen större framgång dock. Alls. Mor försöker dock lugna mig och säga att hon och pappa aldrig kände sig stressade och att de planerade sitt på lite mindre än ett år. Jag får väl helt enkelt vänta ut tiden och göra sånt som vi kommit överens om är mina ansvarsområden så länge. Bättre få något gjort än inget alls och hellre göra lite och vänta in M2B än göra som vissa andra tycks göra och bara köra över de stackars männen.

Brasiliansk vaxning är väl inte jätteskönt, nej, men det blir jättebra resultat av det. Det håller längre än rakning och håren blir inte lika "stickiga" när de växer ut som de kan bli efter rakning. Lycka till! :)

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??