• mrs Löf

Bröllopsresa till skottland?

Är dt någon som varit i Skottland, är det i sådanafall något ni skulle rekomendera för en lång bröllopsweekend. Vi har en hyfsd liten dotter och vill åka på resa själva men inte vara borta för länge. Har alltid drömt om att åka till skottland då jag tycker det ser ut som ett vackert och lite "drömskt" ställe. Vi har kollat ut ett slott som vi ev skall bo på som ser helt gudomligt ut. Tänkt att vi skulle ha hyrbil, kuska runt på dagarna och dricka masa in och äta god mat på kvällarna. Kom gärna med tips!!

• Svar på tråden Bröllopsresa till skottland?
  • Mama Eggy

Hej! Jag har bott i Skottland i fem år och gillar västkusten med öar som Mull och Skye. Nu flyger Ryan Air både till Edinburgh och Glasgow från Stockholm så själva flygresan borde gå att få till ett bra pris. Det finns massor av trevliga B&B i hela Skottland också. Hoppas ni får en trevlig resa!

• Greyhound

West Highlands ar enligt mig vackrast (har bara varit pa fastlandet). Kolla trakten runt Oban. Jag har bott pa ett harligt B&B slott i narheten som hette Minard. Varldens basta cooked breakfast, om man tycker om det. Men det finns manga. Har ar en site som can hjalpa i urvalet: www.scotland-inverness.co.uk/Chatelaine/accomm.htm

• Oktoberbrud2010

Ryanair flyger också mellan Göteborg och Glasgow...

Vi ska dit på semester i sommar, dock inte som bröllopsresa..

• Plutten2010

Jag var där 2004 eller 2005 (minnet sviker...) och det var en underbar resa! Av en slump åkte vi förbi Famous Grouse destilleri och tog en spontan rundtur där.. Superkul och det är enda gången som jag har smakat whisky och inte tyckt att det är äckligt.. =) Rekommenderar att åka upp till S.t Andrews (kul att ha varit där även om man inte är golfare).

Svar på tråden Bröllopsresa till skottland?