Newquay, Cornwall eller Irland
Någon som vart till Newquay? Vill gärna veta vad ni tyckte. Likadant med Irland, vart o vad tyckte du?
Tips mottages tacksamt!
Någon som vart till Newquay? Vill gärna veta vad ni tyckte. Likadant med Irland, vart o vad tyckte du?
Tips mottages tacksamt!
1. Irland är heeelt fantastiskt. Märkligt men helt underbart land! Dublin är mysigt och sunkigt, counties runtomkring är gemytliga. Kerry är det vackraste landskapet och men även galway och clare är väl värda ett besök. Undvik Limerick och Offaly.
2. Cornwall har jag ej varit i men vänner som är därifrån säger att det är fantastiskt, har varit i närliggande devon vilket är mkt pittoreskt (men inte like vackert som irland)
3. Newquay för mig är dit folk i 17åråldern åker för att fira att de slutat skolan, samt mycket språlresor. Inte att rekommendera
Tack för tipsen =)
Har du vart på Irland flera ggr eller åkte du runt då?
För några år sedan åkte jag runt i Cornwall och tyckte det var fantastiskt! Otroligt mycket vackra byar med mysiga B&Bs och små pubar. Väldigt idylliskt! Newqauy är en trevlig liten surfby som visserligen drar till sig mycket ungdomar men jag hade väldigt trevligt där, inte favoriten i Cornwall men ändå trevligt.
Har inte varit i Irland så kan inte jämföra.
Har varit på irland 3 gr. senaste gången åkte vi runt. Från dublin till cork, runt ring of kerry, och tillslut till ett underbart slott i clare. sedan tillbaka till östkusten några dagar för hästkapplöpning för att sedan åka till galway, aran islands och connemara!
Hur är det att köra på "fel" sida av vägen? Är det lika krångligt som jag tycker att det låter som?
Både Cornwall och Newquay är jättefint!
Sen kan jag tänka mig att alla ställen dit det går språkresor kan vara lite stökiga när det är säsong för det, men det är ju vackra ställen ändå.. Jag har åkt tåg igenom Cornwall och även flodbåt på vissa ställen och det är så fint så man tappar andan. Speciellt de små tågstationerna som ser ut som tagna ur en sagobok med vackra amplar som hänger från lyktstolparna och de små stationshusen. :)
Irland är enda stället jag inte varit på när det gäller de brittiska öarna men jag längtar dit!
Man vänjer sig snabbt vid att köra på (host host *rätt*) sida vägen.. Spec eftersom du ju sitterp åandra sidan och har allting spegelvänt. Barai rondeller man får hålla tungan rätt i mun..