• fibobs

Linköpingsbrudar 2010

Tjohooo tjejjer. Vart är ni? Jag är visserligen mycket ute i sköna vårsolen, men jag saknar era inlägg!!
    Hur gårä för er?
    kram

• fibobs

Vi vill inte heller ha några presenter, därför en hemlig vigsel.
    Kan tycka att man ska öppna presenterna dagen efter. Har varit på bröllop när presenterna öppnats på festen....mycket långdraget. Ofta sent också, många ointresserade med alkohol i kroppen.
    Det sista bröllopet vi var på öppnades de på frukosten dagen efter. Mycket trevligt!

Lyckliga013bruden skrev 2010-03-16 13:27:05 följande:
    Vi gifter oss också av andra orsaker än presenterna, men eftersom många gäster vill ge något så tycker jag de ska få göra det. Men det är knepigt med presenter har jag insett, alla har olika åsikt om vad som är okej att önska sig, hur mycket presenterna ska få kosta, ska man öppna de inför alla på festen eller i hemlighet osv.
  • fibobs

Gud va kul att få hem ringarna!!!
    Vilken guldsmed anlitade ni?

Vi har skickat inbjudningarna förra torsdagen. Viger oss 100821.
    Några har redan svarat :o)
    När gifter ni er?

Bettygumman skrev 2010-03-16 15:55:14 följande:
    Ringen är nu hämtad från guldsmeden. Otroligt fin! Längtar tills jag får bära den varje dag. Klänningen tog bara ca 1 vecka att få, trots leveranstid på 3 månader. Nu ska vi bara se till att göra klart inbjudningarna. Hur långt innan skickar ni iväg era?Det känns som jag har kunnat andas ut lite den sista veckan. I början av planeringen är man orolig för att man inte ska hitta lokal mm. Men nu är de största grejerna bokade och klara. Känns skönt!Vilket datum ska ni gifta er?
  • fibobs

Det bröllopet hölls i gamla Slottet i Bjärka Säby. Vi som ville sov då över där och det serverades frukost.(av P2, som förövrigt är jätteduktiga och har god mat)
    Under frukosten öppnades de presenter som paret fått. Väldigt många hade köpt resecheckar på ett resebolag, som de hade önskat sig.
    Men det var en trevlig stämning hela morgonen och min M2b, som förövrigt är fotograf, fick då tillfälle att ta väldigt fina bilder på presentöppnandet.
    Men det är klart, ska man dra ihop frukost själv så förstår jag att det blir knöligare. Kanske inte är så jättepigg dagen efter ;o)

Lyckliga013bruden skrev 2010-03-16 17:25:26 följande:
    Samlades alla eller de som ville av gästerna och åt frukost ihop under presentöppningen?Jag känner att med vissa gäster skulle jag vilja ha en frukost/brunch dagen efter men jag orkar nog inte fixa det också.
  • fibobs

Jag hade tänkt att lägga min egen make up......är det svårt tror du. (tilläggas för den som inte vet är ju att vi har ett litet bröllop, och en fest hemma i trägår´n)
    Känns nästan som om det får bli en "vanlig" gåutpåkrogen make ;o)

• fibobs

Hej Och välkommen!!
    Håller med om Guldsmedjan, goda vänner till oss och har verkligen stor erfarenhet och mycket serviceminded.
    De kan tom hjälpa till att designa era egna ringar!

marido skrev 2010-03-27 22:09:41 följande:
    Tack Lillaria Har ännu inte kollat in ngn vigselring. Har ni några tips på bra guldsmed??
  • fibobs

Tjohoo, idag har det varit fotbollsturnering och vårat lag kom fyra, efter straffar!
    Annars går det bra, väntar på att saker ska ro i land nu, med kläder och annat. Så om ett par veckor sätter vi igång med resten.
    Det enda är att vi ångrat oss om vart vi ska vigas.
    Vet inte nu helt plötsligt....någon somhar nån bra idé på borgelig vigsel? (slottet innan)
    Och sedan är det detta med vikten som bara står helt still......vad göra???!!! :o(

CiaLovesAndreas skrev 2010-04-07 13:42:22 följande:
    Hur går det för er brudar?
  • fibobs

Måste vara svårt att hitta sommarskor nu??

marido skrev 2010-04-09 15:11:00 följande:
    Tack för tips, ska kolla upp Guldsmedjan!Håller även på att kolla skor, har varit runt i varenda skoaffär känns det som och har väl inte hittat något som känns helt ok!
  • fibobs

Oh vad kul CiaLovesAndreas!
    Vad blev det för några?
    Vart beställde ni?

Vi ska gå in och designa våra i maj....hoppas det blir bra.
    Kram och ha en skön helg, även om det är kallt som bara den ute :o(

Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010