Inlägg från: Racolina |Visa alla inlägg
  • Racolina

Östergötland

Tänkte att vi som bor och eller ska gifta oss i östergötland kan ha denna tråd att tipsa varandra med!

• Svar på tråden Östergötland
  • Racolina

Jag gifter mig i Skärkind i sommar. Bor i Skärkind så det blir smidigt och bra!
    Planeringen går bra, ska skicka ut inbjudningarna i morgon så att de kommer runt alla hjärtans dag.

Det enda som inte är bokat är solist och vart vi ska hämta mat ifrån.
    Så jag är rätt lugn.

Hur går det för dig/er?

• Racolina

jessie key: klart ni hinner planera, har man för lång tid på sig kommer man bara att ändra sig.

dolly84: Vi gifter oss 31 juli, inbjudningarna ska vi skicka ut denna vecka (om de blir klara)

*simmla: kul! du får berätt sen om hur det gick och lägga ut bilder.

*östgötabrud: tycker inte att ni ligger efter, vi har kommit långt bara för att jag tycker att det är kul att planera och inte kan hålla mig. Min m2b tycker att det räcker med att planera i juni....

*krutt: vi ska ha ca 100 gäster och ett enkelt bröllop, vi vill inte lägga massor med pengar, köpte hus för ett halvår sedan och vi vill lägga pengar på det.
    Beräknad budget är ca 35 000, jag hade dessutom turen att vinna presentkort på bröllopsmässan i Söderköping. 2000kr florist, 4000kr fotograf, 3000kr guldsmed och en weekend på Söderköpings brunn! yej lucky me!!!!

• Racolina

Nu ligger inbjudningarna på lådan =) Undra vem som hör av sig först!

Hur går det för er?

• Racolina

Kattpoet:

Brunnebycider....mums!

• Racolina

Var där på julmarknaden och köpte massor med saft och cider, de har bra priser tycker jag!

• Racolina

Behöver hjälp!

Cateringen vi hade tänkt till bröllopet har semetserstängt när vi ska gifta oss....suck och inte verkade de intresserade av att öppna en dag för att göra en peställning på 100personer.

Så har ni några tipps på ställen, runt om i östergötland, som gör exotisk planka?

*håller tummarna*

• Racolina

Tack för tipsen! Har kollat runt på andra men de är nästan dubbelt så dyra som första alternativet, vilket gör att budgeten sticker iväg rejält!!!! suck

• Racolina

Ska vi försöka få lite liv i den här tråden igen?

Hur går det för er? Vad har ni kvar att fixa?

Ska beställa vigselring i veckan som kommer =) lite pirrig. Håller oxå på att välja plockmaten/mingelmaten vi ska ha till champagnen.

• Racolina

oh svårt, kan finnas på typ rusta, de brukar ha lite olika prylar, vet att ica och coop har värmeljus som är "fake" Hoppas att du hittar.

• Racolina

Hej!

Angående stolsöverdrag kan du kolla i mitt bildgalleri, har gjort enkla av knoppa lakan från IKEA.

Essapessa81 skrev 2010-03-28 19:01:51 följande:
    Hej Kul tråd..=)vi gifter oss pingstafton den 22 maj i år..=) Spännand som tu. Vi var i kyrkan (Hällestad, finspång) igår och körde genomrep med hela brudföljet. Jag grät som ett barn, när vi fick öva på att säga, "Jag XXXX Tager dig XXX till min äkta make.." hahaha de kändes helt plöstligt så verkligt!Vi är ca 70gäster och de mesta är klart, de vi fortfarande strular med är lokaldekoratiuonen så som dukar, stolsöverdrag osv..Vår budget är sprängd för längesen och vi leter hela tiden billigare alternativ..=)Men de kryper på, vårt OSA går ut om 2 vecker så då får vi mer koll på om budgeten stämmer eller krymper.Hur går de för er andra..=)MVHEssapessa81
  • Racolina

Essapessa81: dessa lakan går även att ha till dukar, du kn sälja dem sen här på BT, de är väldigt populära.

• Racolina

Nice med fotografen!
    Vi skippar efterrätt och kör på tårta och kakor istället, sedan har vi snacks när det är dags för "festen".

Josssie skrev 2010-04-01 20:50:47 följande:
    Idag känns det bättre. Känns som om detta med vigselförrättare kommer att lösa sig. Har visserligen inte hört nåt än men nog fasen borde de kunna skrapa fram någon, nu har de ju gett oss en tid och allt. Något ansvar borde de ju ta.Hursomhelst fick vi veta idag att vi får gratis bröllopsfotograf! Haken är att de ska få använda våra bilder som reklam, det bjussar vi gärna på för att spara de ca 8000:-!Tänkte fråga om ett råd. Vi funderar på att skippa dessert och köra tårtan som dessert, alltså ha kaffet rätt snart efter middagen. Vad tycker ni om att göra så? Velar mellan att ha enklare dessert (typ chokladmousse eller dyl.), att skippa den helt eller att ha ett litet paket eller "presentpåse" vid varje plats med en tryffel eller liknande i. Har inte helt bestämt om vi ska ha bordsplacering eller ej, men då kunde man ju fästa den lilla namnskylten på paketet/påsen. Men då kan man ju inte riktigt styra över när folk väljer att öppna dem, de kanske mumsar i sig chokladen innan middagen istället för efter. Kom gärna med tips och idéer.
Svar på tråden Östergötland