Inlägg från: Jessika81 |Visa alla inlägg
  • Jessika81

Östergötland

Jag också!
    Love is: var i Vadstena gifter ni er/var har ni festen? Jag har börjat kolla åt Vadstenahållet till, det är så dåligt med lokaler i Östergötland

• Jessika81

Love is skrev 2010-02-25 09:13:28 följande:

Vad roligt!Vi kommer att har vigsel i Klosterkyrkan och festen på slottet.
    Härligt! Har ni många gäster? Får man ta med drickat själv på slottet? Berätta gärna lite om slottet!
    Frisörer, smink, blommor- jag har inte en aning om vilka som är bra i Vadstena, så det blir ju spännande.
    Undrar hur det är med Klosterkyrkan, om det är en massa turister där...
  • Jessika81

Härligt förresten Racolina att du lagt Öschöta-tråden under "kärlek" :)

• Jessika81

Love is skrev 2010-02-25 11:42:32 följande:

Vi kommer att har mellan 55 och 60 gäster.Yes, man få ta med drickat själv (vilken är bra därför att vi har min familj som kommer från Tyskland)...Självklart är det fortfarande ganska dyrt per kuvert men slottet är ju kanonfint!!! Klosterkyrkan är ju jättestor...så alla turister är välkomna :)Blommor har jag hittad på handelsträdgård uranfär Vadstena. De verkar jätteduktiga!
    Vilket rum i slottet kommer ni att vara i då? Har du varit där och tittat? Finns det fönster i lokalen? Förlåt alla frågor men jag är så nyfiken!
  • Jessika81

Love is skrev 2010-02-26 13:44:17 följande:

Inga problem.Vi kommer att har "Herrsköket" (det har många fönster, men man få inte använder ljus.Självklart var vi där och tittade på slottet.det var: love at first sight ;)
    Man får inte ha levande ljus?
  • Jessika81

Vilken mysig blogg du har Allerts!

• Jessika81

bra initiativ :)
    Nån som vet var man kan hyra/köpa "låtsasljusstakar" i Östergötland? Alltså såna som ser ut som levande ljus men är elektriska. Inte typ adventsljusstake utan lite mer avancerad. Det skulle man kunna ha i Vadstena slott tex!

• Jessika81
    Midvinterflicka skrev 2010-03-29 09:26:00 följande:
    Kul att denna tråd är tillbaka på tapeten och att läsa din blogg Allerts!Själva håller vi på och letar lokal till sommarbröllop 2011, så tipsa oss gärna. Linköping med omnejd.Jag är nyfiken på kuvertpriset på Vadstena slott?
    Från 900 kr och uppåt per person säger de att man ska räkna med :( Vet inte vad "Love is" säger att hennes har landat på, hon ska ju vara där.
    Men man får ta med egen alkohol!
  • Jessika81

Det är en massa ljud och ljus och grejer som ingår i Vadstena, tror det är därför det är dyrt. Plus att man måste ta deras personal osv.
    Vilka ställen ska ni kolla på? Jag hade tänkt orka ringa Gula paviljongen för att kolla på den nån gång i påsk men det har inte blivit av. Antar att de har påsklov också och inte är så sugna på att visa lokaler.

• Jessika81

Ekenäs slott verkar ha börjat med bröllop igen? Någon som vet något?

Svar på tråden Östergötland