• Korallbruden

Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!

Hittar bara gamla trådar och vet ej om handlarna finns kvar

Har tröttnat på tanken att betala 2-4000 kr för min brudbukett och funderar på att låta någon på Hötorget göra den.

Vilka handlare har bästa kvalitet på sina blommor och finns det någon annan där ute som köpt sin brudbukett där och har kanske har bilder?

Tänkte köpa bordsdekorationer där också så det kanske går att förhandla till ett bra pris?

Hur ser era erfarenheter ut?

• Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!
  • Sebastiána
    Korallbruden skrev 2010-02-09 22:33:49 följande:
    Tänkte kopiera min mormor bukett från 40-talet och fått priser på allt från 2-4000 kr. Hade tänkt att S:E Gymnasium skulle fått göra min men de har inte sommar öppet... så då letar jag bra alternativ Är det flera som har bra Hötorgsidéer???
    Vad hade hon för blommor i sin bukett?
  • Alexandra73

Med insyn i blomsterpartihandel så kan jag säga att kvaliten på Hötorget inte alltid är så bra.
    De tar ofta resterna av det som inte blivit sålt dagarna innan till vanliga butiker.

Men kan däremot hålla med att gå där å se blomsterhaven är lockande vackra.

• Korallbruden

Åhhh tack snälla för svaren Mormor hade en gigantiskt stor sommarbukett med en blandning av rosor, prästkragar, murgröna osv.. Skall ju bara ha buketten under tiden i kyrkan och fotografering och tänkte inte konservera den efter det... alla andra kostnader rusar ju iväg så jag tänkte försöka spara på en exklusiv bukett. Skall ha ca 100 röda rosor i min tårta också...

Cajeli. Vet du vilket handlare din vän köpte sina blommor från?

Vi 3: Vart i Åkersberga? Blir nyfiken. har vänner där så det kanske går att lösa

Annaomias: Ingen dum idé

• FiaLottaoälsklingen

100 röda rosor i tårtan? hm, nu blir jag nyfiken....

visst kan du köpa blommor där men räkna med att det kan vara en del som slokar om du inte tar hand om dem ordentligt så kanske köpa lite extra rosor (köp dagen innan, långt snett snitt, varmt vatten och sval placering). Prästkragar är inte säkert att de har och de är en mkt vansklig blomma som kan vara jättefin eller sloka helt dagen efter man köpt dem

lycka till

• Snuffisen

Vill tipsa om en fantastisk florist! Jenny på The Whyte House! Hon gör min bukett plus corsage för 700 kr! Då är det en normalstor bukett med fresia, rosor, eualytus osv.

Helt fantastisk service och bra priser!

• Snuffisen

Glömde tillägga att hon levererar den dit du vill! Du behöver inte hämta den! :)

• cape79

Om du köper blommorna i hötorget vill jag ge dig följande råd

pruta .. och gå efter känsla

Förra året gifte sig en vännina till mig och köpte alla blommor
    från en försäljare i Hötorget , hon sparade väldigt mycket pengar.

Man måste ha skin i näsan med dem annars kör de över dig ..
    Det var därför jag följde med ; ).. så ha med dig någon som inte är rädd att säga ifrån eller är duktig på att pruta.

Vi pratade med olika försäljare , tyvärr var vissa otrolig drygga men till sist hittade vi en försäljare som gav bra priser och blommorna kunde hämtas samma dag som bröllop
    (dvs en lördag) Alla blommor var jättefina och buketten
    som hon hade super fin (massor av rosor)

Det är mina bästa tips !!

• Korallbruden

Kram och tack. Uppskattat! Jag är en tjej med skin på näsan så pruta är inga problem.

Min tårta finns i mitt galleri för den som är nyfiken

Är det fler som har bra idéer och vill dela med sig av dem så blir jag bara glad

Vilken försäljare hjälpte din vän med blommorna på Hötorget cape79?

Hälsningar från Korallbruden.

• cape79
    Korallbruden skrev 2010-02-12 13:07:13 följande:
    Är det fler som har bra idéer och vill dela med sig av dem så blir jag bara glad Vilken försäljare hjälpte din vän med blommorna på Hötorget cape79?Hälsningar från Korallbruden.
    Jag delar gärna idéer med dig :)
    ( vet inte hur ni gör smile gubbarna?)

Jag kommer inte ihåg hans namn men kan säga vart de stod
    Om du står vid Indiska ser du att de står i led

Okej här går det hoppas du hänger med i min förklaring.
    Jag är super dåligt på att förklara men hoppas att du förstår

Tänk så här
    första fösäljaren står mittemot indiska
    sen finns en annan bakom den och bredvid denna fanns han som
    hon köpte blommorna .
    tänkt som en spegelvänd L
  • Korallbruden

Tack snälla

Glada gubbar görs med dessa tecken ihop skrivna : - ) arg gubbe munnen åt andra hållet, flörtande gubbe med ögonen ; osv.

Fler snälla brudar som har bra idéer om Hötorget eller liknande marknad i Sthm

Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!