Inlägg från: xaniara |Visa alla inlägg
  • xaniara

50-talstråden - igen!

Jag hoppar också in i tråden! Vi ska inte ha 50's tema, men jag ska ha en klänning i tea-length med stor puffig kjol och en tjusig birdcage-slöja till. Dessutom blir det inget fluffegull med (som någon så underbart sa förut:) "pussande duvor", så jag kände mig hemma här!

På tal om snygg första dans i lindy hop, har ni sett denna? Whoo!

• xaniara
    annaochmias skrev 2010-04-25 11:12:42 följande:
      Har du någon bild på din klänning, den låter ursnygg och precis som jag vill ha min...

Jag ska få min klänning uppsydd så den är inte klar än, men om du tar en titt i mitt galleri så ser du på ett ungefär hur jag tänker. Säg till om du behöver inspirationsbilder, jag har massor

• xaniara

Åh, det verkar vara många som närmar sig nu :) Själv har vi fem månader kvar. 

Jag nådde en liten målstolpe i kväll då jag gjorde klar den första grejen till vårt bröllop - min birdcageslöja! Det var väldigt enkelt och jag blev såå nöjd! Jag känner mig nästan löjligt giddy och hoppig över denna lilla sak, hur ska det då blir när vi börjar med inbjudningar etc? För att inte tala om när det ska börjas mätas för klänningen *gulp*

Så hur står det till för er andra såhär den 5:e maj? :)

• xaniara
    Junebug skrev 2010-05-06 22:32:33 följande:
    Xaniara; har du ingen bild på floret förresten?
    Min kamera är ute och ränner för tillfället, men det kommer. Ganska klassisk, går ner över halva ansiket och poofar sig lite. Funderar på hårsmycke att sätta över där man nålar fast den, skulle vilja testa nånting annat än en blomma... 

Jag kan i varje fall starkt rekommendera www.judithm.com/ för hattflor, skickas från USA, supertrevlig mailkontakt och det gick på mindre än en vecka. 

KatjaB skrev 2010-05-06 00:57:43 följande:
    Sen när du sitter med festprogram o placeringskort kommer du efter hälften svära för att du gjorde dem så förbannat avancerade. sen när de väl är klara sitter du där med ett fånleende, ett glas vin och pekfingrarna av misstag ihoplimmade med superlim, men vem bryr sig.. då är det värt allt slit igen
    Oh ja, superlim och jag kommer vara såå tajta fram tills oktober!
Svar på tråden 50-talstråden - igen!